Konco-konco ku

Monday, November 26, 2012

APAKAH NASIB PEKERJA LYNAS YANG MAJORITINYA PENDUDUK TEMPATAN DAN MELAYU??

KETIKA ini ribuan perusuh Anti-Lynas majoritinya berbangsa Cina yang berhimpun di Kuala Lumpur mendesak kerajaan supaya menghentikan operasi lynas yang memberi makan dan sumber pendapat kepada penduduk setempat di Kuantan yang perlukan wang untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Walhal, ratusan pekerja kilang Lynas majoritinya berbangsa Melayu yang bersyukur kerana diberi peluang untuk terus bekerja di kilang tersebut setelah mahkamah memutuskan untuk meneruskan projek kilang lynas tersebut. 

Berdasarkan motif apakah kilang tersebut ditentang untuk terus beroperasi? Aku pun tak berapa nak faham namun yang pasti kebanyakan yang menyokong supaya kilang tersebut ditutup adalah terdiri dari bangsa Cina dan bukan penduduk tempatan dari Kuantan. Mereka berhimpun dan datang dari seluruh pelusuk tanah air seperti Johor dan Pulau Pinang.

Kenapa isu ini diperbesarkan sedangkan ia langsung tidak menggugat sedikit pun perniagaan dan urusan mereka kerana mereka semua tinggal beribu-ribu kilometer dari Kuantan.

Inilah kerja bangsat yang cuba mempolitikkan apa sahaja perkara demi kepentingan bangsa mereka. 

Adakah kita hanya boleh duduk diam dan sekadar menerima sahaja segala tohmahan dan fitnah yang terus digembar-gemburkan? Fikirkanlah.

1 comment:

  1. ni anjing anjing dap bro dapat galakan dri taikun singapore,diaorg lobi job ni dah lama bro last last malaysia kacis saat akhir,merah biji mata bro.itu pasal tk nmpak org KITA klau ada pun totok dri parti pembangkang.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...