Konco-konco ku

Sunday, November 25, 2012

WAJIB BACA!! PERANCANGAN KAUM CINA (DAP, MCA, GERAKAN) TAWAN MALAYSIA DIDEDAHKAN!!!


Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: 'BERSATULAH KAUM CINA'

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus.

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain.

Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinanguntuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato' Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato' Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya.Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan.

Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus
sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama
dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun
Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak
memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama
antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh.

Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini.

Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan
belang kita yang sebenar.

Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya,
pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan
dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

p/s: Perkara inilah yang merisaukan aku sebenarnya. Perpecahan antara bangsa Melayu itu sendiri. Bersatulah Melayu! Jangan kerana gilakan kuasa hingga Tanah Melayu tergadai!!!!

26 comments:

  1. Melayu PAS tak mau dengar semua nih.. mata hati depa dh ditutup dan dikunci rapi oleh syaitan Roket..

    ReplyDelete
  2. Ia mungkin betul..tetapi ia mungkin juga salah.Mungkin juga ia adalah salah satu cara atau taktik@perang saikologi nak pecahbelahkan perpaduan BN..
    tetapi fakta ini juga boleh di sabitkan dgn 'perkauman/penghasutan'..maksud penyebaran ialah tiada lain..perpecahan kaum..perpecahan perpaduan.

    Untuk pengetahuan semua..,
    Orang Melayu ni..tidak sama dgn bangsa lain.
    Tambahan mereka orang Islam...mereka2 yg bukan Islam mungkin tidak tahu sejauh mana 'kekuatan' orang Islam itu sendiri...mungkin nampak lemah namun sejarahnya ..

    Portugis 'bungkus' dgn Melayu Islam,Jepun jugak 'KO LU' di tangan Melayu Islam..,Komunis..apatah lagi..British jugak 'tunduk' dgn kelemahlembutan dan keberadaban orang Melayu Islam.

    Selagi ada Rukun Islam Dan Rukun Iman disulami dengan 'jiwa pendekar' Melayu..usah bermimpi untuk menakluki Malaysia Tanah Tumpahnya darah ku.Jangan Lupa..kita ada Mukjizat AlQuran ,ALLAH dan Rasul..yg sentiasa menolong kita.

    wALLAHU a'lam...

    jgn mudah tertipu wahai sedara2 ku..

    ReplyDelete
  3. aku selalu kenegara cina dan bergaul dgn mereka ini perancangan amat jelas , bukan sja mereka inginkan malaysia malah australia , aku pernah tinggal disana , rasanya beberapa tahun mendatang mereka akan kuasi australia , malah cina sudah ada di arb saudi , damman sudah ada restoran cina , dubai jgn cakap,bukan saja msia hti besar cina ingin menguasi dunia, tiap solat aku berdoa supaya allah hancurkan cina laknat dibumi msiaysia khususnya , MAUTAK MAU TERPAKSA BAWA MASUK INDONESIA DAN KOREA JUGA JEPUN
    HASUT MEREKA UTK JAHAMKAN PERNIAGAAN CINA DAN INDIA MUSLIM -SATU CARA

    ReplyDelete
  4. DARI DULU AKU TAK CAYA MCA GERAKAN -BE4 MAY13 GERAKAN DAP SAMA THEN THEY SPLIT - CARANYA ANUAR DAN PS DITNAM SEBELUM CINA TANAM ANAK CUCU KITA -ANUAR JELAS BINATANG

    ReplyDelete
  5. heh rasanya artikel ni tipu. Mungkin orang Melayu sendiri yang tulis nak naikkan semangat orang melayu. Reverse psychology kot gamaknya. Artikel ni di tulis dari minda seorang Melayu yang mengambarkan kerisauannya sebagai orang melayu.

    Pertamanya orang Cina tidak sebut dirinya sebagai orang "Cina". Tidak akan menyebut dirinya "Cina tulen". Istilah Cina tulen tak wujud dalam psyche orang Cina. Tidak seperti orang Jepun yang mengunakan istilah Yamato untuk menunjukkan bangsa tulen Jepun mereka orang Cina lebih suka di kenali menurut suku/daerah mereka. Seperti orang Melayu di nusantara juga. Mereka tidak mengaku diri orang melayu tetapi orang Jawa, Bugis, Banjar etc. Tidak ada istilah Melayu tulen di sini. Hanya di Malaysia perkataan Melayu tulen di gunakan - bezakan dengan golongan Mamak - bukan Melayu tulen, Syed keturunan Arab, Melayu keturunan Siam etc.

