Konco-konco ku

Thursday, November 15, 2012

GENERASI BARU FELDA BODOH MACAM LEMBU?? SIAPA YANG BODOH??

KALAU dah namanya pembangkang, semua nak dibangkangnya. Memang dasar pembangang la puak-puak harami ni. Artikel paling zalim yang ditujukan kepada generasi baru Felda yang menggelarkan anak-anak Felda ini bodoh macam lembu.

Siapa sebenarnya yang bodoh macam lembu? Aku pun naik hairan jugak sebenarnya kenapa lebih 10,000 orang anak Felda yang hadir pada majlis Himpunan Generasi Baru Felda di UiTM pada hari Sabtu yang lepas digelar bodoh macam lembu. Apa yang Mazlan Aliman dan pertubuhan haram ANAK tak puashati?

Tak puashati sebab anak Felda tak ramai yang ikut ANAK ke atau dengki dengan PM Najib? Dah banyak sumbangan yang diberi kepada peneroka Felda dan anak beranaknya sejak dulu lagi. Sebab sebahagian mereka menyokong Barisan Nasional. Perlu diberi pengiktirafan lebih sikit sebab sudah bertahun bersama dan menyokong dasar kerajaan BN.

Tapi janganlah sampai gelarkan mereka ini 'Bodoh Macam Lembu'. Puak pakatan ni memang tak sayang mulut betul lah. Aku pun terasa jugak walau bukan anak Felda tau sebab saudara-mara aku ramai jugak yang duduk kat Felda. Tapi aku rasa mereka bukanlah bodoh seperti yang didakwa. Kerja masing-masing lagi hebat dari aku. Ada dah jadi doktor, jurutera, businessman berjaya malah ada juga yang jadi menteri.

Bodoh ke kalau semua anak Felda berjaya? Suara Pakatan Rakyat jangan tulis sembrono je. 

1 comment:

  1. Lembu pun tak apa,sebab lembu berotak. Ada yang pakai CLK class. Bila bulan 12, ramai yang gi melancung cuti2 Malaysia sambil makan kenduri kahwin.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...