Konco-konco ku

Wednesday, November 14, 2012

POLIS ROGOL WANITA INDON ATAU DITAWARKAN SEKS UNTUK LEPAS??

MULANYA tak nak menulis tentang kes rogol wanita Indon ini oleh polis Pulau Pinang dan dikatakan berlaku di Balai Polis tempat wanita malang ini ditahan kerana tiada dokumen yang lengkap. Namun selepas membaca entry menarik yang dikupas oleh saudara Mazidul Akmal terdetik beberapa persoalan yang kurang mendapat perhatian dari pembaca.

Adakah benar polis ini merogol wanita Indon tersebut? Itu persoalan yang pertama timbul dibenak fikiran apabila mula-mula membaca tajuk didada-dada akhbar tempatan beberapa hari lalu. Laporan yang diterbitkan oleh media arus perdana sekarang agak sukar untuk dipercayai bukan kerana sudah ada option lain untuk mendapat berita namun kerana berita yang ditulis kadang-kadang amat berat sebelah.

Kembali kepada persoalan benarkah polis Malaysia yang merogol wanita Indon ini? Atau ada cerita disebaliknya. Mungkin sudah terbiasa dengan kelibat wanita Indon yang berkeliaran tidak kira siang atau malam di Kuala Lumpur dengan niat untuk menjual servis yang ditawarkan, namun terfikirkah oleh kita jika wanita yang tiada dokumen perjalanan yang sah ini merasuah anggota polis yang menahannya dengan seks.

Tinggalkan dahulu berkenaan cerita disebalik tabir tersebut. 

Apakah yang menjadi perbalahan serius antara Indonesia-Malaysia? Perkara seperti ini telah lama berlaku berkenaan penderaan terhadap pekerja Indonesia seperti contoh kes beberapa tahun kebelakang, kes Nirmala Bonat yang didera mengambil masa selama 8tahun untuk diselesaikan namun hingga kini masih tergantung. Apa penyelesaian yang ada untuk membuatkan kes ini tidak kembali berulang?

Bagi aku senang je nak selesaikan. Halau semua pendatang asing warga Indonesia dari Malaysia. Bukan semua nak cari rezeki halal pun bila datang Malaysia, masing-masing ada niat tersendiri sama ada ingin membina kehidupan baru dengan mencari isteri warganegara mahupun niat untuk hidup senang dengan menjadi penyamun di Malaysia.

Negara Malaysia sudah tidak selamat. Percaya atau tidak hampir 2juta rakyat Indonesia yang bermastautin di Malaysia dengan sebahagian besarnya tidak mempunyai dokumen yang sah. Bukan nak cari kesalahan sesiapa namun pihak kerajaan harus peka tentang isu ini. Malaysia memang memerlukan pekerja warga Indonesia untuk melakukan kerja-kerja buruh kerana rakyat Malaysia sudah menjadi lemak dan malas kerana kesenangan yang diberi oleh kerajaan. Mulianya hati pemimpin Malaysia.

Kenapa tidak dihalau sahaja pendatang asing ini? Ya! Halau sahaja mana-mana pendatang dari Malaysia untuk menjamin keselamatan negara yang semakin kucar-kacir dengan masalah yang dilakukan oleh mereka. Apa yang kita takutkan? Sepatutnya sebagai sebuah negara yang memberi tumpang, Malaysia harus berani menggunakan kuasa yang ada. Jangan terlalu berlembut dengan pendatang nanti dipijak tiada kesan. 

Aku pun menyokong saranan saudara Mazidul Akmal untuk DESAK KERAJAAN MALAYSIA HALAU PENDATANG ASING WARGA INDONESIA dari tanah air ini. Aku tak sanggup lihat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Halau mereka-mereka yang berniaga secara aman di Kuala Lumpur, Klang. Runtuhkan rumah-rumah mereka yang membina koloni ditanah milik kerajaan. Usir GRO yang hidup senang menjual tubuh di kaki-kaki lima premis di Kuala Lumpur. Rampas harta mereka yang membina kekayaan di Malaysia namun tidak mempunyai dokumen yang sah.