    Maka rasanya artikel ini di tulis orang orang Melayu Malaysia yang menganggap psyche orang Cina di Malaysia serupa dengan orang Melayu Malaysia.

    Mereka yang datang ke Malaysia kebanyakkan dari orang Hakka atau Hokien dari daerah Kanton/ Tong San. Sebenarnya meraka ni jugak ialah golongan yang di anggap kelas rendah oleh masyarakat Cina dahulu kala. Maka di kalangan mereka dengan kelas-kelas masayrakat yang wujud mereka tidak akan berkata "saya orang cina" tetapi akan berkata saya orang "hakka" misalnya

    Kita orang Melayu perlu faham sejarah bangsa Cina untuk mengerti keadaan ini.

    Walaubagaimanapun apa yang ditulis oleh artikel nampaknya memang terjadi sikit demi sedikit. Tetapi tidak lah bermakna artikel ini benar-benar wujud di tulis oleh seorang Cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh saorang Melayu (Melayu Liberal) yang tidak mahu percaya akan
      sikologi halus orang CINA. Dia terlalu percaya kepada orang khafir sehinggakan taktik yang orang khafir lakukan bagi merampas kuasa ekonomi dan politik di Malaysia ini dia masih tak nampak. Dia masih buta pada apa yang berlaku di Singapor dan P.Pinang.Quran ada mengatakan...orang khafir tidak akan redhaw sesekali dengan Islam (Melayu)di Malaysia.Jadi memang sahlah penulis diatas ini buta dalam segala aspek.

      Delete
    2. sy setuju..dia ni rela dibutakan oleh puak DAP..sy percaya ni semua agenda tersembunyi org cina

      Delete
  6. kalau mereka semua bolih bersatu kenapa kita orang melayu semua tak bolih bersatu.sebenarnya kita semua pun bolih bersatu macam mereka.

    ReplyDelete
  7. Orang melayu boleh bersatu kalau umno haramjadah di hancurkan dari muka bumi ini.semua tanah tanah melayu hilang kerana umno haramjadah. artikel ini mungkin betul mungkin reverse physcology.kalau ornag melayu benci sultan bukan kerana cina yg pecahbelahkan tetapi kerana perangai perangai keturunan sultan sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh Melayu pengkhianat yang ingin menghancurkan bangsanya sendiri dengan ingin menghancurkan UMNO yang banyak memperjuangkan bangsa dan agama Islam sejak Merdeka lagi. Inilah contoh bangsa pengkhianat seperti bangsa dan puak2 kepada apa yang berlaku di Iraq, Syria, Mesir dan banyak lagi yang termakan akan permainan halus khafir yang didalangi CIA, MOSAD dan agen2 yahudi dunia.Sepatut nya makhluk perosak ini menyeru orang2 Melayu PAS, UMNO dan PKR bersatu menentang khafir Harbi DAP.

      Delete
    2. kita kena kaji kenapa ini belaku. sebab sebabnya yg pertama kerana kita orang melayu memang pemalas suka jadi boss dan tak tahu kerja. Asyik berserah pada tuhan walhal usaha tak habis buat lagi yg kedua kerajaan manjakan sangat org melayu sampai tak ada tulang belakang subsidi subsidi subsidi dan yg ketiga tak perlu gusar memang org melayu berpecah dari segi ideologi politik tapi dari segi perkauman dan keugamaan kita akan bersatu menentang. Satu prinsip yg saya rasa kita semua setuju yaitu selagi org org melayu bolih terima habuan dari org asing selagi itulah org melayu akan gagal.

