Konco-konco ku

Thursday, May 30, 2013

TERKINI!! HARGA SEWA KEDAI PKNS NAIK RM9000 BERMULA RAMADHAN INI!!

BERITA terkini yang baru diterima dari salah seorang sahabat memberitahu kepada salah seorang admin Jawa Bernam bahawa selepas pakatan memenangi kerajaan negeri Selangor pada PRU13 yang lalu, pengurusan PKNS dibawah kerajaan negeri telah bermesyuarat dan bersetuju untuk menaikkan sewa kedai di Kompleks PKNS, Shah Alam kepada RM9000 sebulan berbanding sewa sebelum ini yang hanya RM4000 sebulan.

Perkara ini didedahkan sendiri oleh peniaga yang berada disitu dan arahan itu akan berkuatkuasa bermula pada bulan Ramadhan akan datang. Jika semasa pemerintahan Barisan Nasional menerajui Selangor, sewa di Kompleks PKNS tersebut hanya sekitar RM3000 sebulan namun keadaan terus berubah semenjak pertukaran tampuk pemerintahan. Inilah negeri kebajikan yang diwar-warkan oleh pakatan serta barisan kepimpinan dalam pakatan yang lebih mengutamakan untung dari kebajikan rakyat.

Untuk rekod, hampir 90% peniaga yang menyewa kedai di sini adalah kaum Melayu yang mana mereka sudah tidak dapat mencari tapak lain selain PKNS kerana rata-ratanya didominasi oleh kaum Cina. Malah peniaga di sini juga memberitahu, sudah ada peniaga Melayu yang bungkus dan menutup kedai kerana sewa yang terlalu tinggi dan naik setiap tahun. Justeru, kedai yang ditinggalkan disewa pula oleh kaum Cina. Apa yang Melayu ada lagi di Selangor?

Perkara ini bukan baru tetapi telah lama semenjak pertukaran kerajaan negeri. Orang ramai juga sudah kurang mengunjungi PKNS kerana keadaan kompleks yang tidak diselenggara dengan betul. Untung diambil oleh kroni Khalid tetapi nasib peniaga Melayu di Shah Alam tidak dibela. Kerajaan kebaijakan ke macam ni?

23 comments:

  1. Harga yang harus dibayar kerana mengundi PR.. tahniah rakyat selangor..

    ReplyDelete
  2. Tanhniah kepada rakyat Selangor yang berjaya melingkupkan periuk nasi sesama saudara islam walaupun berlainan fahaman politik.

    ReplyDelete
  3. Melayu selangor ramai yang menyokong BN tapi apakan daya jika yang lain tak sokong. Tak boleh nak buat apa.

    ReplyDelete
  4. NAIK SEWA NI CARA BIASA UTK MENGHALAU PENIAGA MELAYU..LEPAS NI CINA PLAK MASUK..OLD TOWN KAKI KATAK DH MASUK PKNS..

    ReplyDelete
  5. ada aku kesah......bukan aku dok negeri tu.....bukan salah ibu mengandung....pi tanya wakil rakyat sendiri......

    ReplyDelete
  6. Minta kepada Duli Tuanku Sultan Selangor tolong selesaikan perkara ini. Takkan Tuanku Sultan rela orang Mealyu dinyahkan daripada pusat perniagaan diShah Alam? Nak jadikan Shah Alam hub perniagaan Cina kapir lahanat DAP ke yang semua sedia maklum dibuat melalui orang tengah mereka Khalid tu? Angkat sumpah MB haritu apa yang disumpahkan? Oii MB dah lupa ke??Tak puas lagi nampak nak kaut semua harta benda diSelangor?

    ReplyDelete
  7. mcm mana nak bantu lg....majoriti pengundi dh memilih pembangkang sebagai kerajaan negeri....walau pun dgn undi peniaga kompleks pkns yg mungkin memihak kpd bn tp itu belum mencukupi....

    ReplyDelete
  8. hang pilih, hang tanggung... padan muka

    ReplyDelete
  9. yeay... tahniah PR kerana menaikkan sewa kedai... cukup berkebajikan

    ReplyDelete
  10. bagus lah sewa naik.masa dulu bila customer bagi duit beli barang, duit balance tukang kedai champak saja sunggoh sombong sekali,padan muka sewa kedai naik tak dapat berniaga lagi kat PKNS.

    ReplyDelete
  11. SIAPA PUN TAK BOLIH TOLONG LAGI KERANA ITU KESILAPAN ORG MELAYU DI SELANGOR/PENANG PILIH PILIH BULU TERPILIH BULU BABI SUDAH DI BERITAHU BERKALI KALI SUDAH JUGA DIINGATKAN BERKALI KALI TAPI ORG MELAYU SELANGOR/PENANG TETAP PILIH MEREKA SEKARANG LU TANGGUNG LAH SENDIRI APA PUN LU ORG TELAN LAH RACUN TU SELAMA 5 TAHUN LAGI ORG MELAYU AKAN SUSAH DISELANGOR/PENANG.

    ReplyDelete
  12. Awas, ini mungkin trick je, nanti pas ke, pkr ke, dap ke, masuk campurtangan, lalu jadi hero kunun. rm9000 turun le rm6000 je. Tapi ceritanya naik juga le..kah kah kah...tahniah kebajikan..

    ReplyDelete
  13. mula2, keluarkan penyokong2 umno dari kompleks pkns
    lepas itu,biar orang baru masuk terdiri dari orang2 PR
    kemudian, kurangkan balik sewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemudian masukkan peniaga cina pakai pekerja Melayu. Tahniah dan Bye bye pas.

      Delete
  14. 2:39 PM..itulah caranya pakatan mmBANTU rakyat...kalo BN yg wat gitu dah bersahut2an salakan pemimpin maupon penganut pakatan kata BN kejam...

    Dan yg akan masok mnggantikan peniaga2 yg sedia ada ialah puak piggy....ha ha ha ....pkns akan brtukar jadi pkCINAns...padan muke melayu yg sokong pakatan...

    ReplyDelete
  15. Wow cukup berkebajikan sungguh, baru semalam naikkan harga parking 40 sen jadi 60 sen. Tahniah semoga dapat tambah duit dalam tabung negeri.

    ReplyDelete
  16. ini semua adalah ujian untuk adun pas (15 ekor).

    sama-samalah lihat sama ada mereka pikul amanah mukmin atau Dapig!

    ReplyDelete
  17. he...he...he... tahniah melayu selangor......anda membantu menjahanam kan bangsa sendiri dlm PRU lepas....

    ReplyDelete
  18. Tahniah....
    Ini yg warga Shah Alam kehendaki.

    ReplyDelete
  19. Pegi lah mintak bantuan dari pemimpin2 kou asal bukan pemimpin umno (ABU)

    ReplyDelete
  20. tu lah sesal dulu pendapatan sesal kemudian tunggulah 5 tahun lagi.... tengok macam mana....nasib koranglah degil sangat tak nak dengar cakap mak....

    ReplyDelete
  21. harga minyak naik x bising plak kat sini...tahniah,,,,

    ReplyDelete
  22. korang semua sebenarnya tak tau apa2.. tp mulut korang bercakap dulu sebelum otak korang berfikir. tangan laju memfitnah. Puaskan nafsu korang. korang akan ditanya kelak..pada setiap yang korang buat sekarang..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...