Konco-konco ku

Thursday, May 9, 2013

SENANG NAK TANGKAP PENGUNDI HANTU!! ASAL KULIT GELAP MUKA LAIN MACAM ITULAH HANTU!! TAPI........

'Tajudeen Anvar Batcha, 50 dipukul Cina kerana dituduh pengundi hantu' - Laporan lengkap di SINI.
SITUASI genting semasa PRU13 yang lalu melihatkan keadaan semasa segelintir individu yang masih tidak faham tentang negara sendiri. Malaysia merupakan sebuah negara yang unik yang mana rakyat berbilang bangsa dan agama berlindung dibawahnya. Tidak kira berkulit gelap, sawo matang atau putih semua masih rakyat Malaysia dan punyai hak untuk memilih kerajaan yang mereka pilih.

Sedih apabila ada bangsa lain yang menghina bangsa Melayu dengan gelaran Bangla dan Pengundi Hantu sedangkan telah berpuluh tahun hidup di bumi Tanah Melayu ini namun mereka tidak kenal yang mana warganegara, yang mana tidak. Kerana taksub mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri maka semua Melayu Mamak dan muka ala-ala Bangla dan Indon dikatakan pengundi hantu. Adakah muka semua Cina ni memang warganegara Malaysia? Kenapa tidak tanya adakah mereka pengundi hantu dari China atau Singapura?

Bukan aku nak cuba bertindak RASIS namun itulah hakikat yang setiap rakyat Malaysia harus telan. Mereka-mereka ini sudah mula bertindak rasis terhadap MELAYU. Barangkali mereka lupa tentang sejarah Tanah Melayu dan sejarah kedatangan mereka ke Tanah Melayu. Mereka lupa siapa yang memberi mereka tempat untuk berlindung kerana negara asal mereka Tanah Besar China pun tidak akan menerima Cina Malaysia kerana akan menghuru harakan negara mereka sendiri.

Aku melihat satu fenomena yang luar biasa sekali pada PRU13 kali ini apabila beribu-ribu rakyat Malaysia bangsa Cina ini yang begitu bersemangat untuk mencari pengundi hantu dan menghalang mereka untuk menunaikan tanggunjawab mereka untuk mengundi. Kuasa mereka lebih hebat dari PDRM apabila boleh meminta rakyat Malaysia lainnya untuk menunjukkan Kad Pengenalan mereka, jika tidak mahu berbuat demikian maka orang itu akan dipukul dan mengaku sebagai pengundi hantu. Apakah ini? Tak cukup RASIS lagi?

Cuma nak tanya kepada sebilangan pemimpin yang kononnya bangsa Cina ini semua rakyat Malaysia dan punyai hak untuk memilih. Adakah semua bangsa Cina ini memang benar-benar warganegara Malaysia? Kalau benar warganegara Malaysia sila buktikan dengan menyanyi lagu Negaraku. Jika benar, tanya pada mereka-mereka ini Rukun Negara, Siapa Perdana Menteri Pertama Malaysia, Siapa Yang Di Pertuan Agong sekarang, dan beberapa lagi soalan sejarah yang memang sudah sebati dengan rakyat Malaysia.

Adakah kita dapat membezakan yang mana Cina Malaysia, Cina Singapura, atau Cina China? Pada zaman sekarang ini memang diakui yang majoriti kaum ini tidak fasih langsung berbahasa Melayu, jadi bagaimana kita nak bezakan yang mereka-mereka ini Cina dari negara mana. Ada Kad Pengenalan? Betul ke boleh menjamin yang mereka ini warganegara Malaysia. Pihak mereka juga yang kata Kad Pengenalan boleh dibuat sendiri, tiada siapa nak cek cip yang ada pada kad pengenalan selain hanya menunjukkan kad biru itu kepada pihak berkuasa jika diminta untuk ditunjukkan. Habis siapa yang boleh sahkan Cina ini memang warganegara Malaysia?

Raut wajah yang sama, warna kulit yang sama, bahasa yang sama, perangai CHAUVANIST yang sama, sikap RASIS yang sama. Masih menjadi persoalan bagaimana cara nak kenal pasti mereka ini samada Cina warganegara Singapura, Malaysia ataupun Tanah Besar China.