      Delete
  8. Melayu tidak boleh bersatu selagi ada;
    Nik Najis Babi
    Hj Hadi Babi
    Anuar Babi
    Khalid Babi
    Nizar Babi
    Mat Babun Babi
    Mahfus babi
    Ulamak2 Pas babi
    Anak2 babi PASPKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. LARANGAN DARIPADA MENGHINA, MEMFITNAH & MEMBURUKKAN PERIBADI ULAMA'

      Disini, penulis bukan bermaksud menyatakan selain daripada para ulama dibenarkan dihina dan dikeji. Cuma prioriti yang perlu diambil kira buat masa sekarang adalah bukan sekadar manusia awam biasa dikeji, bahkan ulama semakin hari semakin ditohmah dengan pelbagai keburukan dan direndah-rendahkan. Pelbagai agenda jahat dan kebobrokan yang datang daripada unsur-unsur tidak baik telah mencemarkan imej ulama.


      Terdapat beberapa nas-nas yang menegah kita daripada menghina ulama.
      Abu Hurairah r.a. telah berkata, bahawa Rasulullah saw telah bersabda :

      من عادى لي وليا فقد أذنته بالحرب
      “Sesiapa yang memerangi waliKu, maka Aku mengisytiharkan perang terhadapnya”. (Hadis Riwayat Bukhari)

      Dalam hadis ini menunjukkan bahawa para ulama adalah sebaik-baik wali (penyokong, pendokong dan penjaga agama Islam) sebagaimana yang disokong oleh kebanyakan imam-imam Ahli Sunnah wal Jamaah.

      Imam Syafie ada berkata:

      إن لم يكن العلماء العاملون أولياء الله فليس لله ولي
      “Sekiranya tiada ulama amilin sebagai pendokong agama Allah (ulama yang bekerja untuk meperjuangkan agama Allah) maka tiadalah lagi pendokong disisi Allah”. [1]

      Imam al-Hafiz ibn ‘Asakir ada berkata :
      وأن من أطلق لسانه في العلماء بالثلب - يعني بالتنقص والعيب - بلاه الله قبل موته بموت القلب
      “Sesiapa yang meringankan mulutnya untuk mencela ulama (merendah-rendah dan mengaibkan mereka) Allah akan menurunkan bala sebelum datang kematiannya dengan matinya hati”.[2]

      Delete
    2. FAKTOR BERLAKUNYA FENOMENA PENGHINAAN ULAMA

      Ada beberapa faktor asas berlakunya penghinaan terhadap ulama dan peranan mereka dalam berdakwah. Antaranya[3]:

      1. Musuh benci melihat Islam dan umatnya bangkit

      Kebanyakan daripada musuh-musuh Islam yang benci melihat kebangkitan Islam samada di Timur atau Barat telah melakukan pelbagai muslihat dan tipu daya untuk membenci perjuangan ulama. Mereka membawa masuk pelbagai ideologi Barat yang akan menjatuhkan kredebiliti ulama dengan perhiasan keduniaan yang dipelopori oleh golongan-golongan oreantalis dan munafik dalam Islam.

      Benarlah Firman Allah taala :

      يريدون ليطفئوا نورالله بأفواههم
      “Mereka hendak memadamkan cahaya Allah (agama) dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka”. (Surah al-Saff:

      Antaranya yang pernah berlaku di Mesir, Syeikh Ali Abdul Raziq, Menteri Waqaf Mesir pada tahun 1925 telah mengeluarkan sebuah kitab ‘Al-Islam wa Usulul Hukmi’. Dalam kandungan kitab tersebut cuba menggambarkan agama Islam hanya sekitar pesoalan ibadah semata-mata dan tidak bersangkutan dengan kenegaraan. Inilah konsep Sekularisma yang cuba dimasukkan untuk memburukkan Islam dan para ulamanya.

      Lalu Mufti Mesir Syeikh Muhammad Bakheit al-Mut’ie telah mengharamkan kitab tersebut lalu menulis sebuah kitab ‘Haqiqatul Islam wa Usulul Hukmi’ bagi menolak pandangan salah Syeikh Ali Abdul Raziq. Begitu juga Syeikhul Azhar Muhammad Kheidir Hussien ketika itu juga menulis sebuah kitab ‘Naqdu Kitabul Islam wa Usulul Hukmi’.

      Delete
    3. 2. Masyarakat dalam kejahilan dan kepura-puraan (Retorik)

      Manusia merupakan musuh kepada apa yang dia tidak tahu. Sebab itulah seseorang individu, apabila diseur kepada kebenaran maka dia akan membencinya kerana dia merasakan dia berada pada pihak benar. Adapun disisi pandangan orang lain semuanya salah.

