Konco-konco ku

Monday, November 5, 2012

KHATIB HARAM JADAH!! MIMBAR MASJID JADI PENTAS POLITIK PAKATAN!!

PANAS!! Ada khatib di Sabak Bernam kutuk Tun M melalui mimbar masjid? Siapa khatib tu? Entah... Kalau tanya kat aku memang aku pun tak tau siapa khatib tu, bukan glamour mana pun, buat macam tu sebab nak cari glamour la kot.. mungkin nak jadi wakil rakyat ganti Aziz Bari...

Mengikut maklumat yang aku dapat dari kawan-kawan kampung...(al-maklum lah, anak perantau).. Ostad yang bagi khutbah jumaat sambil mengutuk dan memfitnah Tun M dan DS Najib di atas mimbar masjid bernama Bro Mustain Othman. Seorang guru agama lulusan maktab je. Tapi sejak pakatan memerintah Selangor maka dinaikkan pangkat jadi khatib masjid Kg. Tebok Jawa, Sabak Bernam. Tak layak pun sebenarnya.. Atas suaka politik...

Pengakuan pun dah dibuat kat facebook nya. Seakan bangga apabila dapat menyampaikan tuduhan dan fitnah di atas mimbar masjid yang suci itu. Tanpa rasa bersalah menghina Tun Mahathir dan DS Najib. Ajaran apakah yang digunapakai oleh Ostad Haram Jadah ni?

Jangan sampai tangan sampai kat muka. Kalau nak tegur ada caranya bukan di atas mimbar masjid yang dijadikan pentas politik bagi puak pakatan. Perkara ini dah lama sebenarnya cuma aku tak nak la memalukan manusia yang orang anggap Ostad Haram Jadah ni. Cuma semakin dibiarkan, semakin menjadi-jadi pulak sikap buruk dalam menegakkan ajaran PAS yang dianutinya.

Sudahlah Ostad Haram Jadah! Tolonglah jangan cemarkan masjid tempat suci nak beribadat tu! Buat malu orang Sabak Bernam je.. Kalau nak jadi YB cakap la kat Bro Anwar Bin Ibrahim tu.. Kasi gosok sikit bontot dia.. Buat cara Aziz Bari dapat jadi calon parlimen walau tak dapat sokongan PKR Sabak Bernam..

Ish rasa jijik pulak nak tulis panjang-panjang.. Apa-apa pun GOOD LUCK OSTAD!! Semoga selamat dunia akhirat....

2 comments:

  1. jawabernam ko x pernah baca terjemah al-quran ke, atau ko x pandai ngaji quran ke, atau ko bkan islam ke,

    ReplyDelete
  2. Sejauhmanakah dia memperjuang dan mempertahankan Islam dan umatnya?
    Di kampung?
    Di Daerah?
    Di Negara?
    berbanding dengan Dr Mahathir?

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...