Salah seorang sahabat aku di kampung Bagan Sungai Besar sendiri mengakui yang orang Cina di Malaysia adalah rakyat Malaysia yang tidak fasih langsung berbahasa Melayu walaupun telah tinggal di Malaysia lebih 50 tahun. Soalan aku, adakah benar yang majoriti orang Cina di Malaysia ini yang mengaku warganegara memang dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia? Adakah mereka tidak pernah bergaul dengan orang Melayu yang lain?

Diberitahu lagi yang orang Cina ini apabila anak mereka meninggal mereka tidak daftarkan anak meninggal tetapi terus mencari seorang anak angkat dari Tanah Besar China atau Singapura dan seterusnya menggunakan sijil surat beranak yang sama. Siapa nak pantau kalau anak mereka itu asalnya adalah dari negara lain bukan negara Malaysia. Cadangan aku senang supaya setiap anak yang baru lahir tak mengira bangsa WAJIB direkodkan jenis darah, cap jari, atau apa-apa sahaja yang boleh dijadikan bukti yang memang benar mereka dilahirkan di Tanah Melayu.

Dah boleh beri aku jawapan macam mana nak kenal pasti kaum Cina ini memang benar warganegara Malaysia?

Seorang cendikiawan dari Tanah Besar China ada berpesan, "Orang Cina ini tak pernah ada yang lurus melainkan hanya rambutnya sahaja.". Ini bukan aku yang kata tapi orang Cina sendiri yang berpesan supaya berhati-hati dengan mereka ini agar negara tidak kacau bilau.

Jadi fikirkanlah.

11 comments:

  1. Jgn kata cina malaysia dgn cina china dgn cina singapork, dgn vietnam pun sama muka sepet

    ReplyDelete
  2. susah nak bezakan cina msia dgn cina sgpork! dua-dua mata sepet dan makan BABI!

    ReplyDelete
  3. Betul setiap anak yang lahir catitkan jenis darah dan kalau boleh DNA nya sekali.Buat juga statisti kematian setiap bangsa....ha ha takut cina mata sepet tak mati mati.

    ReplyDelete
  4. tak payah tu semua, kerajaan nak guna biomatrik semua tolak bulat2, nak guna jugak cara kuno calit dakwat bagai...

    ReplyDelete
  5. calit dakwat tuh pembangkang juga yg minta kan kan...
    apaaarahhh...

    ReplyDelete
  6. SEMUA CAWANGAN DAN BAHAGIAN UMNO/BN SELURUH NEGARA WAJIB ADAKAN AKTIVITI PENDAFTARAN PENGUNDI BARU DENGAN AKTIF SELAMA 5 TAHUN NI..

    DAN PASTIKAN PENGUNDI BARU INI DIAJAR BAHAWA UNDI MEREKA AMAT PENTING UNTUK MENJAHANAMKAN AGENDA KOMUNIS SEPET MENGUASAI NEGARA MELALUI AGENDA PERKAUMAN DAN RUSUHAN JALANAN !!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  7. Sama2 tolong tarbiah kawan2, sanak saudara sayangkan Negara. Ajak daftar bila cukup umur 21 thn. Jangan dengar ceramah2 ustaz tak bertauliah. Boikot kedai2 cina, kalau boleh. Melayu kena bersatu. Buat persediaan menuju PRU14.

    ReplyDelete
  8. Kalau yg hitam dituduh Bangla, yg sepet tu sah2 cina...kenapa tak cekup amoi2 sepet sebagai pengundi hantu...kan ramai amoi cina dah menjadi pendatang haram di negara ni ... sebagai pelacur. Patut amoi2 sepet di pusat pengundian di serata m'sia tu juga di tahan utk di periksa IC mereka...kita juga patut syak terhadap amoi2 tu...biar baru adil!

    ReplyDelete
  9. pelik.. kenapa pihak polis membiarkan saja puak cina ini menahan sesuka hati orang lain utk mengundi..?? apa kuasa cina ni..??

    rasa2nya puak2 cina ini lah yg paling ramai pengundi hantu.. beribu2 orang cina masuk malaysia tapi tak balik2..

    ReplyDelete
  10. KERAJAAN TERLALU SAYANG PADA BANGSA CINA
    APA MELAYU CAKAP KERAJAAN TIDAK AMBIL PEDULI
    MELAYU SAMA MELAYU GADUH , CINA YANG MENANG

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...