Konco-konco ku

Monday, July 9, 2018

KP SPRM BAKAL DIDAKWA KERANA JALAN TUGAS SECARA HARAM

Pagi ini DS Najib dan para peguam akan hadir ke mahkamah tinggi Kuala Lumpur

"Mereka yang mengambil tindakan menangkap saya tempoh hari dan membuat undang-undang sendiri, kesemuanya juga akan saya dakwa tanpa kompromi," kata Najib.

Dibawah Seksyen 5 (7) Akta SPRM 2009 memperuntukkan bahawa seorang Ketua Pesuruhjaya SPRM hendaklah, sebelum mengambil alih tugas dan tanggungjawab jawatannya, mengangkat sumpah di hadapan Yang di-Pertuan Agong, sebagaimana yang ditetapkan oleh Menteri.

Untuk makluman, sebelum 4 Julai 2018, Shukri telah menjalankan tugas beliau secara HARAM atau TIDAK SAH. Beliau juga merupakan bekas pegawai pasukan petugas yang menyiasat skandal 1MDB.

8 comments:

  1. Kebaikan yg juga kelemahan DSN ialah memberi peluang kpd penjawat awam yg membuat salahlaku paling besar iaitu berkonspirasi utk menjatuhkan ketua kerajaan yg sah melalui membuat tuduhan palsu keatas PM.
    Kalaulah tuduhan tahun 2015 itu benar, maka pastilah dgn mudah DSN boleh dituduh dan dibicarakan sebaik saja kerajaan bn kalah. Sebabnya dikatakan telah ada bukti kukuh smoking_gun kununnya.
    Tapi bila terpaksa kerana satu dunia dah dibohongi, tuduh juga tapi lain dari kes yg dikatakan ada bukti jelas itu. Tuduhan ini pun macam salah guna mahkamah, sekadar kertas pertuduhan kerana tak dapat bagi fakta bila dipohon oleh peguambela, siap minta tangguh lagi. Biasanya yg dituduh memainkan delay tactic ini.
    Mungkin akan ada lagi pertuduhan lain, dgn itu digunakanlah langkah terdesak spt pembekuan akaun bank dsbnya. Samalah spt tindakan membuat penggeledahan dan rampasan dirumah DSN malah yg bukan milik DSN. Penjawat awamlah yg akan membuktikan kpd mahkamah bagaimanakah kasut baby itu berkait terus dgn 1mdb.
    Perlu diingat bahawa syarikat 1mdb masih menjalankan perniagaan dgn perjanjian pembayaran hutang yg ditetapkan disamping disokong dgn eset yg melebihi hutang.
    Ianya jauh berbeza dgn kerugian forex dimana lebih rm32 billion telah lesap..yiilek poocik.

    ReplyDelete
  2. Dulu yang si bugis tuh dia PM pun tak mengaku 'PUBLIC OFFICIAL'....apa jadah nya.....sign semua 1MDB punya surat menyurat oooopps! Songlap menyonglap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg Anonymous 10.36PM merepek ni? Itu keputusan Mahkamahlah bongok...engkau ni loyar buruk ke atau lawyer ada ijazah undang atau guna otak udang?

      Delete
  3. AKU RASA 1 MALAYSIA PUN JADI PENING DAH..BERDEGAR2 TUDUH NAJIB MACAM2 TAPI BILA NAK DAKWA JADI CERITA LAIN PULA.

    NI KES BALAS DENDAM KA APA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda tahu undang undang ke tidak kalau tak tahu dok diam kalau tahu undang undang anda saja buat buat tak faham kesian

      Delete
  4. ini kes tak dapat tanduk telinga di pulas....macai tomato mati matian percaya najib curi duit...

    ReplyDelete
  5. Abe tolong jelaskan sikit pasal undang-undang sbb ramai yang tak paham.Setidak-tidak nya ada jugak yang paham macam awak kalau awak sudi jelaskan

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...