Konco-konco ku

Wednesday, May 29, 2013

AKHBAR CINA HASUT KAUM CINA TINGKATKAN JURANG PERKAUMAN DI MALAYSIA!!

Akhbar Nanyang Siang Pau semalam menyiarkan kebimbangan persatuan ekstremis Cina iaitu Dong Zong dengan perlantikan dua menteri Cina di dalam kabinet Dato’ Seri Najib kerana kedua-dua mereka tidak fasih berbahasa Mandarin. 

Menurut Dong Zong mereka ini yang hanya menamatkan Sekolah Cina separuh jalan tidak mungkin akan dapat mewakili kaum Cina secara efektif sekali gus tidak layak digelar ‘wakil kaum Cina’. Nampaknya, bagi kaum Cina tidak apa jika Zairil Khir Johari yang seratus peratus Cina dijadikan wakil Melayu di dalam DAP, tetapi tidak boleh bagi seratus-peratus Cina dijadikan wakil Cina di dalam BN selagi tidak fasih berbahasa Cina. 

Untuk pengetahuan Dong Zong satu-satunya bahasa yang wajib fasih di Malaysia adalah Bahasa Kebangsaan. Untuk apa seorang wakil Cina wajib fasih bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan negara ini adalah Bahasa Melayu? Dengan menegaskan bahawa wakil Cina wajib fasih Bahasa Mandarin, maka Dong Zong telah mengesahkan bahawa majoriti kaum Cina negara ini memang tidak fasih berbahasa kebangsaan. 

Sudah menjadi kewajipan bagi seluruh kaum Cina yang mengaku sebagai warganegara Malaysia untuk fasih berbahasa Melayu atau mereka tidak layak mengaku sebagai rakyat negara ini. 

Jelas, Dong Zong masih menganggap diri mereka berada di tanah besar China dan masih tidak sanggup menerima hakikat bahawa nenek moyang mereka telah berhijrah ke sini. Pun begitu, mereka tidak sanggup juga untuk kembali ke tanah besar kerana tahu bahawa hidup mereka lebih terjamin dan selesa di sini. 

Maka salahkah kita jika menyatakan bahawa kaum Cina sememangnya sejenis manusia yang semulajadinya tamak haloba dan tebal muka? 

Kaum ini tidak mungkin dapat diajak berbincang kerana segala-galanya hanya akan dapat diselesaikan sekiranya ia menepati kepentingan diri mereka secara total. 

Kerajaan wajar memahami satu perkara penting dalam mengatur langkah seterusnya selepas PRU ini iaitu:- Dong Zong atau kaum Cina tidak pernah berkongsi aspirasi yang sama dengan kaum-kaum lain di negara ini. Kaum Cina tidak pernah inginkan kepada perpaduan kerana mereka tidak melihat keuntungan maksima di pihak mereka melalui perpaduan. 

Kaum Cina tidak melihat jurang perkauman dengan kaum lain yang terbukti dalam keputusan PRU yang lalu sebagai satu masalah kepada mereka. Jika ia merupakan satu masalah kepada negara, maka itu adalah masalah kerajaan, bukan mereka. 

Justeru, mereka bertekad ingin terus mempertahankan sifat perkauman Cina serta mendesak pemisahan kaum itu dari masyarakat keseluruhan sebagai sesuatu yang perlu diterima. 

Dalam kata lain, mereka ingin dipisahkan terus dari aspirasi negara tetapi di masa yang sama ingin terus menerima bantuan dan sokongan kerajaan.

Tidak ada cara lain untuk menangani masalah dengan manusia seperti kaum Cina selain dari bertindak tegas dan mengabaikan segala rungutan dan tuntutan mereka. 

Sudah sampai masanya kerajaan mengambil tindakan ke atas Dong Zong kerana menghalang perpaduan dan mencabar kedudukan bahasa kebangsaan. Inilah saja penyelesaian yang terbaik untuk kesejahteraan negara dalam masa panjang. 

11 comments:

  1. DONG ZONG ADALAH PENYEMAI BENIH PERKAUMAN MELALUI SEKOLAH VERNAKULAR.MASALAHNYA KERAJAAN MASIH TAK SEDAR DAN TAKUT NAK BERTINDAK TERHADAPNYA YANG JELAS MENGEMUKAKAN TUNTUTAN DEMI TUNTUTAN TANPA MENGAMBIL KIRA PERASAAN KAUM LAIN DAN MENGHASUT KAUM CINA.

    TIDAK PERLU LAGI MELAYAN TUNTUTAN MEREKA.TANPA MEREKA KITA MASIH BOLEH MEMERINTAH.

    ReplyDelete
  2. Hapuskan saja Dong Zong kerana tidak pernah wujud pendidikan cina di mana-mana negara dalam dunia ini di mana bangsa cina adalah kaum minoriti. Kerajaan Melayu kita terlalu murah hati tapi kaum cina di negara ini tidak mengenang budi, malah besar kepala pula.

