Konco-konco ku

Thursday, May 23, 2013

POLIS DIHINA, DIKEJI, DIMAKI KERANA MENJAGA KEAMANAN NEGARA!! #Black505

Malam tadi bertempat di Balai Polis Jinjang, Sentul lebih kurang 18 orang penyokong pembangkang yang berkumpul dihadapan balai dengan membuat bermacam-macam provokasi telah ditahan oleh pihak polis kerana cuba merusuh dengan mengepung balai polis berkenaan. Pihak FRU terpaksa dipanggil untuk mengawal keadaan bagi menghalang balai polis itu diserang.

18 orang yang ditahan terdiri daripada 14 lelaki Cina, 2 wanita Melayu dan 2 wanita Cina. Mereka kononnya mahu menuntut keadilan bagi Adam Adli 'jambu Anwar' yang ditahan atas akta hasutan. Lebih kurang 3 hari sudah mereka berkumpul di hadapan balai sambil memegang lilin ala-ala kristian. Mereka kelaparan, kepenatan sedangkan didalam lokap Adam Adli sedang seronok bersantai sambil berbaring.

Untunglah mereka-mereka yang sedang berkumpul ni, tak perlu kerja sebab masing-masing dah jadi taukeh, tak payah kerja pun dah boleh hidup senang. Untuk mengisi masa lapang maka berhimpunlah mereka untuk melakukan perkara yang sia-sia dengan menuntut keadilan kononnya untuk Adam Adli. Tak fahamlah aku apa yang dibanggakan dengan budak nama Adam ni. Kalau kata pejuang, apa yang diperjuangkannya?

Minta maaf cakaplah ye. Korang memang bodoh sebab berhimpun menuntut benda yang telah nyata. Negara ni kan punyai undang-undang yang telah digunakan sejak lama dulu. Kenapa time Anwar jadi TPM dulu korang tak melalak apabila Anwar mengarahkan polis menahan barisan pemimpin PAS dibawah akta ISA? Kenapa baru sekarang nak bising-bising macam Anwar ni datang dari perut mak korang.

Pilihanraya dah lepas. Sekarang masa untuk buat kerja bukan lagi berpolitik bodoh seperti Adam Adli ni. Buat apa nak gulingkan kerajaan melalui jalanan? Nak jadi macam Arab Spring? Yang rugi peniaga Cina juga kalau ada yang bisnes kacau. Ke orang Cina ni tak marah kalau tiba-tiba kedai mereka terbakar?

Masing-masing dah besar. Bolehlah kiranya berfikir dengan lebih waras dan matang.


16 comments:

  1. ELOK JUGAK ADE RUSUHAN DAN HURU HARA..NANTI BYK LA KEDAI CINA TERBAKAR..

    ReplyDelete
  2. aku suka tengok muka abg polis tu.... poyo semacam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan poyo der. Die geram tu nak cepuk muke dorang. Tpi sabar je la kan

      Delete
  3. Abang Polis tu jawab " Ada aku Kisah "
    Buat babi betina yang sembarang tunjuk-tunjuk jari di muka orang tu dah gagah benar ka?
    Nasib kau babi betina oii. Kalau negara lain tak tau apa jadi dgn babi betina ni.

    ReplyDelete
  4. Tok tok lebai Pas pun tumpang sekaki !...heran pelik aku...cina laga lagakan melayu...tok lebai takbirrrr !! akai ada ka ?

    ReplyDelete
  5. Polis tak boleh lagi sabar tangkap saja masukkan dalam lokap meraka dah keterlaluan.Orang sering berkata kalau dinegara lain dah kene hemput.
    Sebab itu orang dah tak takuk pada Polis Melaysia. Sesekali patut ajar meraka yang menganggu ketenteraman awan.
    Baru ada respect kat polis kita.

    ReplyDelete
  6. Geram tu geram,,,,abis pemimpin melayu yg diberi amanah lembik, takut,,,nak cakap apa ?

    ReplyDelete
  7. babi betina tu berani bila puak2 dia ramai jer...hihihi....klu tak terkencing der!

    ReplyDelete
  8. biasalah kalau jadi warga negara yg x tahu bersyukur...terlalu berpelajaran dan cerdik tapi x tahu berfikir maka jadilah masyarakat kurang ajar seperti sekarang!!!!

    ReplyDelete
  9. YB DS Zahid Menteri KDN sanggup ke tengok muka Polis kena tunjuk-tunjuk dengan jari betina tu....tunjuk jari kat polis macam tunjuk muka DS Zahid juga tu.... Kalau sayalah polis yang muka poyo tu taubat saya dah lempang muka betina tu....Paling-paling pun kena tindakan disiplin tidak boleh buang kerja pun....

    ReplyDelete
  10. Yahnaih Paklah kita tak boleh lupa..bermual dgn dia lah Polis kini da bakul,sampahkan..berbaloikan keja Polis sekarang ini? aji tak besar mcm singpore, kena hina, kena maki. patutlah ramai pencen awal..tahun ni tibu tibu pencen next years ribu ribu..Bosan kena jadimpancnung bag..Meka lepas ni sokong pakatan..pada muka Najib dan Pak Lah..

    ReplyDelete
  11. Betina sial,sombong dan kurang aja,kalau dia kena rogol ke apa-apa nanti polis jangan peduli.'Mark' baik-baik muka dia ni.

    ReplyDelete
  12. betina ni dpt,mau sula buntut dia dgn besi panas,

    ReplyDelete
  13. Aku x ble tengok pompuan marah2 cam tu, ble stim aku....sprti pompuan yg tgh cum.

    ReplyDelete
  14. Whatever, ini Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  15. pihak berkuasa harap lebih tegas..makin dibiar makin melampau puak2 ni....cara belembut dah guna,cuba guna kekerasan.. sumbat dalam lokap,biaq kedarah roti kering..jenis manusia yang xpenah beterima kasih..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...