Konco-konco ku

Monday, November 12, 2012

NURUL IZZAH AKAN BERI TAZKIRAH BERBAHASA MELAYU DI DALAM GEREJA!!

WOOO!!! PANAS NI...... Apa yang panas?? Biar betul Izzah anak Peliwat nak bagi ceramah dalam bahasa Melayu di dalam Gereja???????

Setiap hari ahad - 10 pagi, rabu - 8.45 malam di Gereja Utama, Subang Jaya akan diadakan syarahan agama atau khutbah agama kristian dalam bahasa Melayu. diulang BAHASA MELAYU!!!!

Kepada siapa khutbah dalam bahasa Melayu itu diberikan?? Kepada penganut kristian berbangsa Cina? India? Sabahan? Sarawakian?

Setahu aku, bahasa Melayu ni kurang digunakan oleh bangsa-bangsa lain di Malaysia walaupun telah hampir setengah abad menetap disini namun penguasaan bahasa Melayu mereka lemah dibawah tahap gaban. Kenapa aku cakap camtu? Korang tengok sendirilah kat Malaysia ni kan kerajaan BN begitu bermurah hati beri pendidikan kepada Sekolah Cina, Tamil, Gereja. Apa korang ingat diorang nak pakai bahasa Melayu ke? Low class!!!!

Pernah juga nak bersembang dengan budak-budak Cina Lahanat, India Pariya ni tapi tak boleh. Bukan sebab aku kurang mesra dan rasis tapi sebab budak-budak ni sepatah haram pun tak tau berbahasa Melayu walau sejak dari lahir tinggal kat Malaysia. Nak bersembang kena bahasa Inggeris. APA KO INGAT MALAYSIA NI NEGARA AMERIKA KO NAK CAKAP ORANG PUTIH DENGAN AKU????

Jadi kesimpulan yang aku boleh nampak kat sini. Syarahan agama di gereja tersebut memang memanggil orang Melayu Islam sebagai tetamu mereka. Orang Melayu kalau dengar cakap inggeris mana paham sangat pun. Lagi-lagi yang kurang pendidikan tinggi ni.

Motif yang jelas lagi nyata untuk memesongkan akidah dan agama orang Melayu. Aku mohon pihak jabatan agama ambil tindakan. Jangan biarkan mereka terus hanyut. Selamatkan mereka. Biarlah exco agama Selangor murtad namun tidak rakyat!!!!

1 comment:

  1. wow setan ini dah jadi pastor ke. bila pula anak dan laki dia nak di baptiskan?

    ReplyDelete

comment please.....