    Kali ini kita Melayu perlu bangkit dan tunjukkan kekuatan kita. PM Najib harus tegas, jangan sampai maruah kita dihinjak-hinjak. Ya Allah, selamatkanlah bangsa dan tanah air ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othman Ahmad, Kaum CINA nak jadi macam kaum KURDIS kat IRAQ, Kaum pendatang yang minta tanah dan minta kemerdekaan untuk kaum mereka ,

      Delete
  3. Kalau kita mengalah, habislah negara merdeka kita ini berkat warisan, penat-lelah dan korban nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain berzaman kita ini (sebelum dijajah British dulu)- penjajah Barat-Zionis, penaja DAP/PKR serta pengkhianat laknat DAP/PKR itu, terus ketawa macam SYAITAN DURJANA! Melayu dan Bumputera lain jangan tunduk kepada pengkhianat DAP/PKR dan pengkhianat dalam BN sendiri yang mahu sekarang hapuskan UMNO, kononnya mereka nak 1Bangsa (bukan 1Malaysia –yang masih mengekalkan pelbagai hak, warisan, identity dan bangsa Melayu dan Bumiputera lain serta Islam, melalui UMNO dan parti Bumiputera lain), Malaysia kemungkinan akan menjadi satu lagi Singapura/Israel! Rejim-rejim ini yang di bawah penaja penjajah Barat-Zionis ini amat mendiskriminasi hak, identiti, warisan berzaman dan agama bangsa Bumiputera Melayu Islam Singapura dan Bumiputera Palestin Islam Palestin [Zionis laknat sangat kejam dan ganas pada Bumiputera Palestin Islam– sekarang dia hantar pengganas dia dan dari Barat ke Syria (selepas Iraq dan Libya), bunuh habis orang Islam (kononnya sebab mereka Shia dan menyokong Iran yang amat dibenci Barat - Zionis), yang Kristian mereka sibuk hantar kat Eropah/Amerika Utara terutamanya ke Jerman, yang majoriti benci Islam dalam senyap kebanyakan]! Dan saya mengesyaki, kekalahan MCA dan Gerakan sebenarnya juga dirancang dengan teliti dan begitu halus, termasuk dari dalang dua muka pengkhianat dalam BN tersebut, dengan bantuan the Star, untuk menghasut para cerdik pandai termasuk golongan professional Melayu dan Bumiputera lain yang muda.

    Semasa saya sendiri tersesat menjadi penyokong buta mata dan hati, tuli, bongkak tak bertempat dan bodoh PKR dahulu, saya mendapati ramai peguam dan hakim, direkrut menjadi ahli PKR, termasuklah anak muda professional Melayu dan Bumiputera lain yang makin bongkak seperti kacang lupakan kulit dan rumpun asalnya (saya percaya ramai yang bukan Bumiputera pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS). Ini amat membimbangkan kerana saya amat mengesyaki mereka mahu menawan sistem Perundangan, Guaman dan Kehakiman dan Jabatan Perkhidmatan Awam di Malaysia! Sebab itu samseng PKR/DAP tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina muda untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, seperti di Facebook si Venus Cina pengganas, yang mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita. Polis dan KDN, mesti jangan biarkan hakim-hakim dan peguam-peguam PKR/DAP PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh jadi samseng atau pengganas macam Cina pengganas itu! Dahlah tu, pengganas Cina ni panggil PM tercinta kita ‘najis’ – dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Kurang ajar betul – tak ada lansung perasaan mengenang budi. Kita layan dengan baik lepas merka dibawa penjajah British durjana, bagi kerakyatan dan juga Singapura dengan mudah sekali.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  4. Bahkan, penduduk Bumiputera Barat juga dilindungi di bawah “Native atau Heritage laws” termasuk di bawah “EU Heritage Laws” di http://heritagelaw.org/EU-Diretives. Oleh kerana itulah, di kebanyakan Negara Eropah, hanya perayaan/budaya Kristian/Barat dan bahasa Bumiputera mereka, yang pelbagai samada yang kecil atau yang besar seperti Krismas, diiktiraf secara rasmi di peringkat nasional, termasuk di media dan dalam pendidikan. Bahasa Inggeris selalunya merupakan bahasa kedua.

    Di samping itu, lihatlah di Amerika Utara dan Australia, hak, identiti dan tanah bangsa Bumiputera “Native Americans-Canadians/Aboriginal Australians” dilindungi dengan kuat oleh undang-undang dengan hak dan identiti terkecuali. Tetapi, sekiranya mereka tidak mempertahankan undang-undang ini dengan lantang dan tangkas, mereka akan dianiaya dengan menggunakan strategi halus seperti diskriminasi di media termasuk industri seni, pendidikan dan budaya, di mana hanya perayaan dan budaya Kristian/Barat yang diktiraf secara rasmi di peringkat nasional sedangkan budaya dan bahasa tradisonal bangsa Bumiputera ini telah dipinggirkan. Penduduk Bumiputera ini juga dijatuhkan tamadunnya, dengan menggunakan dadah, pornografi, kebebasan seks, jenayah dan arak.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  5. SΔYΔ SΘKΘNG KΞNYΔTΔΔN ΘTHMΔN ΔHMΔD SΞRΔTUS PΞRCΞN(100%)BUΔT ΔPΔ NΔK JUNJUNG SΔNGΔT DΘNG ZHΘNG TU..TΔNΔH INI TΔNΔH MΞLΔYU!!BUKΔN TΔNΔH CINΔ!!TEGΔKKΔN BΔHΔSΔ MΞLΔYU..CΘNTΘHI ΝΞGΔRΔ INDΘNΞSIΔ..