APA TUNGGU LAGI?? Dah hampir bertahun-tahun kita terasa terancam dengan tindakan mereka yang tidak mengenang dek untung berteduh di bumi Malaysia. Jangan terlalu berlembut dengan warga asing ini. Jangan kerana rasuah yang tak seberapa pihak polis membiarkan mereka bermaharajalela. Fikirkan.

17 comments:

  1. masidul lupa kalo atuknya orang indon,..jangankan orang indon pembangkangpun dikutuk habis lebih dari indon.

    ReplyDelete
  2. memang betul,asal usul kita dari tanah seberang.Begitu juga dgn Anon 11.25pm.Harap harap Anon 11.25 mengaku bahawa nenek moyang beliau juga dari sana.Untuk pengetahuan Anon 11.25.Nenek moyang kita yang merantau ke sini memang benar benar mencari rezeki serta membuka penempatan di Tanah Melayu.Lagipun masa itupun PASPORT belom ada lagi.Untuk Pengetahuan ANON 11.25 sekarang ni TANAH MELAYU telah merdeka,jadi bila kerajaan di tubuhkan maka perlulah undang undang.Terutama sekali PASPORT.Saya harap ANON paham ya..
    Tentang kebanjiran warga asing di Malaysia ni,apa yg saya nampak,kesalahan ini sepatutnya di letakkan kepada KDN terutama sekali MENTERI AMARAN..Dengan sikapnya yang lemah lembut.Serta tindakan yang suam suam kuku.Maka banyaklah bangsa bangsa asing masuk ke Malaysia.Untuk pengetahuan semua,saya duduk di Sg Ramal Kajang.Terlalu byk penempatan rumah kg yg diduduki di sini.Hinggakan mereka boleh buka kedai runcit,kedai makan,bahkan ada juga yg telah membeli kereta.Sedangkan apa yg saya tahu,kebanyakkan mereka ni langsung tiada dokumen perjalanan.!Jadi,apa yg KDN buat..? apa RELA buat..?Saya percaya,mereka mereka ini sanggup lakukan apa saja untuk mencapai matlamat mereka..! kalau benar kes POLIS itu berlaku di sebabkan Perempuan Indon yg mengajak lakukan seks,selepas itu perempuan indon itu melaporkan pada pihak polis,bermakna mereka ni berjaya meniupkan satu api pergaduhan yg boleh menjejaskan kerajaaan INDONESIA dan juga Kerajaan MALAYSIA..!Itu baru satu kes yg berlaku..! Kepada MENTERI AMARAN..fikir fikirlah apa yg rakyat MALAYSIA katakan ini.Jgn kelak satu hari nanti,MALAYSIA jatuh mudah di tangan NEGARA ASING dengan mudah.Di sebabkan warga warganya telah bersedia di sini.

    ReplyDelete
  3. masalahnya ada sahaja tangkapan...berbulan pula dorang ditahan di depoh tahanan.....bila dah sesak.....operasi pula dihentikan...,ini belum lagi kes mahkamah...sepatutnya bila ditahan bila sudah sesak dlm tempoh seminggu dorang dihantar balik ke negara asal guna kapal perang kita atau kapal perang dorang...jadi operasi tangkapan dapat dilakukan segera!!!!

    ReplyDelete
  4. kalau dah kemaruk seks, pergilah cari pelacur kat thai tu. penang kan dah dekat. banyak pilihan dan berbaloi. ni tak duk cari yang dah lunyai...korang ni takdak citarasa langsung...main belasah saja. kan menyusahkan polis malaysia saja....

    ReplyDelete
  5. Bagi saya, sebelum mengusir dan mengambil tindakan keatas warga asing dan PATI, kerajaan kena terlebih dahulu membanteras dan memerangi penguatkuasa kita seperti penguatkuasa majlis daerah, DBKL, majlis bandaran, imigresen Dsb.
    Tidak tersurat, tetapi yang tersirat dan menjadi buah mulut ialah satu agensi menangkap, agensi itu juga atau agensi lain akan lepas. Hampir setiap operasi, maklumat akan bocor dan pendatang yang di target tidak dpt dicekup... Ada gunting dlm lipatan. Kebanyakkan pengguat kuasa DBKL mempunyai kawasan naungan tersendiri, mereka membela warga asing dgn bayaran tertentu. Bila rakyat tempatan nak berniaga, mcm2 lesen diminta, kalau tiada lesen atau tiada hubungan dgn mana2 pegawai, maka mereka diusir dan peralatan dirampas tanpa belas. Tapi yang peliknya, warga asing yang berniaga mereka simpan dan boleh berniaga (mungkin dgn bayaran bulanan). Kata mereka rakyat tempatan tak boleh diberi muka, tak pandai nak kawtim, liat nak bayar, mudah bocor rahsia dsb.
    Kenyataan ini berlaku kpd adik saya sendiri dan juga sepupu saya yang cuba berniaga.... Saya bukan buat tuduhan melulu.

