Konco-konco ku

Tuesday, May 7, 2013

INI KALILAH!! CINA DAP YANG SEMANGAT ATAU BANGSA MELAYU YANG LAHANAT??

SEBELUM ini ada pernah rakyat Malaysia terutama CINA melakukan provokasi menterbalikkan bendera Malaysia seperti yang kita lihat gambar di atas ini? Tahu apa makna bendera diterbalikkan?

Persoalan yang sering aku nyatakan kepada para pemimpin UMNO yang selama ini sibuk menyedapkan hati masing-masing dengan menyatakan yang kita perlukan undi dari kaum Cina ini. Jika UMNO tak dapat undi kaum Cina maka kita terlingkup. Tapi pemimpin UMNO yang BIJAK ini terlupa untuk menjaga undi dari kaum Melayu yang telah banyak terasa hati dan makan hati dengan perhatian berlebihan yang telah diberikan kepada kaum lain. Bak kata pepatah;

BABI DIHUTAN DISUSUKAN, ANAK DIRUMAH MATI KELAPARAN!!

Ada juga aku pernah bertanya kepada apek-apek lempang disekeliling para jagoan Yang Berhormat ini, adakah undi Cina ini begitu penting sehingga undi Melayu dipinggirkan? Dengan penuh bangganya sambil mendabik dada mereka berkata, undi Melayu memang berpihak pada kita jadi kita tak payah nak tumpu sangat. Undi Cina penentu kepada UMNO!!! (shit gila bila kerap kali dikeluarkan jawapan sedemikian)

Aku sebenarnya dah muak dengan sebilangan orang-orang kanan para Yang Berhormat ini yang tak pernah jujur dalam menilai arah sokongan rakyat. Mereka-mereka ini lebih mementingkan undi CINA dari undi Melayu.

Buatlah majlis makan malam bersama kaum Cina yang menelan belanja hingga PULUHAN MALAH RATUSAN RIBU RINGGIT. Yang penting Cina undi kita, sokong kita. (WTF!!!)

Untuk majlis doa kesyukuran bagi orang Melayu, untuk program sukan belia Melayu, SERIBU - DUA RIBU CUKUPLAH!!!!!

YA!!! Kami orang Melayu yang Yang Berhormat beri sedikit peruntukan untuk majlis untuk orang Melayu ni memang tak bising, tak kecoh...masih tahu erti bersyukur walau DI ANAK TIRI KAN......

Kalau ada taukeh CINA nak minta bantuan perniagaan, terus diberikan yang penting undi Yang Berhormat ye!! Malah siap Yang Berhormat berpesan, kalau tak cukup MINTA la lagi!!! Yang penting undi!!!

Lain pula layanan yang diterima oleh taukeh MELAYU, Yang Berhormat bagi SERIBU...syukur Alhamdulillah!! Melayu ni tak banyak bunyi sebab tahu, Yang Berhormat banyak lagi nak tolong orang.....

JADI SIAPA YANG RASIS PADA BANGSA MELAYU??

Ya!!! Yang Berhormat sendiri meminggirkan orang Melayu!!!
Ya!!! Yang Berhormat sendiri macam nak mati kalau tak dapat undi CINA!!
Ya!!! Yang Berhormat sendiri tak kisah jika ada Melayu yang susah!!
Ya!!! Yang Berhormat sendiri RASIS PADA BANGSA SENDIRI!!!

Jangan nak salahkan orang lain... Fikir dan renungkan kembali apa yang Yang Berhormat buat dan katakan pada pengundi Melayu yang Yang Berhormat tidak hiraukan walau satu undi pun...

Kini terima akibatnya...

MENANGIS LAH!!! MINTA TOLONG CINA SAPUKAN AIR MATA TU!!!

16 comments:

  1. ketawalah dahulu wahai melayu yg sokong pakatan, mungkin satu hari nanti aku akan menyesal...menangis airmata darahpun x berguna kerana bumi yg kamu pijak milk org(dulu kamu anggap mereka golongan pendatang kini menjadi tuan di negara kamu).Org cina x mungkin berjaya tawan negara ini jika kamu melayu tidak khianat bangsa,tanahair, agama dan kerajaan yg dipimpin oleh bangsamu sendiri..usah diulang kesah bendahara melaka dan si kitul...akibatnya buruk...x akan dapat ditebus kembali tanah warisan ini walaupun tujuh keturunan...

    ReplyDelete
  2. aku sokong tu... aku pun hairan apa yg mereka x puashati.. apa zalim ke kerajaan kita ?.!!!!bila nak sesuatu pandai pulak minta kat kerajaan atau kerja kat kerajaan walaupun kata duit kerajaan haram..haiiran bila dapat bantuan dari kerajaan dia dulu beratur..memang pengkhianat....harap-harap cepat pindah kat negeri pembangkang ....hey !!! geramnya aku.

    ReplyDelete
  3. Akui sahajalah yang Cina lebih bijak berpolitik berbanding Melayu. Susah sangat ke nak akui?