    ReplyDelete
  6. Apa la nak susah sgt Dong Zhong ni..Bahasa Mandarin pun nak jd isu! kalau x fasih mandarin tergugat negara ke? Cina tetap Cina la..mana boleh jd India ke..Bangla ke..apa masalahnya! wakil cina tu paham apa bangsa cina nak, cukup la! takkan takat pandai fasih mandarin baru tahu apa bangsa sendiri nak! bodoh betul!

    ReplyDelete
  7. HAPUSKAN SEKOLAH CINA ITU YANG BETUL KALAU KERAJAAN BN BERANI

    ReplyDelete
  8. Bahagian pertama: Ini sebab utama kenapa Cina DAP makin bongkak tak sedar diri! Banyak pertubuhan Kristian Zionis yang amat bahaya, tumbuh macam cendawan di Malaysia termasuk tak berdaftar sebagai gereja (di rumah atau dewan bukan Islam), termasuk di pendalaman Borneo, juga punca utama menyebabkan ramai anak muda Cina, India dan Bumiputera bukan Islam (Orang Asli atau di Borneo) di Malaysia terpengaruh dengan sikap ekstremis benci Melayu dan Islam, melalui DAP. Bahkan Melayu dan Bumiputera Islam lain, terutamanya yang dipinggir keluarga atau mahu bebas ikut cara Barat melampau, di pujuk masuk Kristian Zionis ini . Dan DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan Kristian Zionis, sebab itulah Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat. Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

    Sila baca, Christian Zionists, Israel and the ‘ second coming’, Donald Wagner di http://www.informationclearinghouse.info/article4930.htm:
    10/09/03
    (Daily Star) The term Christian Zionism is of relatively recent vintage and was rarely used prior to the early 1990s. Self-proclaimed Christian Zionist organizations such as the International Christian Embassy-Jerusalem and the US-based Bridges for Peace, both with offices in Jerusalem…..Briefly stated, Christian Zionism is a movement within Protestant fundamentalism that sees the modern state of Israel as the fulfillment of Biblical prophecy and thus deserving of political, financial and religious support. Christian Zionists work closely with the Israeli government, religious and secular Jewish Zionist organizations, and are particularly empowered during periods when the more conservative Likud Party is in control of the Knesset. Both the secular and religious media place Christian Zionism in the Protestant evangelical movement, which claims upward of 100-125 million members in the US...

    ...Christian Zionists have been hostile toward Palestinian Christians and generally detest Muslims as evil forces worshipping another God. Recent comments by Christian Zionists such as Jerry Falwell, Pat Robertson and Franklin Graham (the son of evangelist Billy Graham) have added to the suspicion with which many Muslims view the Christian West. … Some estimate that 20-25 million American fundamentalist Christians hold these views, and the phenomenon is growing.

    Donald Wagner is professor of religion and Middle Eastern studies at North Park University in Chicago and executive director of the Center for Middle Eastern Studies. He wrote this commentary, the second in a series of five on Christian Zionism, for THE DAILY STAR.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  9. Bahagian Kedua:

    Oleh kerana itulah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan terus berani, kerana pertubuhan Zionis Kristian ini melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah , sebenarnya mahu menyemarakkan benci dan rusuhan antara orang Islam dan Kristian yang telah lama hidup aman di Malaysia ini. Dengan mempergunakan isu "Allah" dalam injil, mereka mahu menanamkan marah orang Islam dan mahu mencetuskan keganasan dan huru hara. Kemudian DAP dan penaja Kristian Zionisnya boleh MENYALAHKAN orang Melayu/Islam dan UMNO, serta kerajaan BN sendiri, termasuk di mata dunia. Seolah kita mendiskriminasi orang Kristian, tetapi DAP dan penaja Kristian Zionisnyalah yang mahu menggertak orang Melayu/Islam dengan ancaman menggunakan "Allah" dalam injil. Sedangkan God bermakna Tuhan dalam bahasa Melayu - itu sepatutnya tidak perlu dipolitikkan oleh DAP kerana perlu menghormati hak orang Melayu/Islam di Malaysia.

    Tetapi, tujuan utama DAP dan sekutu penjajah Barat-Zionisnya, saya mengesyaki, adalah untuk menjatuhkan Malaysia sebagai negara Islam, dan kuasa politik dan ekonomi bangsa Melayu dan Bumiputera lain, juga supaya mereka boleh tawan minyak-gas kita yang makin bertimbun di Borneo terutamanya, dari Petronas.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete

comment please.....