Konco-konco ku

Tuesday, May 14, 2013

ARTIKEL RASIS!! ANTARA UTUSAN MALAYSIA & SIN CHEW DAILY, MANA YANG KITA FAHAM??

AZRAN OSMAN-RANI. Itu adalah nama seorang MELAYU yang bekerja mencari nafkah untuk anak bini dengan menjadi alat kepada bangsa lain yang terus-terusan menghina MELAYU sendiri. Mungkin beliau ni lupa siapa asal-usul diri beliau yang sebenarnya ataupun sudah terlalu banyak termakan budi dengan bangsa lain yang dikatakan anti-RASIS itu.

Ketua Pegawai Eksekutif Air-Asial ini dalam kenyataan twitternya baru-baru ini mencemuh artikel yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia yang diambil dari kata-kata Najib Razak selepas berakhirnya PRU13 yang lepas. "Apa Lagi Cina Mau!". Itu tajuk besar yang terpampang dalam akhbar no.1 orang Melayu di Malaysia. Atas artikel tersebut, Azran Osman-Rani dengan sewenang-wenangnya menggelarkan akhbar tersebut sebagai RASIS.

Siapa yang rasis??

Azran hanya menuding jari ke arah Utusan Malaysia semata-mata tanpa membaca atau mengetahui apa yang diperkatakan oleh akhbar Cina yang lain. Melayu ini tidak membuat kajian terlebih dahulu, bangsa mana sebenarnya yang terlalu rasis dalam soal ekonomi dan sekarang mereka terlampau rasis dalam soal politik Malaysia. Adakah Azran ni yakin yang akhbar Cina diseluruh Malaysia tidak pernah mengeluarkan artikel berbentuk rasis yang telah berjaya mempengaruhi pemikiran orang Cina di Malaysia ini?

Baca lanjut di SINI
Adakah semua orang Melayu tahu makna tulisan cacing didalam akhbar-akhbar Cina ini? Adakah kita tahu setiap bait perkataan yang tertulis dan terpampang dalam surat khabar Cina ini? Betul lah mengikut kata seorang sahabat yang tahu membaca dan bercakap bahasa Cina ni, orang Melayu akan naik darah setiap hari dengan artikel-artikel yang dikeluarkan oleh editor bangsa mereka ini. 

MELAYU BODOH! MELAYU SAMPAH! MELAYU BABI! 

Itu semua bukannya baru lagi dalam penulisan mereka di dalam akhbar. Kenapa tak disekat? Kenapa dibiarkan sahaja? 

Ya! Sebab MELAYU memang BODOH!! Bodoh nak belajar bahasa kaum lain walau berada di Malaysia. Kita tak dapat mengagak tsunami PRU13 kali ini adalah kerana MELAYU BODOH yang hanya pandai bercakap je didepan orang Cina yang kononnya akan berikan undi penuh kepada calon-calon dari Barisan Nasional sedangkan dalam kepala hotak Cina ini hanyalah mahu merampas Malaysia dari Melayu dan wujudkan kerajaan Cina sepertimana Singapura yang seterusnya akan meminggirkan orang Melayu dalam segala aspek.

Sedarlah wahai orang Melayu yang lupa diri, Azran Osman-Rani, kamu hanyalah CEO Air-Asial yang tidak seberapa. Walau kamu jadi kaya mana pun tapi percayalah yang kamu tidak akan pernah terfikir untuk menolong bangsa Melayu kamu sendiri kerana aku yakin kamu lah salah seorang Melayu yang boleh dibeli dengan secawan kopi mahupun duit bernilai RM50. Atas kenyataan kamu di Facebook dan Twitter mencerminkan lagi yang kamu adalah salah seorang individu Melayu yang tidak mengaku berbangsa Melayu.

Percayalah, rezeki itu datang dari Allah, bukan datang dari Tony Fernandez. Air-Asial yang kamu tunjangi itu bukanlah pengakhiran hidup jika Allah mahu jatuhkan bala ke atas kamu. Walau setinggi mana pun kamu berada tapi jati diri kamu sudah hilang sebagai bangsa Melayu, apa gunanya??

Mohon fikirkan.

15 comments:

  1. mamat ini kalau bini dia kena rogol pun dia tak defence !

    ReplyDelete
  2. Bodoh ,bangsat punya orang...

    ReplyDelete
  3. Menatang punya orang...

    ReplyDelete
  4. Otak dah diliwat Anwar Ibrahim..tiada jati diri melayu..melayu lupa diri..

    ReplyDelete
  5. nak tunjuk baik, konon !. Bagaimana editor akhbar cina wahai CEO ?

    ReplyDelete
  6. melayu tak sedar diri! ingat la wahai saudara ceo air asial....jangan mudah lupa diri!

    ReplyDelete
  7. Dia nak tarik penumpang bangsa cina... sebab x orang cina sangat kurang guna servis dorang. Jgn anggap dia bt mcm ni org cina akan terus guna servis AirAsia. Jangan mimpi la...

    ReplyDelete
  8. Pekerti bahasa nya sudah menjadi perkakasan seteru melayu.Biadap.Apa jasa nya pada pembangunan Melayu.? Inikah moralnya pekerja di Air Asia ? hehehe ...tak ada visi!!!!

    ReplyDelete
  9. dia ni dah otak kena liwat dgn tony fernandes dan cina2 diseklilingnya. maka menari sakan la cina2 jahat yg taraf keharamannya adalah babihutan kerana sudah ada seorang melayu yang bertaraf pegawai tinggi tidak boleh memahami apa lagi percaya bahawa dia secara langsung telah sanggup mencium BONTOT cina yg berak tak basuh dan tony fernandez keling yang angkuh...

    ReplyDelete
  10. kalau korang semua nak tau dia GAY BOY !!!! main bontot jugak ni !!

    ReplyDelete
  11. "kenapa tidak disekat"... Bukan patut kerja kerajaan pemerintah. Hanya kerana nak ambil hati (sebelum pru13) kononnya tiada tindakan diambil.. Kuasa ditangan anda..

    ReplyDelete
  12. Komen di atas gambaran pekerti penyokong bn..

    ReplyDelete
  13. Ada campuran Melayu + Cina + India kot!! Keliru identitilah jadinya..ramai rakyat @ M'sia dah jadi 'mutant' jadi Melayu cacamarba cuba teliti...

    ReplyDelete
  14. jangan jadi mangsa duit..ALLAH akan tarik kesenangan yang kita ada ini dlam sekelip mata..tanpa kita sedar,atau kita sedar agma kita sdang dihina,bangsa kita ditindas klau kita x menentang pakatan rakyat..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...