Konco-konco ku

Sunday, November 4, 2012

APA YANG KITA BOLEH KATAKAN TENTANG GAMBAR RIAK INI??


Sudah tiada lagikah surau atau masjid?

Ok! Think positive... Mungkin surau kat Petronas ni dah penuh orang solat atau ditutup kerana kerja maintenance atau apa je lah....

Jadi apa kata kalian? Ajaran siapa ini?

posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. INILAH SI BODOH SI BANGANG SI TOLOL SI BAHALOL SI DUNGU DAN SEANGKATAN DGN NYA TGH CARIK PUBLISITI.... TUNJUK MESTI TUNJUK SEMBAHYANG (KONON) SEBAB TAU ADE ORG AMBIK GAMBAR. HATI MCM SIAL ...... KALAU PEGI SURAU ATAU MASJID NANTI TAKDE PLAK ORG NAK AMBIK GAMBAR SO, TAKDE LA PUBLISITI MURAHAN MCM NI. TAK KISAH LA TEMPAT TU LORI BAWAK BABI PERNAH BERHENTI ISI MINYAK DAN KENCIK BABI TU MMENGALIR KAN SITU.... TUNJUK TETAP TUNJUK, RIAK TETAP RIAK KONONNYA AKU LAH MANUSIA PALING ISLAM KAT SINI..... PEGI MAMPOSSSS !!!

    ReplyDelete
  2. zuhudnye sehingga solat tengah2 laluan menggangu org ramai.. pelik kenapa sampai tahap mcm tu...

    ReplyDelete
  3. memalukan jer. tu lah padahnya bila sekolah tak rendah tak habis. sebab tu tak reti bahasa, tempat tu elok ke bersih ke apa ke. islam mengutamakan kebersihan la LEMBU !!!!!!

    ReplyDelete
  4. Think Positive

    Saya tidak nampak mereka di mana (hanya rasanya di stesen minyak Petronas) dan apa tujuannya dari gambar. Saya tak nampak pulak tanda mereka dari golongan mana-mana pula. Orang Umno pun boleh orang PKR pun boleh dan orang PAS pun boleh orang Indonesia pun boleh. Dari gambar saya tidak boleh menjurus mereka dari golongan mana-mana. Mungkin empunya blog ada makluman dalaman. Lebai putih bukan hak milik orang PAS.

    Apa yang saya nampak dari gambar ialah orang bersolat berjemaah dan seharusnya solat itu baik. Tak ada salah jika tidak menimbulkan masalahat umum seperti ganguan lalulintas (menganggu ambulan nak hantar Nik Aziz Anwar ke hospital sebab pecah perut yang tuhan pulangkan balik atas doanya maka tak usahlah buat cam ni tapi kalau menganggu Bas mewah Anwar hendak isi minyak tak pe kot sebab Bas tersebut dari jenis Decepticon yang boleh transform dari BAs menjadi pentas Dajjal).

    Bab bersih rasanya bersih dari gambar. Sembahyang dalam kandang babi pun boleh selagi temapt kita pijak sujud semasa solat suci dari mula solat sampai tamat. (lapik plastik tak telap misalnya. Tapi kertas atau kain harap=harap cukup tebal takut-takut meresap najis dari babi pula - kalau yang basah. kalau najis babi kering tak telap maka ok )

    Walaubagaimanapun solat itu baik tak kiralah mereka golongan mana-mana pun. (ada juga solat tak baik tujuannya - solat itu baik tapi tujuan tak baik. contohnya solat hajat minta Najib pecah perut) Bab riak atau tidak hanya Allah s.w.t tentukan. Tak usahlah kita persoalkannya.

    Jauh hati saya harap mereka solat berjemaah itu ada orang UMNO ada orang PAS ada orang PKR .....

    ReplyDelete

comment please.....