Konco-konco ku

Thursday, June 27, 2013

UGUTAN BAZAAR RAMADHAN DITUTUP DI PULAU PINANG BUKTI CINA DAP RASIS!! #BoikotBarangCina

SELEPAS satu laporan akhbar ada menyebut yang Jonker Walk di Melaka bakal ditutup atas kerana Tsunami Cina di Melaka malah diseluruh negara, maka ada Cina RASIS ultra-kiasu yang mula berbunyi dengan niat untuk membalas dendam terhadap orang Melayu.

Jika Jonker Walk ditutup, maka kerajaan DAP Pulau Pinang tidak akan membenarkan sebarang aktiviti bazaar Ramadhan dijalankan sepanjang bulan puasa yang tidak lama lagi. Perkara ini disebut oleh Tony Pua, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara selepas penutupan Jonker Walk menjadi hangat semalam. Ini adalah satu ugutan dan satu kecaman hebat dari puak Cina RASIS yang semakin jelas lagi terang menolak bangsa Melayu dari bumi Pulau Pinang. 

Rasanya orang Melayu Pulau Pinang dah tak hairan dengan penindasan Cina DAP terhadap mereka oleh kerana bukan baru ini kedengaran aset seperti rumah dan bangunan Melayu dirobohkan di Pulau Pinang, malah laungan azan juga terpaksa diperlahankan kononnya untuk menghormati bangsa CINA RASIS ini hendak tidur. (boleh lihat contoh di SINI) Ratusan rumah dan gerai-gerai kecil milik orang Melayu telah dimusnahkan semenjak kerajaan Pulau Pinang jatuh ke tangan DAP Rasis ini. Kalau setakat nak tutup bazaar ramadhan sudah tidak hairan kerana memang Cina ini adalah satu bangsa yang RASIS!!

Kaum Cina rasis DAP konon akan kerugian besar kalau kerajaan BN Melaka tutup Jonker Walk yang baru sahaja di dibina atas usaha Dato' Seri Ali Rustam, mangsa RASIS puak Cina ini. Jika nak dibandingkan dengan apa yang pernah dibantu oleh Ali Rustam memang ternyata yang Cina RASIS ini tidak pernah mengenang jasa pemimpin Melayu, jadi buat apa lagi nak bising pasal hak dan ekonomi Cina RASIS!!

Persetankan dengan ugutan mereka. Orang Melayu tak akan mati kalau tak ada Cina RASIS kat Tanah Melayu ini. Biarkan mereka nak mogok atau nak apa sebab Cina RASIS ini sudah tidak berminat untuk mendekati orang Melayu. Sampai bila kita nak jadi hamba orang Cina RASIS ini? Sampai bila?

Mohon sangat sangat kepada pemimpin Melayu yang jika masih ada berbaki jiwa Melayunya agar menutup terus Jonker Walk yang menjual barangan tiruan. Jika boleh, JIKA BOLEH tutup sekali Petaling Street di Kuala Lumpur yang juga menjual barangan tiruan malah memaksa orang Melayu untuk membeli barangan mereka jika melalui kawasan tersebut sehingga ada kes Melayu dipukul oleh Cina RASIS ini akibat tidak mahu membeli barangan mereka. 

Adakah pemimpin Melayu masih nak berdiam diri? Mereka sudah lama RASIS dengan Melayu. Mereka sudah lama benci dengan Melayu dan Islam. Ekonomi sudah mereka pegang, kini kuasa politik juga mereka mahukan dan ingin jadikan Malaysia seperti Singapura. Jangan terus tertipu...

BOIKOT BARANGAN CINA! BUY CHINESE LAST! ASAL BUKAN CINA!

8 comments:

  1. tak dak masalahpun kalu takdak bazaar ramadan utk bulan posa ni. gerai2 kecik tepi jalan masih ada. tak kebuloq la orang Islam penang kalu tak beli kt bazar ramadan. hahahahaha...cinabeng nak ugut melayu...pi mampuih la lu cinabeng!!!!

    ReplyDelete
  2. Memang tak rugi bagi aku pun kalau kerajaan Penang nak hapuskan pasar ramadan disana. Malah itu aku anggap satu hadiah buat penduduk Islam yang selama ni beri undi pada cinabeng-cinabeng haram jadah tu.

    Melaka tutup pasar malam Jonker Walk kerana nak elakkan kesesakan lalulintas sekaligus menghapuskan perniagaan barang tiruan, tapi kerajaan Penang tutup pasar ramadan yang menjual barang makanan halal kerana nak balas dendam. Bagus.. bagus.. teruskan usaha anda tu wahai tony PUAka..

    ReplyDelete
  3. Sokong sangat kalau tiada Bazaar Ramadhan.....ibadah puasa Ramadhan bukannya pesta makanan/pakaian !

    ReplyDelete
  4. Yang aku hairan, dimanakah pemimpin pemimpin Melayu lain?. Megapa senyap dan sunyi dan tidak membela Idris Harun. Disini sahaja UMNO sudah tewas perang saraf.

    Nazri azizi pulak sokong JW dibuka..apa ke sial nya dapat Melayu macam ni yang dilantik jadi menteri. Ketua Penerangan UMNO/BN buat apa? Tiduk kah?

    Kau semua tengok, Soiled Lek Tiong Lai dan Wee wee Siong semmua bersuara?. Tak kan Melayu begitu bodoh tak dapa membals hujah hujah dengan berlandaskan peraturan sedia ada. Atau memenag benar pemimpin UMNO tidak bertelur, bodh dan dunggu???

    ReplyDelete
  5. Steuju bangettt ! petaling street ditutup teros!!!

    ReplyDelete
  6. Setakat nak tutup Pasar Ramadhan sebulan tiada hal punya. Tapi kalau tutup Petaling Street, mana mau jual barang tiruan. Hari-hari tipu orang.

    Biar tutup semua pasar, temasuk pasar tani, pasar malam, pasar minggu, pasar ikan apa sahaja pasar yang ada.

    Cuma buka Pasar Ayam. Sebab Bapak Ayam DAP nak cari makan.

    ReplyDelete
  7. itu sebab nya semua jawatan dalam UMNO perlu dipertandingkan. Org UMNO mcm Datuk Idris yg kita perlu sokong. Org UMNO yg berjiwa Melayu, pemimpin UMNO yg lain semuanya jaga periuk masing-masing. Saya bersama Datuk Idris. Hidup Datuk idris.

    ReplyDelete
  8. Setuju... bangkitlah wahai pemimpin melayu... org melayu amat memerlukan bg mempertahankan kekuasaan tanah air kita... jgn mudah dipermainkan olh mrka... klu org melayu pas atau pkr tidak mempertahankan. Umno kene tunjukan perjuangan sebenar.. biar apa mrka nak ckp pun.. yg pastinye, kita dipihak yg benar.... moga apa yg berlaku ni akan tertulis dlm sejarah msia.... sebagai pengajaran kpda anak cucu kita nanti... umno lah harapan kita...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...