Konco-konco ku

Tuesday, June 25, 2013

ANTARA SIFIR FIZIK, SIFIR MATEMATIK, DAN SIFIR POLITIK. MANA PILIHAN NAJIB??

Kejayaan seseorang manusia dalam apa juga bidang kebiasaannya kerana mereka itu menguasai formula kejayaan dan fasih tentang formula yang dipelajari. Apatah lagi jika bidang yang diceburinya adalah bidang yang profesional. Untuk seseorang menjadi engineer yang baik, maka formula fizik adalah asas utama yang perlu dikhadam seperti untuk kuasa mekanik. Kuasa adalah kerja yg dilakukan per unit kuasa. Maka formula untuk kuasa ialah P=DdE\dt yang mana P ialah kuasa, E ialah tenaga atau kerja dan t ialah masa. 

Itulah formula asas untuk menjadikan seseorang itu berjaya dalam kerjaya profesional. Begitu juga untuk berjaya dalam bidang akuantan, kemahiran menguasai sifir matematik seperti 5+5=10, 5x2=10 sangatlah diperlukan. Kalau seseorang itu mebaca sifir matematik dengan mengatakan 5+5=100 sudah pasti dia manusia yang mengalami halusinasi yang cukup hebat. Tempat orang begitu semestinya hospital bahagia. 

Apatah lagi jika kerjaya dalam bidang akademik, untuk berjaya dan membolehkan mereka dilantik sebagai Naib Canselor universiti, bukan hanya mahir tentang formula, tetapi perlu mengajar org tentang formula dan menulis artikel dan journal bagi menyakinkan seluruh manusia tentang formula dan sifir yang baru dicipta.

Sehingga kini,tidak ada seorang pun jurutera yang berjaya tanpa memiliki kelulusan dalam bidang kejuruteraan dengan mengusai formula fizik, tidak ada seorang akauntan pun yang berjaya tanpa kelulusan dan mengusai sifir matematik. 

Namun begitu, semua sifir yang kami baca di atas tidak sah laku dalam kerjaya politik. Seorang politikus yang terbaik ianya perlu memiliki sifir dan formula tersendiri dan hanya orang politik yang bijak dan mahir mampu  mengamalkannya. Baca lagi di SINI.

No comments:

Post a Comment

comment please.....