      Sebagaimana yang dapat kita perhatikan kini, pelbagai fenomena yang berlaku tentang fahaman yang hendak diperjuangkan. Mereka menulis melalui buku dan majalah, mengadaptasi dalam bentuk filem, dan berteriak melakukan demonstrasi tanpa asas pegangan Al-Quran dan Sunnah.

      Mereka jahil terhadap apa yang hendak diperjuangkan. Perjuangan mereka bukan kerana agama tetapi kerana ingin menuntut hak asasi keduniaan dan material semata-mata.

      Oleh kerana itu, ada dikalangan umat Islam yang terkesan dengan pelbagai doktrin songsang seperti Islam Liberal, Islam Plural, Islam Siasi, Islam Sekular dan lain-lain. Mereka secara langsung memusuhi para ulama serta sanggup mengatakan bahawa undang-undang Allah (kanun-kanun syariah) dicipta oleh para ulama dan fuqaha’.

      3. Primitif dan Konservatif (Jumud dan Ta’asub)

      Keadaan ini kebiasaan akan berlaku dalam dunia umat Islam. Samada ia didokong oleh golongan ulama sendiri ataupun bersama dengan pengikut-pengikut dalam sesebuah gerakan dan Jemaah.

      Apa yang dimaksudkan jumud, mereka tidak cuba keluar kepada waqie’ (realiti) semasa. Mereka hanya memperjuangkan perkara-perkara Fundamental (perkara-perkara asas agama) sebagai topic perbincangan seharian. Fokus utama adalah perkara-perkara usul dalam agama dan mereka memusuhi setiap rekonstruksi (proses islah dan tajdid) yang dilakukan dalam persoalan cabang agama.

      Disebabkan itu, mereka akan berada dalam kelompok yang taasub kepada kumpulan mereka sahaja. Mereka tidak dapat menerima mazhab-mazhab lain dan pandangan imam-imam mujtahid sekiranya berlaku perbezaan pandangan dengan apa yang didapati dalam kelompok mereka. Maka tidak ganjil sekiranya penghinaan terhadap ulama disebabkan berlaku dikalangan umat Islam sendiri yang tidak memahami konsep pengamalan dakwah secara syumul.

      Delete
    4. 4. Kagum dan Ego kepada kelebihan sendiri (‘Ujub dan Takabbur)

      Setiap individu yang mempunyai sifat kagum dengan kelebihan diri sendiri akan memandang orang lain semuanya rendah. Mereka akan merasa ego dengan kelebihan yang dikurniakan oleh Allah.

      Sabda Nabi s.a.w. :

      الكبر بطر الحق وغمط الناس
      “Ego akan mengingkari kebenaran dan mencemuh manusia (yang lain)”. (Hadis Riwayat Muslim)

      Maka kerana sifat inilah menyebabkan mereka semakin jauh daripada hidayah Allah taala. Walaupun mereka dikalangan cendekiawan dan cerdik pandai, namun ilmu dan pengetahuan mereka akan menyebabkan mereka semakin jauh daripada Allah taala. Ilmu dan pengetahuan mereka tidak akan bermanfaat bahkan hanya dijadikan untuk berhujjah dan memusuhi kebenaran.

      Sabda Nabi s.a.w. :

      من ازداد علما ولم يزدد هدى لن يزدد من الله إلا بعدا
      “Sesiapa yang semakin bertambah ilmu tetapi tidak bertambah dirinya dengan hidayah (Allah) maka tidak akan bertambah disisi Allah melainkan kejauhan”. (Hadis Riwayat Imam Dailami)

      5. Iri hati dan Cemburu

      Tersebarnya perasaan iri hati dan cemburu dalam diri individu muslim apabila sesuatu faedah dan manfaat tidak dapat dicapai. Ianya disebabkan terlalu mengikut perasaan dan kehendak hawa nafsu bagi memenuhi keperluan hidup. Bahkan kadang-kadang ia lahir daripada rasa tidak cukup dengan apa yang ada menyebabkan merasa cemburu sekiranya ada lagi disekitarnya yang dipandang lebih.

      Bahkan mereka sanggup melakukan pelbagai perkara sehingga memburuk-burukkan ulama kerana para ulama menjadi tempat rujuk dan sumber dalam persoalan kegamaan. Apabila manusia disekeliling mereka sentiasa berulang-alik menimba ilmu dan pandangan daipada ulama, mendengar dan mentaati setiap ijtihad ulama dalam sebarang isu dna permasalahan maka mereka rasa gusar kerana pandangan mereka tidak diterima.