    Mereka sokong PR bukan kerana untung peribadi semata-mata. Tetapi untung rakyat dan negara secara keseluruhannya. Undi PR dapat pendidikan percuma, Undi PR bebas TOL dan AES, undi PR harga minyak diturunkan. So?? Bukankah ini memberi untung utk semua?

    Perayu undi UMNO di Johor, mereka sebarkan dan mainkan isu 13 Mei utk halang kemaraan Lim Kit Siang. Perayu Undi di Pasir Puteh Kelantan, pasang video seks Mustafa Ali di pentas ceramah. UMNO BN di Media Massa, gunakan isu lucah utk tarik undi Melayu / bukan Melayu. Apakah ini politik matang?

    Dalam bab ini, orang Cina terkedepan. Mereka memandang politik itu berdasarkan hujah, bukan berdasarkan lucah. Mereka memilih juga calon DAP yang dimaki dihina dan dikaitkan dengan 13 Mei (politik kotor) kerana menyedari yang dimaki dihina itu sebangsa dengan mereka.

    Hanya Melayu sahaja masih mundur memandang politik dari kacamata rasis. Memandang politik dari sudut lucah. Memandang politik dari sudut untung rugi yang sempit. Hanya dengan pemberian RM500 sejak lebih 50 tahun memerintah, maka sudah menganggap BN itu parti yang mulia baik. Ingat rakyat bodoh? Ya. Memang. Melayu sahaja yang bodoh, tidak bangsa lain.

    Jadikan ini sebagai muhasabah kepada UMNO Barisan Nasional. Kekalahan UMNO BN bukan kerana undi Cina, Undi Melayu, Undi India semata-mata,, Tetapi kekalahan ini adalah kesilapan diri sendiri yang banyak. Metod politik UMNO perlu berubah dari yang tidak matang kepada matang, yang sudah pastinya tidak lagi politik lucah, tidak lagi politik rasis,, Pendekatan UMNO sepatutnya politik hujah, politik cerdik pandai.

    Aku yang sebelum ini undi BN setiap kali pilihanraya, terpaksa undi PR kerana tidak tahan lagi dengan mainan politik UMNO yang tidak matang.

    Ingat,,,Ini zaman rakyat terkedepan dalam mendapat maklumat. Berubahlah sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari hujah kau di atas jelas kaulah pengkianat bangsa...hang tau dak DAP pergunakan PKR dan PAS untuk kepentingan kaum cina saja..yang org melayu PAS n PKR bodoh sanggup pijak melayu UMNO kenapa...fikir sendiri lah

      Delete
    2. Betul si IDIOT no racist ni lah pengkhianat bangsa ..

      Delete
  4. Undi PR bebas tol...nice..malangnya diorang pegang selangor 5 tahun tol tak dihapuskan pon...kalau kau bawak ikut speed limit tak kena saman AES pon...undi PR harga minyak turun..nice kalo straight forward memang senang cakap..cuba kamu terangkan domino effect harga minyak turun...macam mana kerajaan nak balance national coffer kalau minyak harga 50 sen satu liter? apa lagi air free? ingat air dari sungai tuh bole masuk pipe straight takde maintenance? duit maintenace nak korek dari mana? esok minyak abis still harga sama? UMNO tak kalah in fact UMNO is stronger than ever before....UMNO tak mainkan politik lucah pon...dah memang geng2 tuh perangai sengal..depan belakang nak tibai..orang PR yang buat sendiri pastuh tuding jari kat BN...negeri2 UMNO menang orang2 dia dah nampak kebobrokan PR pada masa lepas...so lain kali je lah..or tak payah pon tak apa..bangunla dari sweet dream kamu..

    ReplyDelete
  5. "Lain kalilah!!!" Bangsa cina yang tak boleh dipercayai. Komunis! DS Najib dah bagi byk benda tapi masih nak sokong pembangkang. Sedarlah org Melayu, masa sudah tiba utk bersatu. Jgn biarkan bangsa komunis ni memerintan negara kita. Kepada Anuar al juburi, "ini kalilah" Ini kali ready nak masuk penjara. Kes2 lahad datu menanti...

    ReplyDelete
  6. Satu Maharaja di satu Dinasti china ada menyatakan mengenai orang China, dlm bahasa Inggerisnya: "Nothing straight about the Chinese except their hair". Memang bangsa ni hanya manis mulut bila berdepan sahaja sebab utk menipu supaya dapat menjual. tapi tidak boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  7. Tengok negara lain didunia antaranya spt US, UK, AUS, Japan, India, Indonesia dll banyal lagi, ada dia orang layan kaum cina. Melayu wajib sedar.

    ReplyDelete
  8. Pengajaran hari ini buat hari esok..Jangan dah terhantuk nanti baru nk tersedar. Ketepikan segala permusuhan wahai orang2 Islam..bersatulah..demi agama, negara & masa depan bangsa kita di tanahair tercinta ini! Mereka semakin besar kepala..

