Konco-konco ku

Thursday, November 29, 2012

MAAFKAN KHALID!! MB SELANGOR BUKAN ORANG ISLAM!!

INILAH padahnya apabila Exco Agama terdiri dari bukan ahlinya. Kerana duit, MB Selangor sanggup meluluskan billboard besar sebegini konon untuk memberitahu kepada orang ramai yang dia seorang yang beragama Islam dengan meletakkan Rukun Islam Ketiga adalah menunaikan zakat.

Sini aku bagitahu kat Khalid turutan rukun Islam: 
1) Mengucap dua kalimah syahadah
2) Menunaikan solat fardhu lima waktu
3) Berpuasa pada bulan Ramadhan
4) Membayar zakat
5) Mengerjakan haji di Mekah bagi yang berkemampuan

Eh! Billboard ni macam ada logo MBSA (Majlis Bandaraya Shah Alam) je kan. Tak kan kawasan pentadbiran kerajaan negeri tak perasan pasal billboard sebesar alam ni? Hairan jugak...

Mana orang PAS yang konon memperjuangkan dan telah berdakwah kepada parti komponen dalam pakatan? Tak habis ajar lagi ke rukun Islam? Malu lah macam ni...

Harap je negeri Islam.. Shah Alam punyai penduduk 80% orang Islam.. Tak kan benda besar macam ni pun tak boleh nampak.. Jangan cuba nak remehkan isu ini.. Berat sangat dah ni, rukun Islam yang wajib umat Islam tahu dan hafal pun boleh tersalah...

5 comments:

  1. nak komen apa ye..kompom nanti spin 360 punya lah...tp jgn diakan dia KO..doakan dia yg baik2..en khalid tgh berkuasa...dia akan guna kuasa utk turunkan billboard tu..to staff mbsa yg islam tu istighfar dan bersyahadah...kalau org selangor nk spray billboard tu boleh je kan..kasi cover tulisan tu...
    ojo kesandong!

    ReplyDelete
  2. alahai...saja nak kasi 'alert' kat org Shah Alam...supaya hati2 dalam memilih pemimpin...dah selesa nak lagi selesa??ni lah jadinya. Yang manis tu hanya di bibir berjanji saja..bukan manisnya hati dan iman.namun jika 'dah tersasul 4 tahun dulu' boleh di baiki.tak salah jika mengaku salah.Jgn ulangi kesilapan yg sama.

    ReplyDelete
  3. Kalu jadi kat negari BN punyer melenting diorang sampai panggil orang bodoh jahil Islam lak tuh. Itu lah taksub dan diorang. Ap orang lain buat sumer salah

    ReplyDelete
  4. Inilah padahnya kalau tender billboard bagi kat bukan Islam. Yang Islam dalam tu pun leka dan lalai. Ada % ke? hehehehe

    ReplyDelete
  5. eh betul ke ni?...susah nak diterima akal..takkan Rukun Islam yg asas tu pon tak lepas lg kot?...dgor cita nak buat hudud la, mcm2 la...Rukun Islam tak setle lg rupanya...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...