      Syeikh Fudhail bin ‘Iyadh ada menyatakan :

      ما من أحد أحب الرياسة إلا حسد وبغي وتتبع عيوب الناس وكره أن يذكر أحد بخير
      “Tidak ada daripada seseorang yang sangat suka kepada kedudukan/pemerintahan/pangkat melainkan cemburu dan memberontak. Dia akan meneliti keaiban manusia lain dan membenci mereka sekiranya disebut tentang kebaikan mereka”.[4]

      Delete
    5. 6. Ulama yang cenderung kepada keduniaan dan tunduk kepada pemerintah

      Apa yang akan memburukkan lagi imej ulama disisi pandangan masyarakat awam ialah mereka sendiri yang cenderung dan ghairah untuk mendapatkan kepentingan duniawi mereka. Mereka sanggup mencemarkan maruah sebagai ulama hanya semata-mata untuk dekat dan rapat dengan pemerintah.

      Hukum-hakam diputarberlit agar sesuai dengan pemimpin, fatwa dikeluar untuk menyokong pemerintah yang zalim dan menyokong setiap tindak-tanduk kerajaan serta cuba mempertahankannya walau ianya bersalahan daripada syaraiat Allah taala. Mereka sudah tidak lagi menjalankan amanah ilmu yang ada. Ilmu menjadi benteng kepada kebenaran.

      Abdullah ibn Mas’ud ada mengatakan :

      لو أن أهل العلم بذلوه لأهل الدنيا لينالوا به من دنياهم فهانوا على أهلها
      “Sekiranya ulama mengorbankan dirinya kepada ahli dunia kerana cederung kepada dunia mereka maka mereka akan dihina oleh ahlinya”.[5]

      Al-A’masyh juga ada berkata :

      شر الأمراء أبعدهم عن العلماء وشر العلماء أقربهم من الأمراء
      “Seburuk-buruk pemimpin adalah yang paling jauh daripada ulama. Seburuk-buruk ulama adalah yang paling dekat dengan pemimpin (untuk mencari kepentingan duniawi)”.[6]

      Delete
    6. KESAN NEGATIF SEKIRANYA PENGHINAAN TERHADAP ULAMA BERTERUSAN

      Dr. Muhammad Talaat Afifi dalam kitabnya, al-Ulama’ baina Tauqir wa Tathowalu ada menyatakan beberapa kesan yang akan berlaku sekiranya penghinaan terhadap ulama berterusan.

      1. Kesan terhadap pencinta ilmu dan para ulama

      - Mengundang kemurkaan Allah taala dan bala-Nya
      - Khazanah ilmu dan ketulenan warisan agama akan hilang dan terkubur dengan sebab perginya ulama
      - Terdapat tembok pemisah dan pengasingan antara golongan agamawan dan professional
      - Agama dan ulama hanya diskopkan dalam persoalan ibadah, perkahwinan dan kematian sahaja

      2. Kesan terhadap masyarakat awam

      - Hilang kepercayaan kepada ilmu dan institusi ulama sebagai pembimbing masyarakat mengenal Allah
      - Mudah dan terburu-buru meletakkan sesuatu kesalahan terhadap ulama sehingga merendah-rendahkan mereka
      - Kejahilan dan kesedaran tentang agama semakin hilang dalam jatidiri umat Islam
      - Maksiat, gejala sosial dan hiburan melampaui batas semakin berleluasa tanpa bimbingan

      3. Kesan terhadap pemerintahan dan kepimpinan negara

      - Pemimpin negara tidak menjadikan para ulama sebagai tempat rujuk
      - Undang-undang negara digubal berdasarkan hukum sivil dan meninggalkan kanun syariah
      - Negara akan mengalami kepincangan disebabkan pemimpin dan pemerintah yang tidak mempunyai amanah dan etika dalam melaksanakan tanggungjawab mereka.