    ReplyDelete
  6. Usir aje..x payah banyak cakap dgn org Indon ni....dasar bangsa bangsat..dtg Msia bawak budaya songsang..menyemak kat sini...kat JB ni bapak segala bapak ayam org indon...bapak segala bapak bomoh penipu org indon...bapak segala bapak penyamun org indon...x kan ke SIAL tu nama nya...KDN ni pun satu mcm orang x de TELORRRRRRRRRRR!!!!

    ReplyDelete
  7. Menteri KDN, nampaknya semua komen komen diatas mempunyai kredibiliti - walau pun faktanya agak kabur - untuk siasatan serta merta dan tindakan. Cuma kenapa semua pengomen guna Anon? ini menimbulkan prepsi bahawa anda tidak serious dengan tuduhan dan fakta yang anda kemukakan. Anda tidak kelihatan cukup jujur dan ikhlas untuk membantu menyelesaikan masalah...kenapa rakyat Malaysia hanya kelihatan berani bercakap dibelakang tabir?

    ReplyDelete
  8. Halau je indon2 ni!!dh bg betis nkkn peha!!puiii!!

    ReplyDelete
  9. Saya teramat bersetujuh dan menyokong kenyataan Anon.November 15,2012/1.48AM. Kerajaan kena buat Operasi terhadap Para Pegawai / Penguatkuasa Jabatan Imigersen, DBKL, Polis / Majlis Daerah / Bandaran / Jabatan Agama ( Bagi PATI yang bersedudukan )Jika kerajaan tidak lakukannya maka sia-sia sahaja operasi demi operasi yang dilakukan oleh pelbagai pihak untuk menghapuskan PATI. Sekarang Kalau anda berkunjung ke Supermarket / sekitar Chowkit anda akan berasa yang anda berada di Indonesia. Anda masuk ke bangunan UO bahagian bawah anda akan lihat sendiri semua pengusaha bisnis perkhidmatan dikendalikan oleh warga Indon. Bila anda ke Plaza Law Yat Bukit Bintang bahagian Komputer anda akan dikelilingi oleh Warga Pakistan. Sekarang tempat saya berkerja dikawasan Kompleks Damai, Jln.Datuk Hj. Eusoffe Kuala Lumpur ( Belakang Hotel Grand Season ) pun dalam usaha untuk dijajah oleh warga India / Bangla / Pakistan..Pengusaha Kedai Restoran Pakistan / Kedai Runcit India terang-terangan beroperasi tanpa takut.Akhirnya pengusaha bisnis tempatan akan bungkus. Terdapat bilik sewa haram disemua bangunan dan yang SYOKnya depan Balai Polis Shah Putra, Jln Datuk Hj. Eusoffe. PATI berkereliaran depan balai...Jadi anda fikir-fikirkan lah Bagaimana untuk MEMBENTERAS PATI... Oleh Mat Bond.

    ReplyDelete
  10. Kita selalu sgt fikir kita dtg dr indon...
    TAPI...
    Cuba fikir,org indon dtg mana pulak?
    Indon tu pulau..

    Xkn manusia terbentuk mcm tembikai pulak dr indon?
    Sedang kn kita dr tanah besar??

    Mentaliti beb...zaman dulu manusia suke berhijrah...
    Indon tu pulau jer yg org dtg dr mana2 kemudian generasi lain berhijrah ke tanah besar semula...
    Kita selalu sgt dilemahkn dgn doktrin dtg dr indon...sedangkn indon pon mgkn asal dr kita sebenarnye!

