Konco-konco ku

Monday, August 25, 2014

PENDUDUK KAMPUNG SUNGAI KARANG MENGAMUK!!

PAGI tadi jam 9.00 pagi lebih kurang datang segerombolan penguatkuasa daripada Kerajaan Negeri Selangor datang ke kawasan kampung Parit 15 yang mana kes tanah hutan simpan belum selesai lagi untuk merobohkan rumah penduduk kampung.

Lebih kurang 20 buah kereta 4x4 terpaksa memberhentikan niat mereka kerana dihalang oleh penduduk kampung yang telah berkumpul sejak pagi tadi di laluan masuk utama ke kampung tersebut.

Dengan membawa tukul besar dan peralatan meroboh rumah dan struktur di dalam kampung itu, penguatkuasa yang diketuai wakil SUK Selangor dan Jabatan Perhutanan Selangor masuk dengan niat untuk merobohkan rumah.

Keadaan cukup tegang apabila sebahagian penduduk kampung mula bertekak bila wakil kerajaan negeri itu mula meninggikan suara. Hampir pergaduhan tercetus, mujur polis dan rela ada untuk mententeramkan keadaan.

Nasib baik Adun Sungai Panjang, YB Budiman hadir tepat pada masanya. Selesai masalah apabila beliau sendiri mengarahkan rombongan kerajaan negeri ini balik. 

Semakin dahsyat permainan kerajaan negeri ni. Tanah yang sudah diduduki lebih 30 tahun, baru hari ini nak dihalau keluar!

7 comments:

  1. klu tempt melayu la.. cepat je nk dtg robohnya...

    ReplyDelete
  2. dulu depa kata bn ambil tanah diaorang la ni baru depa tau pkr lagi ganas dari bn...Allah nak tunjukan siapa depa ni ... ini semua sebab solat hajat yang depa buat dulu ..takbirrrrr

    ReplyDelete
  3. tanah hutan simpan utk tadah air ko ceroboh...nak salahkan kerajaan plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa...bijaknya ko. soalnya adakah semua tanah hutan simpan yang diteroka mendapat 'layanan' sama. ko pernah ke sekinchan dan tengok macamana kaum sama spesis dengan adunnya menceroboh tanah kerajaan? jalan jauh sikit dan pergi ke sabak bernam. kat sini hampir pupus hutan bakau tepi pantai diceroboh dengan dijadikan pusat ternakan udang harimau. itu aku baru cerita pasl sekinchan dan sabak bernam, belum lagi melalut sampai sepang dan lain2. kenapa kerajaan negeri tak 'melayan dengan belaian kasih' tempat2 yang aku sebut tu? sebab mereka semua bukan melayu atau lebih tepat lagi cina!!! eh, ko nak kata aku bukan anak selangor ye..... nak kasi tau ko, IC AKU tengah2nya nombor 10.

      Delete
  4. hahahahhaha LUUUUU LANGGGSIIIIIIIIIIIIII LUUUUUUUUUU MATIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII LOOOOOOOOOOOOOOO.......

    ReplyDelete
  5. Kampong Cina kat Rawang kacau TNB tak kena roboh

    ReplyDelete
  6. Hahaha..undilah PR lagi..bangang..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...