Konco-konco ku

Wednesday, November 14, 2012

SEORANG LAGI TOKOH ULAMA' GESA NURUL IZZAH WAJIB BERTAUBAT


Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan supaya anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar bertaubat serta memohon keampunan daripada Allah SWT serta menarik kembali kenyataannya berhubung kebebasan beragama pada sebuah forum di Subang Jaya baru-baru ini.

Beliau juga mengulangi nasihat itu untuk seluruh pengikut pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbabit yang menyokong serta bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan itu kerana ia adalah berdosa besar.

“Dia (Nurul Izzah) terlampau mudah buat kenyataan seperti itu. Dia perlu bertaubat, bertaubatlah dan tarik balik kenyataan dalam ucapannya itu. Minta maaflah kepada semua. Manusia ini tidak lari daripada melakukan kesilapan, kita mudah melakukan kesilapan,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini Rabu.

Katanya pengikut pemimpin pembangkang itu juga bersubahat dalam tindakan atau perbuatan yang tidak dibenarkan oleh agama Islam dan berdosa besar.

“Orang ini (pengikut) bersubahat dan berdosa besar, mereka wajib bertaubat… perlu menggunakan akal yang waras. Jangan permain-mainkan agama,” katanya.

SUMBER

1 comment:

  1. Adakah Nurul Izzah lebih teror daripada Ahli Majlis Fatwa Masjidilharam.

    Wakil Majlis Fatwa Masjidilharam, Sheikh Sulaiman Saloomi, menyifatkan sesaorang yang berilmu mengunakan agama sebagai propaganda politik adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

    ReplyDelete

comment please.....