Konco-konco ku

Wednesday, May 29, 2013

PERTELINGKAHAN DUA KEM DI SELANGOR PUNCA BARISAN EXCO MASIH TERGANTUNG!!

SEHINGGA ke hari ini barisan Exco bagi kerajaan negeri Selangor masih menjadi tanda tanya kepada semua pihak. Banyak juga pihak yang mempersoalkan sikap lembab Khalid Gagap bagi menyelesaikan masalah yang timbul di Selangor. Ini berikutan desakan dari Azmin Ali yang masih mengharapkan beliau akan dilantik menjadi Menteri Besar Selangor walaupun Khalid Gagap telah mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor.

Formasi 3:3:4 yang didakwa Khalid Gagap sebagai satu formula yang terbaik bagi menentukan bilangan exco yang adil bagi setiap parti gabungan pakatan menyebabkan pemimpin DAP Selangor mula panas hati dan tidak berpuas hati dengan pembahagian kerusi exco negeri yang memperlihatkan 3 kerusi bagi DAP dan PKR manakala 4 kerusi bagi PAS kerana mempunyai bilangan kerusi DUN terbanyak di Selangor.

Lebih parah lagi apabila kem Khalid Gagap sudah membuat perancangan untuk tidak memberikan sebarang kerusi exco kepada kem Azmin Jamban. Ini diakui sendiri oleh orang dalam bangunan SUK yang memberi berita bahawa tiada seorang pun ADUN dari kem Azmin Jamban akan menjadi exco akibat tindakan Azmin yang mempersoalkan perlantikan Khalid Gagap menjadi Menteri Besar Selangor buat penggal ke-2.

Jika drama ini tidak diselesaikan dengan segera, rakyat Selangor pasti akan muak dengan kepimpinan yang baru ini kerana sepatutnya semua wakil rakyat sudah boleh menjalankan kerja masing-masing, namun pemimpin pakatan terus bertelagah berkenaan pembahagian kerusi yang tidak pernah selesai. 

Masalah di Selangor semakin banyak namun akibat tiada portfolio yang lengkap maka segalanya terpaksa ditangguhkan demi memuaskan hati semua wakil rakyat pakatan. Musibat betul.

3 comments:

  1. TAHNIAH PANTATAN RAKYAT (SILAP TAIP LAGI SEPERTI BIASA DIGUNAKAN OLEH LGE)SAMPAI HARI NI 29/5/2013 EXCO BELUM ANGKAT SUMPAH. BELUM ANGKAT SUMPAH KE ATAU DIMAKAN SUMPAH? INI LAH CONTOH KERAJAAN DI MASA AKAN DATANG. JAWATAN "DIUTAMAKAN RAKYAT DIKEMUDIANKAN" SEPATUTNYA PAS BOLEH JADI MB PKR PULAK YG JADI MB. APA PAS TAKUT PERISTIWA "KEDAH" AKAN BERULANG JIKA DIBERI KUASA PERITAH SELANGOR? ITULAH, CAKAP SENANG, CUBA BUAT TAK BERANI PULAK.

    ReplyDelete
  2. Orang selangor pilih pakatan haram jd kerajaan..jd yg haram tetap haram..mcmana nak terima jd halal..bayangkn musibat pemimpin pakatan haram di selangor ni yg org tak tahu ttpi boleh menang dlm pilihan raya..heran...rakyat selangor pilih pemimpin yg rosak moral utk memimpin negeri ini..tunggulah kehancurannya...harap tok pa lps ni bg tumpuan tarik pelaburan ke negeri yg bn menang je...pastikn johor, perak, kedah jd negeri maju ganti selangor & penang utk tingkatkn ekonomi malaysia...masih ada jln selain menghrpkn negeri yang porak peranda mcm selangor & penang...kalau isu rumah, mslh air, mslh rasuah yg jd darah daging wakil2 rakyat pakatn haram ni tdk dslesaikn, alamatnya ramai yg akan tinggalkn selangor & penang...cari tmpt yg boleh dpt rezeki halal bukan sumber dari rumah urut utk majukn kedua2 negeri ini..
    penduduk melayu islam di selangor brsubahat pilih pemimpin dari kalangan kaum nabi luth..jd tunggu je kemusnahan kedua2 negeri ini...mcm jd kat seatle us baru2 ni...

    ReplyDelete
  3. INI LAH DIKATAKAN GILA KUASA AZMIN GILA NAK JADI MB ANUAR GILA NAK JADI PM DUA GILA BUAT RAKYAT SELANGOR DAN PENYOKONG PR GILA BABI TUNGGAL APA PUN TS KHALID JANGAN TERMAKAN DENGAN PERMAINAN MEREKA BUAT APA YG SUDAH DIRANCANG 4.3.3 TERUSKAN DAN BUAT KERJA KERANA RAKYAT SELANGOR MAHU PEMBELAAN BUKAN MELIHAT APA YG KERAJAAN SELANGOR SEDANG BERMAIN POLITIK.JANGAN SAMPAI SULTAN MURKA.

    ReplyDelete

comment please.....