Konco-konco ku

Wednesday, August 13, 2014

ADUN UMNO TAK KEBULUR JADI EXCO SELANGOR

KELAKAR apabila Adun Sabak, Sallehin Mukhyi mengugut Khalid Gagap untuk keluar dari jawatankuasa kerajaan negeri jika ada Adun Umno yang dilantik sebagai exco yang baru bagi menggantikan exco dari PKR dan DAP yang telah dipecat.

Nak kecoh apa pun aku tak paham sebab dah terang-terang Adun Umno ikut kata boss agar tolak sebarang jawatan yang ditawarkan untuk jadi exco.

Tak payah nak melalak sangat lah Pas oi.....

Ko buat keje ko, Umno buat keje Umno.... Jangan risau, Umno tak gila kuasa macam Anwar nak bolot semua jawatan yang ada...

Umno pun tak kebulur nak rembat kuasa macam Ketua Umum #50janwary ko tu!

Hahahahahahahaha

21 comments:

  1. Maybe utk convince ahli mesyuarat PAS 17hb ni utk kekalkan TSKI sbgai MB Selangor.

    ReplyDelete
  2. Bongkak ! tak habiss habiss.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu bongok tak habis2...puii

      Delete
  3. Sallehin Mukhyi ko bolotlah semua..harap2 ko paham bila ko baca artikel d atas.
    aku penyokong atas pagar..tp aku setuju dgn cara umno ni..yg penting biar melayu islam yg perintah..klu umno sokong kita terima je.
    jgn dah bg pd pkr + dap..biar mereka mampos
    jgn sbb nak jd exco terlepas pula selangor..aku rasa budak darjah 6 pun paham..

    ReplyDelete
  4. Kalau umno lapaq nk mau jawatan Exco xpayah TPM kata umnosokong tanpa syarat. Awal2 dah tunjuk berlagak.HAPRAKtul.

    ReplyDelete
  5. ITU SOMBONG PARIAH. NAK KELUAR PI LAH SEKARANG. TAK SEDAR DIRI

    ReplyDelete
  6. jauh lagi jalan pas nak membentuk kerajaan hatta minoriti dengan sokongan umno di peringkat dun. pas (15) + umno (12) + ts khalid (1) = 28 = dap (15) + pkr (13). tanpa umno memang pas gagal membentuk kerajaan minoriti di dun selangor. jika rodziah keluar pkr, keadaan menjadi 29 - 27. jika saari sungip dan sallehin muhyi keluar pas, keadaan akan menjadi terbalik. jangan abaikan azmin ali.

    eloklah umno duduk di luar kerajaan, sama ada di peringkat negeri dan juga kerajaan tempatan. biar orang pas sahaja yang bekerja. lebih mudah untuk umno mengawal kerajaan negeri dengan cara begitu. hatta bajet kerajaan negeri pun boleh dikawal kerana mereka memerlukan undi umno untuk kelulusan di dun. tanpa sokongan umno di dun, kerajaan minoriti pas dengan ts khalid sebagai menteri besar akan kecundang pada bila-bila masa sahaja.

    ReplyDelete
  7. Ni..lah musang dalam PAS... yg diseludup Anawarian... Apa bodoh sampai 7 keturunan ni... Umno dah jelas..Sokong MB tanpa syarat... Dan skrg ni Pas nampak kukuh ..tak bolih dipeleceh Dap dan PKR.. Kalau Pas wrong move ..dan masih diketumkan Anwar dan Dap (lalui Mat Sabu..majikannya Dap Penang)... Jgn salah sesiapa kalau Pas akan...1 Senang dihijack olih gulongan liberal dan Syiah(mika gembeling sokongan secara ghaib untuk jatuh kan gulongan Ulama... Majlis Syurah Pas akan dibubar atau hanya sebagai kosmetik saja.. 2..Pas akan kalah dalam Pilihan raya... undi melayu akan tsunami ... 3.. Pas pasti jadi parti yg bukan Pas lagi.. dipimpin olih gulongan yg menyesatkan Ummah... Hadi perlu lakukan sesuatu...house cleaning ..tanpa lengah..dan Umno usah ambil kesempatan..dan usah terima mana mana ahli atau pemimpin Pas yg dipecat Parti sbb mika ni parasite kepada Agama..Bangsa..Negara... Orng Cina dan India.. tak bolih terus berharap pada gulongan nanti mika pasti rugi dan kecewa...masa itu dah terlewat..Harm Done... fikir fikirkan lah....

