Konco-konco ku

Tuesday, May 21, 2013

SAMPAI BILA KITA NAK BIARKAN MALAYSIA DIJAJAH?? AYUH JIHAD EKONOMI!!

Mulakanlah berjihad. Zaman sekarang bukan lagi berjihad hanya dengan pandai menghunus senjata, zaman sekarang bukan lagi berjihad hanya dengan membunuh kafir laknatullah. Zaman ini adalah zaman kita berjihad dengan cara yang lebih halus, dengan cara yang lebih terperinci biar bangsa dan agama lain tau yang Melayu dan Islam ini bukanlah ketinggalan zaman seperti yang mereka momokkan.

Mulakan jihad kalian dengan menghindarkan diri dari membeli barangan golongan yang menghina kita. Mulakan dari sekarang kerana mereka telah pun memulakan boikot barangan Muslim sejak zaman berzaman yang lalu hinggakan kita Melayu Islam yang dahulunya hebat dengan agenda perniagaan kini longlai akibat dari tekanan dari mereka. Buktikan yang kita juga mampu mengawal ekonomi.

Kita bukannya bodoh jika masuk bab berkenaan ekonomi. Kita bukan bodoh seperti yang mereka sangkakan dengan mengatakan Melayu Islam sudah berlemak kerana dari kecil hingga mati penuh dengan bantuan subsidi kerajaan. Apakah mereka lupa yang tanah air yang mereka tumpang ini adalah Tanah Melayu pada asalnya?

Tunjukkan kekuatan kita. Permulaan ekonomi ada dalam tangan kita. Penuhkan pembelian di kedai-kedai milik bumiputra. Boronglah barangan di Mydin. Belilah barangan keluaran bumiputra yang halal dan tidak meragukan. Buktikan kepada mereka yang kita juga mampu menjana ekonomi Malaysia dan buktikan kepada mereka yang negara tidak akan bankrap kalau tidak membeli di kedai milik mereka. 

Mulakan dari sekarang.

6 comments:

  1. Nak ajar puak2 Cina chauvinist ni senang je. Aku cadangkan menteri yg berkenaan umumkan satu peluang di mana sesape yg tak boleh terima dan iktiraf perlembagaan negara Malaysia boleh tukar kerakyatan dgn Singapork. Sebelum tu, PM Najib dah gi jumpe PM Singapork usulkan supaya mana2 Melayu yg takmo dok kat Singapork bole tukar kerakyatan ngan Cina2 chauvinist ni.

    Melayu Singapore adela dlm 600,000++ org. Let's say separuh(300,000) drp dorang nak masuk sini, ganti ngan 300,000 org Cina chauvinist Malaysia. Pergh, aku rase DAPigs kecut telur terus.

    ReplyDelete
  2. PAStu separuh cina tu masok jail singpok asik nak buat demo. aja

    ReplyDelete
  3. cadang kedai runcit melayu jgn ambik roti mossimo untuk dijual dikedai .

    ReplyDelete
  4. KITA MULAKAN KEMPEN BESAR-BESARAN 'ABC' !!! asal bukan cina.

    NAJIB KENA UJUD KAN 'KEDAI TAYAR 1MALAYSIA' ATAU ''KEDAI SERVICE 1MALAYSIA'' !!

    TIAP KALI TUKAR 4 BIJI TAYAR PASTI LESAP SERIBU LEBIH. WHY NOT UJUDKAN KEDAI TERSEBUT YG.BUKAN SAJA JUAL TAYAR SEMUA JENAMA DENGAN MURAH, TAPI DAPAT PECAH MONOPOLI CINA YG.BONGKAK HARAMJADAH TU!

    DISAMPING JUAL TAYAR, SERVICE SEPERTI TUKAR BATERI,ALIGMENT,BALANCING,REPAIR KERETA DAN AKSESORI DIADAKAN JUGA.

    SEMUA BEBUDAK LEPASAN KEMAHIRAN OTOMOBILE VOKASIONAL DAN GIAT MARA DIAMBIL BEKERJA DAN INI DAPAT UJUDKAN PELUANG PEKERJAAN BESAR UNTUK MELAYU.

    SETIAP 'KEDAI TAYAR 1MALAYSIA' MESTI ADA SEKURANG-KURANGNYA 10 HEAVY LIFTER DAN 2 ALIGMENT COMPUTERISE BAY.

    BAYANGKAN SETIAP RAKYAT YG.ADA KERETA MENIKMATI KEMUDAHAN INI PASTI BERTERIMAKASIH KEPADA BN DAN SECARA TAK LANGSUNG KITA BAGI SATU TAMPARAN HEBAT KEPADA CINA BAHAWA MEREKA TAK SELAMANYA BOLEH MONOPOLI DAN MENINDAS RAKYAT DENGAN WANG MEREKA!!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  5. Awas jgn terminum air bangkai cina... Jenama spritzer atau mesra di seluruh stesen minyak petronas... Punca air dari air kuning taiping... Kilang chuan sin... Hati hati ye... Yg peliknya petronas masih mengangung agung kan pembekal ini... Sprm tolonglah siasat

    ReplyDelete
  6. mungkasi ing gelut antarane kita punika cara paling apik kanggo matèni wong cina.

    ReplyDelete

comment please.....