Konco-konco ku

Friday, November 30, 2012

KECOH DI PWTC!! PAS DIHINA, DIMAKI OLEH PENYOKONG SENDIRI!! #PAU2012


KUALA LUMPUR 29 Nov – Pembahas Usul Ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO 2012, Datuk Alwi Che Ahmad yang mewakili Badan Perhubungan UMNO Kelantan menyifatkan Islam itu bukanlah Pas.

Dengan menggunakan analogi ‘selipar jepun’ beliau seterusnya menimbulkan persoalan apakah orang yang memakai selipar Jepun itu dianggap Jepun.

“(Seniwati) Siput Sarawak bukan siput. Siput babi bukan babi tetapi siput. Mudah sahaja nak jawab Pas ini. Tak payah nak tunjuk hadis, al-Quran. Tetapi kalau nak rujuk juga boleh sebab dalam al-Quran ada menyatakan bahawa memang ada manusia seperti ini yang akan sentiasa mencari perkara-perkara yang boleh mereka buat fitnah sepertimana terkandung di dalam surah Al-Imran ayat 7.

“Ayat ini menyatakan bahawa dalam al-Quran itu aku turunkan al-Quran dengan ayat-ayat yang jelas, ‘muhkamat’…..jelas hukumnya tetapi ada juga ayat yang ‘mutasyabihat’ iaitu yang samar.”……..akan ada manusia yang sentiasa bila ada dalam hati mereka ada kecenderungan jahat.

”……..Apabila ada kencerungan untuk mereka akan buat apa “…..untuk membuat fitnah. Kemudian mereka takwil sesuka hati mereka. Itu yang murtad, kafir dan macam-macam lagi…Al-Quran dah sebut ”….yang tahu takwil-takwil ini hanya Allah,” katanya.

Alwi seterusnya mengambil analaogi penanaman padi, gandum dan jagung bagi membezakan antara BN dan pembangkang.

“BN tidak macam parti-parti lain. BN adalah parti penyatuan. PKR ini dia campur semua sekali…. Melayu, Cina India dan sebagainya, Begitu juga DAP….. dan begitu juga Pas. Dalam BN…UMNO….Melayu, India…MIC dan PPP. MCA dan sebagainya….

“Padi kena tanam di bendang padi. Gandum kena tanam bendang gandum. Jagung kena letak tempat jagung. Cuba ambil padi, jagung dan gandum itu ditanam dalam kawasan yang sama..ditanam dalam satu tempat. Nak tuai nanti mestilah kaedah dan cara yang lain-lain.

“Kita dalam BN tak… padi dalam bendang padi, gandum dalam bendang gandum dan jagung tempat jagung. Bilakah akan bertemu… bubur sebelah, roti sebelah dan nasi sebelah barulah boleh makan. Makan bubur boleh makan nasi. Tetapi kalau campur sekali boleh makan tak? Itulah konsep dalam BN. Tidak elokkah lagi pemimpin kita buat itu,“ ujarnya. 

-MediaUMNO


1 comment:

  1. ...you gotta give the other fella...HELL !!

    Sila click atau C&P dan search : www.saffanskot22.com

    ReplyDelete

comment please.....