    ReplyDelete
  8. ini blm apa2..cakap jangan takbur..jaga lidah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom 6:44...Sabar syeikh... Sallehin ni musang berbulu ayam..sengaja nak bakar sentimen..pengikut gelap Anwar .. Dia nak cetus unrest situation .. nanti Mat sabu..Husam..Khalid Samad and the rest... masuk dan goreng sampai menyusahkan Hadi ... last goreng Nik Aziz... yg dikelilingi org anwar diKB... MB kelantan..pasti akan lantang menyukong Hadi..but..Liberal dan Syiah dah banyak dlam Pas...
      Kita tengok next move dan statement gulongan ini...Umno steady... dia dah kunci next move gulongan ini...dgn sokongsn tanpa syarat... hanya mika saja nak spin ahli Pas dengan fitna dan kecelaruan agar Pas tarik balik sokongan TSKI

      Im wth U... curse these musang berbulu ayam ....

      Delete
  9. SEMENJAK KERISIS DLM PAKATAN HARAM YG MEMBAWA PEMECATAN TSKI SEBAGAI MB TIDAK TERDENGAR LANGSUNG SUARA2 SUMBANG DARI PEHAK UMNO. MEREKA MUNGKIN SEBOK MENUNAIKAN TANGGONG JAWAB KPD RAKYAT. TIDAK ADA SATU PUN TINDAKAN YG DIAMBIL UNTUK MENANGGUK DI AIR KERUH.
    APABLA TSKI DIPECAT DARI PKR TSMY TELAH MENYATAKAN SOKONGAN SEBAGAI MB DISAAT AKHIR MENENTUKAN KEDUDUKAN TSKI DGN JELAS "TANPA SYARAT". MENUNJUKKAN KEIKHLASAN DEMI KEPENTINGAN RAKYAT. DLM SITUASI BEGINI KITA WAJAR MEMBERIKAN PENGHORMATAN YG TINGGI KPD UMNO.
    TETAPI MALANGNYA KELUAR PULA SUARA KEANGKOHAN DARI PEHAK YG HENDAK MENANGGUK DI AIR KERUH ITU SEHINGGA LUPA BAHAWA UMNO BOLEH MENARIK BALIK SOKONGAN YG DI BERI.
    SUNGGOH MALANG NASIB ORANG MELAYU YG MEMPUNYAI PEMIMPIN YG SOMBONG DARI PARTY ISLAM.
    PENGHARGAAN WAJAR DIBERIKAN KPD TSMY YG MEMPUNYAI PANDANGAN YG JAUH. TAN SERI TIDAK AKAN DITANYA LAGI OLEH NYA DI SANA NANTI !

    ReplyDelete
  10. SAM. . .

    SAYA PERCAYA SEKIRANYA KIRIS INI BERLAKU DI PEHAK UMNO, MAKA SAUDARA KITA DI PEHAK SATU LAGI ITU AKAN KE HULU KE HILIR MEMBAWA TANGGOK DGN LANTANG MENJAJA "ISUE SEMASA".

    , ,.zizi. sg besar. .

    ReplyDelete
  11. Inilah dia pemimpin berkaliber parti pas sabak. Belum apa2 dah ugut macam bagus. umno memang tak kebulurpun exco. Yang bergaduh bertempur adalah pr, kenapa umno dijadikan mangsa? Pemimpin pas begini, tak menggambarkan seorang yg berkualiti muslim dan berakhlak. Lantak kaulah salihin. Ops, nak tanya. Pinjaman jpa masa belajar dulu dh habis sattle? Kalau sudah baguslah...

    ReplyDelete
  12. Sallehin Mukhyi ini adalah individu yang mengatur khutbah jumaat untuk khatib membuat ucapan di setiap Surau dan Masjid di negeri Selangor.

    Didalam khutbah jumaat dia akan memasukkan ayat berikut;

    UMNO atau Kerajaan itu bermakna;
    Zalim, Korup,Nepotisma dan kronisma,anti islam,anti hudud,bersekongkol dengan judi dan arak,jumud dan lain lain tohmahan.

