Konco-konco ku

Tuesday, May 28, 2013

MENTERI TAK NAK KOMEN KE CINA BOIKOT PRODUK MELAYU?? #BBC

BILA orang Melayu mendesak di laman-laman sosial media supaya memboikot barangan Cina maka berbondong-bondonglah Melayu yang tidak sedar diri tampil untuk menjadi hero silap mata. Hinggakan ada yang menghina dan mengutuk tindakan bangsanya sendiri dengan memboikot barangan Cina boleh menyebabkan EKONOMI NEGARA BANKRAP!!

Tetapi apabila ada sebahagian bangsa CELENG ni mengwar-warkan kempen boikot mereka tiada seorang pun orang BESAR Melayu yang berkata apa. Malah yang menjadi kemusykilan apabila MENTERI KPDNKK yang sebelum ini begitu lantang mengatakan Melayu tidak wajar memboikot barangan CELENG kerana dikatakan negara bakal bankrap tidak pula berani bersuara apabila bangsa CELENG ini sendiri melancarkan kempen boikot mereka. Kenapa senyap??

Adakah apabila kita menegakkan prinsip kita dan hak kita, kita dikatakan RASIS?? Mana pertimbangan Menteri yang konon Melayu tetapi tidak pernah mempertahankan hak Melayu?? Kenapa takut dengan bangsa CELENG ni? Ada SHARE besar ke???


5 comments:

  1. Undi pkr, pkr penganut lgbt, undi pas,pas penganut syiah, undi dap, saja serah tengkok kena sembelih. yang ada cuma bn yang cakap tak serupa bikin. Àpa lagi pilihan yang kita ada??????.

    ReplyDelete
  2. PEMIMPIN BN TAKUT HILANG UNDI CINA UNDI MELAYU.SABAH SERAWAK FITDEPOSIT BN JADI MEREKA TAK BERANI BUKA MULUT PASAL HAL BOIKOT MEMBOIKOT NI ITU KERJA NGO BUKAN KERAJAAN JADI KALAU KERAJAAN LIHAT SEDIRI ORG MELAYU KEBANYAKAN HIDUP SUSAH HARAP MAKAN GAJI TAK SEBERAPA BAYAR ITU INI HABIS DUIT HARIAN LAGI BANGSA CINA MENEKAN ORG MELAYU DALAM BANYAK HAL KERAJAAN PERLU LIHAT SAMA SEMUA INI KALAU BOLIH BUAT PENEKANAN SAMA KEPADA ORG CINA SAPERTI MANA MEREKA MENEKAN ORG MELAYU JADI ADIL ORG CINA TEKAN ORG MELAYU KERAJAAN BANTU ORG MELAYU TEKAN BANGSA CINA NI.

    ReplyDelete
  3. Kita jangan harap menteri menteri untuk memebela kita. Najib pun bukan nak layan Melayu. Lebih baik bagi Najib, dia bagi segala-galanya pada Cina kui....

    Pada menteri menteri Melayu, kita ni tak ada nilai. UNdi kita diangap remeh dan take for granted.

    Kalau ada menteri nak sound kita, Fuck off...duit aku, aku punya suka dengan siapa aku nak bagi...dan astu sen pun, seboleh-bolehnya tak akan pergi ke puak dan kaum Cina kui.

    Tak kan itu pun bebal sangat nak faham, wahai menteri yang dimenangkan dengan undi Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn kenyataan ko bro.umno sepatutnya bagi lebih muka kepada orang melayu.kerana orang melayulah yg sokong umno walaupun terpaksa telan pahit perit dgn perangai dgn peragai bangang geng elite umno yang asyik kejar untung cara mudah.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

comment please.....