Konco-konco ku

Friday, May 31, 2013

BOIKOT PRODUK CINA!! DON'T FEED THE DRAGON!!

BARU-baru ini aku ada ditegur oleh seorang pemimpin yang baru menang jadi YB rasanya sebab aku tak nak tau dan tak akan ambil tau pasal YB sekarang ni. Dia menegur kenapa aku tulis dalam blog beriya-iya sangat nak boikot barangan Cina ni. Apa yang Cina buat kat para blogger pro-BN sampai beriya-iya nak boikot barangan Cina. Aku jawab senang je, "sebab MELAYU perlukan jihad ekonomi.".

Ya! Itulah yang sepatutnya aku utarakan sejak dari mula aku kenal apa itu politik. Sejak aku kenal politik memang aku nampak ramai yang kaya-raya dengan kereta mewah, rumah besar, bercuti luar negara. Sampai satu masa aku pun dah tak hairan dengan kelibat mereka-mereka ini yang kadang-kadang berlagak menunjukkan kekayaan depan rakyat dengan pakaian dan kereta mewah yang mana orang kampung pun naik meluat dengan gelagat masing-masing. Itu baru kroni wakil rakyat, belum lagi adik-beradik atau saudara-mara terdekat.

Kali ini biarlah YB mana sekalipun nak cakap apa, kali ini aku tetap nak teruskan niat aku untuk memboikot barangan dari kedai Cina. Buktikan kepada Cina yang Melayu tak akan mati kalau sehari tidak membeli barangan dari kedai mereka. Melayu akan terus bernyawa malah Melayu akan terus kaya dengan pusingan ekonomi yang diberikan kepada hanya kedai Melayu dan Bumiputra. Kami nak buktikan yang negara Malaysia ini tidak akan bankrap dengan memboikot barangan Cina. Yang bankrap adalah peniaga Cina itu sendiri. PADAN MUKA!!

Tapi kalau setakat kita yang bersuara apa guna kan sedangkan menteri-menteri Melayu masih ramai lagi yang bertuankan Cina ni untuk mendapat habuan lumayan. Menteri Melayu masih berTUHANkan Cina untuk menjadi kaya-raya. Sehingga ada menteri yang baru dilantik mengutuk rakyat marhaein yang cuba memboikot produk Cina kerana takut negara bankrap. Mungkin beliau takut yang habuan beliau tak dapat jadi terpaksa mengikut kata Cina untuk menghalang orang Melayu memboikot perniagaan Cina.

Hanya dengan boikot barang Cina sahaja kita dapat ajar mereka supaya menghormati kembali undang-undang Malaysia. Hormati perlembagaan yang telah termaktub. Hormati Raja Melayu yang berdaulat. Hormati undang-undang negara yang dicipta. Beri amaran kepada orang Cina yang Melayu ini tidak lagi boleh dibeli dengan nilai RM50 dan secawan kopi. Melayu punya maruah yang lebih tinggi dari Cina. BUKTIKAN!!


14 comments:

  1. terbaek...sokong 300%...melayu x mudah lupa...

    ReplyDelete
  2. Tanamkan dalam hati dan jiwa cuba sedaya upaya utk tidak membeli di kedai cina melainkan kalau tiada pilihan dan beli seminima mungkin. Kalau kita bersatu lama kelamaan insyaAllah kita tak akan bergantung kepada mereka lagi. Semangat ini perlu kekuatan, kesabaran dan kesedaran. Semoga Umat Melayu dapat menjadi Tuan Sebenar di Tanah Melayu

    ReplyDelete
  3. Strategi jihad ekonomi ... SLOWLY BUT SURELY ...

    Anggaplah jihad ini seperti solat ...Dan perintahkanlah keluargamu mengerjakan solat dan hendaklah engkau tekun sabar menunaikannya....” (Taha:132)

    ReplyDelete
  4. Aku dah mula boikot barangan cina sejak pru12. Aku pemboikot tegar. Boikot boikot boikot

    ReplyDelete
  5. Bencinya hati ,tengok masih ramai lagi orang-orang Melayu tersengih-sengih makan dikopitiam-kopitiam cina.
    Apalah nasib Melayu,tak pernah reti-reti , apa yg dimakan,halal ke tidak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sgt la setuju..bangga nau bontot lau lepak kopitiam dap tuh...bdk u suka sgt

      Delete
  6. DONT FEED THE PIG !!!