    Kalau tak percaya , dengar apabila PRK atau PRU menjelang tiba!

    Ini belum lagi,

    Khatib yg pro PAS pulak jangan cakaplah....keluar dari mulut mereka
    secara otomatik!

    Dan Orang melayu boleh percaya...(salah satu sebab disebabkan perasaan kecewa dalam hidup dan jalan mudah salah UMNO!) dengan serban dan jubah ini!!!!

    ReplyDelete
  13. BRO. . .SATU YG TIDAK PATUT ADA DLM KHUTBAH YG SELALU KITA DENGAR "SELANGOR SEBAGAI NCGARA BERKEBAJIKAN ".
    INI KERANA AYAT INI SEOLAH2 MENGANDUNGI ELIMEN2 SIASAH YG MANA TELAH DIARAHKAN SUPAYA RUMAH IBADAT TIDAK DIJADIKAN SEBAGAI MEDIUM POLITIK.
    KEDUA SEBAGAI ORANG. MELAYU ISLAM KITA MEMPUNYAI HAK ISTIMEWA DI BAWAH PERLEMBAGAAN YG MENGATASI KEBAJIKAN YG MIRIP BELAS EHSAN.
    SAYA MELIHAT UNSUR INI SENGAJA UNTUK DIMASUKAN SUPAYA KITA MELUPAI HAK KITA SENDIRI.

    ReplyDelete
  14. Spesis khawarij ni mmg angkuh dan sombong. Lantak dia le nak kata apa. Khawarij, liberal, kapir harbi, lbh kurang je.

    ReplyDelete
  15. Orang PAS riak, hati perut dah hitam legam sbb tu tak tau yg mana kawan, yg mana musuh

    ReplyDelete
  16. Aku sokong UMNO tak yah diberi sebarang jawatan exco. Biaq TSKI and PAS run the show. Sebagai Melayu kita support dari senyap2. Datang PRU 14....lain cerita. Yang penting Melayu, bumiputra dan Islam kembali berkuasa.....

    ReplyDelete
  17. Sallehin Mukhyi kita harap lebih baik pi belasah Khalid Samad yang tengah kuat usik Hadi Awang.

    ReplyDelete
  18. Haram jadah PAS ni xsudah2 bongkak dn sombong walaupun hayat dh nak mampos. Ni perangai Syaitan yg PAS pakai.. akibat ajaran Nik Ajis.
    Tkde langsung keinsafan dgn apa yg Tuhan telah tunjuk pd mereka.

    UMNO ni kebulur sgt ke. kalau UMNO berkecuali tk sokong TSKI agak2 PAS boleh apa.. bahlol PAS.. tkpyah lak nk ugut kalau dlm PAS sndiri penuh dgn membusuk.

    Suluh diri dulu wahai pemimpin dn pencacai PAS. UMNO sepatutnhya jgn tlg situasi ini..biar jd teh worst case yg PAS kena terima sbg hukuman..

    Kalau UMNO duk jadi tukang penyelamant sampai bila pun PAS iblis ini akan bongkak dn terus sombong diri tak rasa rendah. UMNO sntiasa akan jd bahan serangan..

    CELAKA PAS!!

    ReplyDelete
  19. pd pandangan saya,sepatutnya sewaktu TSMY beri kenyataan sokongan tu, tambah sedikit lagi ayat seperti berikut: "kita memberi sokongan secara iklas ini dan kita juga menuntut agar tiada mana-mana pihak dalam Pakatan atau dlm Umno/Bn sendiri yang akan mengambil kesempatan untuk membuat sebarang spekulasi yang tidak senonoh, dalam erti kata lain mengeluarkan kenyataan berupa "batu api". Sebarang kenyataan membawa maksud seperti itu akan kami pertimbangkan untuk tindakkan undang-undang kerana mengeruhkan lagi keadaan"
    itu pendapat saya aje..dan mungkin TSMY tak terfikir pun dimasa itu kerana sudah bersifat ikhlas. Tapi ayat dan ucapan ini seharusnya ada bila berhubungkait dgn orang Pakatan Haramjadah ni. Kerana mereka memang terkenal dgn sifat "mudah U-turn". Kelihatan baik tapi boleh bertukar sebaliknya dalam masa kurang dua minit.

    ReplyDelete

comment please.....