    ReplyDelete
  9. Ya ... UMNO makin kuat kerana sokongan Melayu yg sedar ancaman luar. Hanya segelintir Melayu Pengkhianat yg menyokong dan bersekongkol dengan Cina yg rasis. Ada pernah ke TV kita buat liputan PRU Singapore. Tak pernah aku tgk kita nak sibuk2 hal orang lain tapi TV Spore buat liputan 24 jam siap ada analyst yang bagi komen lagi masa nak tunggu keputusan PRU kita malam tu. Ko tau ke apa makna nya semua tu? Makna nya kita diperhatikan... sebab puak2 kiasu ni dah rancang lama. Dengan adanya pengkhianat dikalangan Melayu, mereka mara. Tapi Allah masih sayang kita sebab DIA tau kita tak ada tanah air lain. Kita tak ada seperti Tanah Besar China nak pergi kalau dihalau. Orang Melayu yg mengkhianat adalah Melayu yang sokong LGBT, kebebasan agama, yg tak peduli kalau rasul tak mengaku umat, yang nak gadai lagi hak orang Melayu yg tinggal sekelumit kepada puaka2 lain, yang suka anak2 bebas buat apa saja, walmal nak murtad sekali pun. Ada pula puak2 Melayu yg mengkhianat kerana buta mata hati. Tak peduli soal mempertahankan tanah air kita sbb dah selesa hidup dibandar2 besar. Cakap pun dah malu nak cakap Melayu, liberal, moden. Yang berjubah, berserban pulak saban hari dimomok dengan kononnya UMNO tak sokong Islam. Fatwa entah kemana, kalimah Allah nak jual pun tak rasa terdetik apa2 pun dihati nurani... Sebab tu ada video pemimpin DAP kondem pasal azan Subuh pun tak rasa sensitif sbb apa? sebab mereka pun rasa azan Subuh mengganggu tidur mereka sama macam kafir harbi tu rasa. Paling tidak aku tak pernah dengar pemimpin UMNO kata lebih baik makan babi dengan Soi Lek dari makan ikan Siakap dengan Hj Hadi. Tak ada lagi dah org alim yg ketepikan politik untuk sama2 istighfar diGAZA walau idealogi berbeza sbb org seperti itu dah kena buang dari PAS. Pengkhianat dalam PAS sendiri buli Presiden mereka, mereka yang bersekongkol dengan puak LGBT yg nak makmurkan kaum nabi Lut dikalangan anak2 muda di Universiti. Aku memang Melayu miskin, tapi aku tak miskin maruah dan jati diri. Aku tidak bersekongkol dengan pengkhianat sebab nenek moyang aku dah tinggalkan pada aku sejarah yang cukup hebat ketika Tanah Melayu dijajah kerana ada PENGKHIANAT. Bukan kerana bangsa aku lemah dan bodoh.......

    ReplyDelete
  10. PKR + PAS + DAP = TAIKO DAP (semua tunduk ikut ckp DAP)

    MCA + MIC + UMNO + GERAKAN + PARTI2 Di Sabah & Sarawak = UMNO lead (maaf bukan Taiko seperti DAP tapi masih dominan)

    Nak tanya sikit soalan bodoh... kalau banding kan kedua2 kumpulan diatas tu, betul sangat ke puak2 Melayu yang sokong pembangkang dalam PRU ari tu. Buka mata ... jgn nak cari salah yg sedikit berbanding kebaikan yang lebih ketara dengan kepimpinan Melayu dan Islam sekarang ni. Memang masa Pas sendiri2 dulu aku pernah sekali pangkah PAS tapi sekarang korang cakaplah macam mana aku nak sokong. Semua perkara penting, org Melayu dalam Pakatan dah gadaikan. Hak Melayu, kalimah Allah, sokong LGBT, sokong gereja sampai buat program pun kat gereja. Apa tak ada dewan serbaguna ke yang korang nak buat forum. Melayu kalau masih bodoh lagi aku rest my case la....

    ReplyDelete
  11. Perasaan Melayu ini perlu dikongsi oleh semua Melayu, semua pelusuk negara. Bukan semua ada internet, termasuk di kampung supaya Melayu sedar dan bangkit dengan berani kerana kita ada musuh dalam selimut.

    ReplyDelete
  12. so nxt election mana2 YB2 yg perangai sial mcm tu campakn dlm parit .biar telolong2 mcm polong.slg x kalah xsdar2 diri.nilh yg org2 melayu protes dlm diam smpi tukar ke pehak lawan.sbb YB2 SIAL MCM NI...

    ReplyDelete
  13. Perbuatan yg berani oleh pelajar Cina di Taiwan. Saya menyokong mereka sepenuhnya. Saya pun ada menyertai kempen begini di universiti saya walaupun kami tidak membalikkan bendera. Malaysia dengan Najis tidak mempunyai masa depan yang cemerlang. Ideologi Wawasan 2020 oleh Mahashit tidak akan dicapaikan jikalau dia sendiri membuat perbuatan kotor dengan BN-UMNO. Semua kemanusiaan dalam org-org tersebut sudah habis, mereka akan semua digulingkan pd suatu hari.

    ReplyDelete
  14. Cina tak akan berani buat kurang ajar kalau tak ada dajal melayu yang mengapi2kanya.Anuwar dan kroninya harus diajar secukupnya sebagai Penderhaka Dan Pengkhianat Negara,Bangsa dan Ugama

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...