    ReplyDelete
  7. sama2lah kita menanikan ekonomi melayu..kita BOIKOT barang keluaran cina..lagi satu harap jabatan agama telus dalam logo halal yang dilabel pada produk makanan mahupun minuman..kini stategi cina sialan banyak mengunakan label nama melayu dan keluaran bumiputra..mari sama2 kita berjihad dan bersatulah melayu islam..

    ReplyDelete
  8. rokok jer kami beli kdai cina sal murah kit hehehe yg lain jgn harap ler...peniaga melayu jgn dok sombong sgt erk...

    ReplyDelete
  9. Buat Anonymous June 1, 2013 at 3:10 AM,

    Saya setuju dengan anda!!..
    Dragon terlalu 'MULIA'..
    Harap penulis boleh tukar tajuk, "DONT FEED THE PIG !!!"..

    ReplyDelete
  10. perokok pun berusahalah berhenti hisap rokok.Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia (yang ke 37, Tahun 1995).MFKM ke 37 memutuskan rokok adalah haram berdasarkan hujjah yang hampir sama dengan fatwa di atas, malah Majlis Fatwa Sedunia yang berpengkalan di Arab Saudi juga menghukum haram merokok atas maklumat terkini mengenai rokok.Secara ringkasnya, dapat kita ketahui pendapat para ulama' mengenai hukum rokok ini seperti berikut :
    1. Dr. Yusof al-Qardhawi lebih cenderung kepada hukum haram merokok.
    2. Para ulamak Hijaz juga cenderung kepada hukum haram merokok.
    3. Syeikh Mahmud Syaltut cenderung kepada hukum haram merokok.
    4. Syeikh Abu Sahal Muhamad bin al-Wa’izh al-Hanafi condong kepada hukum makruh.
    5. Syeikh Abdul Ghani al-Nabilisi mengatakan Harus.
    6. Syeikh Athiyah Saqr condong kepada pendapat yang memperincikan hukum merokok.



    ReplyDelete
  11. tak tau nak kata apa kepada mereka yang tidak peka dengan saranan untuk boikot atau bagi mereka tak penting.inilah masalahnya apabila mereka masih tak sedar tentang sikap bangsa cina yg tak sedar dek untung yang mengatakan "melayu low class,pemalas,melayu tak diperlukan kerana bangsa cina lebih bijak mencari wang dan rajin bekerja."
    mereka tidak menghormati,mempersendakan raja2,perlembagaan negara dan nsesuka hati memaki bangsa melayu didalam laman sosial mereka.kita jangan mengaharaokan kepada pihak berkuasa shj untuk mengheret kemuka pengadilan.apakah kita tidak mempunyai suara atau kuasa atas kebiadapan mereka.ayuh..lakukan sesuatu

    ReplyDelete
  12. korang je yo'yo'an boikot, yg mengayakan cina2 sabak ni sapa? org2 melayu le jugak! start dari orang biasa sampei la ke YB dun&parlimen, dpt je projek terus sub ke cina, cina yg buat Hayresort tepi sungai sabak skarang dah kaya raya buat bangunan bertingkat2 kat jalan sebelah kanan lepas trafight light ke Sepintas, sapa yg bagi projek? sendiri mau ingat.

    yg buat jalan siapa? aren2&cina, ketua@naib pemuda yg dapat projek terus je sub kat bangsa lain. smua tu ngomong waey!!!

    ReplyDelete
  13. Sy buat kerja pembekalan utk pejabat kerajaan.. dulu mmg ambil barangan dengan cina.. tp skrg dah tukar ke melayu.. mmg tidak sebesar jumlah membuat projek pembinaan mcm hayresort.. tp sekurang2 mencuba yg terbaik.. dan sentiasa berfikiran positif.. bbrp rakan niaga jua sgt obses dgn kempen ini..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...