Konco-konco ku

Friday, November 9, 2012

PKR TUNTUT KERAKYATAN BAGI KELING DARI NEGARA INDIA!!

BULAN depan dengar berita yang PKR diketuai oleh Naib Presiden PKR, N. Surendran akan mengadakan satu perhimpunan demo besar-besaran di Pejabat Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Putrajaya bagi mendesak supaya diselesaikan segera isu kad pengenalan bagi kaum India.

Ish...aku tak berkenan la pasal kad pengenalan pun nak buat demo ke? Apa dah tak ada cara diplomasi ke kat Malaysia ni? Cubalah cari jalan yang elok sikit supaya tak nyusahkan orang lain... Tolong jangan mempergunakan orang untuk mendapat mileage politik haprak korang tu...

Aku tau ada sebilangan kecil kaum India ni memang betul-betul rakyat Malaysia yang masih tercicir dalam mendapatkan kad pengenalan tapi tak ada lah sampai beribu. Kalau yang beribu ni aku percaya ejen-ejen pendatang asing yang bawak masuk dan minta jadi rakyat Malaysia.

Jangan salah guna kuasa beb. Malaysia ni masih Melayu yang punya. Kaum lain tu menumpang keamanan je. Sultan Melayu masih berlembut hati membenarkan kaum lain berlindung dibawah kedaulatan Raja-raja Melayu dan Tanah Melayu. Jangan lupa perlembagaan.

Minta semua pemimpin PKR baca balik sejarah Tanah Melayu ye. Bukan sejarah Malaysia yang terlalu banyak diubah. Malas bertanya sesat jalan.

4 comments:

  1. Salam mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

    ReplyDelete
  2. Aku setuju benor dengan apa yang dikatakan. Pendatang India yang datang ke Malaysia dan lari terlalu banyak cuma susah nak dikenal pasti sebab percakapan dan budaya mereka hampir sama tetapi jika di buat temuduga berasingan dan di temaot lain drai temapt permohonan mereka dan soalan yang diajukan adalah perkara yang tidak terfikir oelh mereka , terkantoi lah mereka. Contoh soalan mungkin boleh ditanya siapa ulama yang terkenal dalam Mqalaysia , yang pasti mereka akan jawap kapal sink sebab dia dulu berserban dan berjanggut.

    haa haaa haaa

    ReplyDelete
  3. adeehhh...sikit2 demo. syok sgt ke demo ni? pasal i/c pun nk demo. rakyat(?) yg rajin sgt berdemo ni patut dilayan dgn 2-3 kontena isi tangki indahwater...

    ReplyDelete
  4. sebenarnya sultan melayu simbolik sahaja...lepas ney sultan melayu jadi macam raja thailand...tak kisah pun berapa orang nak datang kan....hahhaha....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...