Konco-konco ku

Saturday, June 1, 2013

SAIFUDDIN NASUTION 'JERAWAT BATU' MINTA NYAWA DI SELANGOR!!

SUASANA politik di Selangor nampaknya akan berubah sekali lagi seiring dengan perlantikan Saifuddin Nasution, Setiausaha Agong PKR sebagai Pegawai Perhubungan Politik di Pejabat Menteri Besar Selangor. Perkara ini telah pun disahkan sendiri oleh Khalid Gagap dengan perkenan Anwar Ibrahim sebagai pentadbir sebenar negeri Selangor.

Kita sudah menjangka yang negeri Selangor ini bakal menjadi lubuk emas bagi pakatan kerana di sinilah bermula segalanya. Di negeri Selangor ini sahajalah negeri yang terkaya yang punyai pelaburan berbillion ringgit yang mana duit simpanan untuk rakyat masih belum digunakan sehinggalah PRU13. 

Persoalan senang untuk dijawab. Kenapa Saifuddin Nasution yang dipilih untuk menerajui badan perhubungan politik negeri Selangor? Adakah sudah tidak ada lagi pemimpin dari pakatan yang memang anak jati Selangor yang selayaknya memegang jawatan tersebut?

Owh lupa...Di sebabkan sudah kalah teruk di Kulim Bandar Baru pada PRU13 yang lepas, Saifuddin sudah tidak punyai pendapatan yang lumayan. Maka diimportnya mamat jerawat batu ni ke Selangor konon nak menjaga hubungan politik antara parti dalam pakatan rakyat. Relevankah jawatan yang diberikan kepada orang luar Selangor untuk menjadi penggerak kepada rakyat Selangor?

JB percaya, selepas ini pasti ada yang tidak berpuas hati dengan perlantikan Saifuddin di Pejabat Menteri Besar. Jika Saifuddin boleh senang-senang dibawa masuk untuk menjaga hal ehwal politik Selangor, MUNGKIN selepas ini PAS turut ingin meletakkan orangnya dalam jawatan yang sama dan calon yang JB lihat mendapat sokongan PAS Selangor adalah Husam Musa yang sedang gila meroyan di Kelantan. Manakala DAP juga turut akan meletakkan wakilnya, dan mungkin calon yang sesuai adalah Anthony Loke. Hairan? Tak perlu hairan sebab memang pakatan ini tak pernah nak berpakat. Apa sahaja keputusan yang dah dicapai konon atas persepakatan pasti akan ditentang.

Kita tunggu dan lihat sahajalah perkembengan semasa. Azmin dan Khalid sudah bergaduh dan dengarnya ada beberapa wakil rakyat dari pakatan akan meninggalkan parti. Tetapi JB percaya itu semua hanyalah retorik dan drama yang dicipta oleh pakatan untuk menghangatkan suasana politik pakatan.

Tunggu saja lah......

4 comments:

  1. Saipudin ni aku tak kisah sangat...sebab mamat ni gempaq lebih.....AKu cuma nak ucap tahniah dan terima Kasih pada pengundi PENDANG kerna menolak Mat Sabu...dalam satu majlis di Penang, Mata sabu cakap Dia lebih rela makan babi bersama Lim Guan Eng dari makan ayam bersama Najib....aku terkezuut berok !

    ~~~ BEKAS KOMANDO 69 ~~~~

    ReplyDelete
  2. Dia kata orang Siam tak sokong dia sebenarnya ramai melayu yang tak sokong dia. Khalid ambik Saipudin letak di Selangor Guan Eng ambik Mat Sabun letak kat PP. Untung depa makan gaji/elaun buta.

    ReplyDelete
  3. mat sabu 2 giler bang.cerdik sikit je drpd mr bean

    dia X tahu askar dn polis bergadai nyawa nk bagi dia tido mlm nyenyak.dia kata nk makan nasi dgn guan eng

    sy anggap dia giler je.senang..org undi mat sabu org bodoh dn taksub je.
    sy rasa klu banduan kt penjara boleh mengundi dia pun X mahu undi mat sabun

    ReplyDelete
  4. Sape pun yang dilantik....
    pasti Ada Udang Di Sebalik Batu...

    Tujuan utama adalah untuk menumbangkan kerajaan BN...
    Selalu sangat mereka keluarkan kenyataan sebegini..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...