    Ubahla mentaliti...jgn asyik kena momok dgn doktrin lama.
    Sb tu kt asyik lemah sb rs kt berasal dr sesuatu,xde keaslian jati diri sendiri...
    Masakn kt pon taw dahulu org melayulah pelaut paling handal..
    Sampaikn penah bina piramid yg skrang d dasar laut jepon!
    Setakat pi indon...puiiiii

    ReplyDelete
  11. Dari beratus juta rakyat Indonesia, ramai yg rasional berbanding sebilangan yg emosional bakar bakar bendera. Org Msia pun bila bila boleh bakar bendera tp itu semua kerja bodoh. Tak usah keterlaluan sedangkan setiap perlakuan salah akan diadili, pembalasan tetap hadir baik di dunia juga di akhirat.

    ReplyDelete
  12. Yang simpati sangat kat Indon tu entah-entah memang warga Indon kot.... Kita bangsa Melayu tentulah Orang Malaya. Malaya adalah tanah Melayu. Cuba cari dipeta dunia, ada tak negara Melayu lain...? Kita rakyat Malaysia janganlah pula mengaku datang dari mana-mana negara lain.. Dan kita rakyat Malaysia janganlah PEMURAH sangat bagi ruang kat Orang Asing menjajah negara kita...lama-lama kita pula merempat dinegara sendiri.. Contohnya dibeberapa kawasan sekarang, cuba pergi ke Klang, Selayang sekarang...? Oleh Orang Melayu.

    ReplyDelete
  13. Wahai...rakyat Malaysia fikir-fikirkanlah. Itu baru kes khabarnya mek Indon dirogol atau pun dengan sukarela oleh Polis atau majikan amah dah bakar-bakar bendera Malaysia, yang bakar bendera tu ingatkan Malaysia ini da jadi salah satu negeri dibawah takluk Indonesia. Kes belum pun habis siasatan dan jika benar konfom bersalah anggota tersebut pasti kena gantung unifom dan masuk lokap. Dan cuba anda rakyat Malaysia pula pergi ke Jakarta dan mulakan berniaga macam rakyat Indon berniaga kat ChowKit...Bayangkan apa yang akan terjadi kepada anda.... Dan jika anda pernah berkunjung ke Negeri Sarawak - Miri/Bintulu/Sibu/Kuching dan melawat kePasar bandar ini...adakah anda dapat melihat adanya Warga Asing berniaga semada Malam atau siang...? Dan Jika anda Pergi berkunjung ke negeri Sabah dan melawat bandar-bandarnya, anda akan berasa suasana sekitar macam anda berada di negara Filipina. KDN nampaknya macam merelakan sahaja situasi ini berterusan tanpa apa-apa penyelesaian... ada menteri pun entah macam tak berfungsi otaknya..atau semua ketua jabatan KDN bagi laporan semua beres kot sebab da kawtim atau ada share.... Oleh Rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  14. Penguatkuasaan undang2 diMalaysia memang lemah disemua agensi.Kalau ada pun hanyalah bermusim bergantung kepada isu semasa.

    ReplyDelete
  15. Apabila Warga Asing merogol wanita dan kanak-kanak kita, merompak rumah-rumah kita dan merampas rezeki kita, tiada siapapun yang berani bersuara lantang akan hal ini. Apa? Sudah Baculkah kita?

    PATIENCE NO MORE!!

    GAPA Di Malaysia gave full supports for our guardians, The Royal Malaysian Police ,The RELA and other Authorities who gave their full commitment to protect this country from the menacing Immigrants.

    ReplyDelete
  16. Facebook GAPA di Malaysia is

    http://www.facebook.com/pages/Gerakan-Anti-Pendatang-Asing-GAPA-Di-Malaysia/380862445323019

    ReplyDelete
  17. bullshit korang korang semua..korang2 semua apa tidak tengok..coba korang2 tanya tauke2..boss2 kat sana..senang mana nak memperkerjakan orang asing atau warga negara..tanpa orang indon orang asing menara petronas..gedung bertingkat boleh berdiri..apa korang2 yg mengaku tuan orang melayu nak krja bergelatung diketinggian buat krja kontrek..korang hanya boleh tengok saja lepas petronas siap bertepuk dada korang yang punya dan yang buat..sedang korang2 kena panas sikit saja tak boleh tahan..puiihh shitt

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...