      Delete
    7. KONKLUSI

      Ulama adalah qudwah hasanah kepada masyarakat awam kerana mereka menjadi contoh kepada perlakuan dan tingkah laku baginda Nabi Muhammad s.a.w. Mereka merupakan orang yang dekat dengan Allah dan rasul-Nya. Mereka sentiasa menyampaikan amanah ilmu dan sedaya upaya berusaha untuk melihat agama Allah tertegak dalam diri umat Islam keseluruhannya. Nasihat dan teguran daripada mereka lahir daripada rasa taggungjawab terhadap agama.

      Mereka sedar bahawa kebenaran perlu dikembalikan. Oleh itu, mereka sentiasa ingat dan berjaga-jaga dengan sabda Nabi s.a.w. :

      من سكت عن الحق فهو شيطان أخرس
      “Sesiapa yang berdiam-diri daripada kebenaran maka dialah syaitan yang bisu”.

      Sabda Nabi s.a.w. lagi:

      من سئل عن علم فكتمه ألجمه الله بلجام من نار يوم القيامة
      “Sesiapa yang ditanya akan sesuatu ilmu lalu dia senyap maka Allah akan memakaikannya kekangan yang diperbuat daripada kekangan neraka pada hari akhirat kelak”.

      Tuntasnya, ulama adalah pewaris para nabi. Tinta, kalam, ucapan dan tunjuk ajar mereka merupakan hujjah terhadap Allah, Rasulullah dan seluruh umat Islam. Mereka perlu dihormati dan disayangi lebih daripada kedua-dua ibu bapa. Setiap langkahan ulama menjadi sinar kepada kebangkitan dan kedaulatan Islam.

      “Perjuangan dirancang oleh ULAMA yang bijaksana, diperjuangkan oleh AKTIVIS yang ikhlas, dimenangkan oleh PEMUDA yang berani, lalu dipetik hasilnya oleh mereka-mereka yang PENGECUT”.

      “Membentuk Dengan Acuan Al-Azhar”
      “Memartabat Keilmuan Memimpin Kesatuan”


      Disediakan oleh:
      Muhammad Zuhairi bin Zainal Abidin
      Felo MANHAL PMRAM

      Delete
  9. Patutnya babi2 ni dibunuh.baru aman malaysia.smua tu suku sakat dajjal mata satu.sape lagi si totey bengkok tua kutuk la.

    ReplyDelete
  10. sah sah UMNO tu parti untuk orang melayu. kalau itu pun Melayu tak sedar diri nak hancurkan kau ingat apa yang akan tinggal? banyak sangat makan babi ke sampai benak macam ni...hishhh

    ReplyDelete
  11. INI SANGAT BAHAYA TAPI YANG LEBIH BAHAYA IALAH MELAYU2 BARUA DAP YAKNI MELAYU PEMBANGKANG YG BODOH BAHLOL!!

    BANGUN LAH SIAL OIIII !!!

    ReplyDelete
  12. langkah awal utk bersatu: jangan menghina semua personaliti2 UMNO, PKR n PAS. Jgn tertipu, kerana yg melaga2kan kita ialah Cyber Tropher Cina yg menyamar sebagai org Melayu Islam..Mrk bijak menggunakan ayat2 Quran dan cekap memahami adat resam Melayu.

    Trust me, mereka yg menghina melayu, itu adalah org cina yg memakai topeng melayu..Watch Out ...

    ReplyDelete
  13. Mereka merancang, tapi mereka tak tahu, ALLAH lah sebaik-baik perancang.walaupun DAP menang majoriti undi kaum cina, dengan izin Nya mereka tidak dapat juga mencapai cita2 busuk mereka.

    Malaysia negara berdaulat.semoga Allah merahmati Malaysia dan mengasihani org2 Melayu Islam yg tertipu hidup2 oleh rancangan busuk cina-cina ni.

    Bagi aku, Cina tetap Cina! Mereka xkan pernah rela dan redha dgn ape yg Melayu Islam dapat di bumi Malaysia bertuah ni.

    ReplyDelete
  14. apsal lak tak leh jatuhkan cina di Malaysia?..Tamadun China runtuh juga sebab bangsa mereka berbalah sesama sendiri..kalau itu berlaku China akan berbalah sesama mereka samapai mati,akhirnya mereka pupus..rileks sudah..Kuasa Dia mengatasi perancangan manusia itu sendiri..tak caya tgk lah dalam 2-3 tahun akan datang..ok chow..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...