Konco-konco ku

Friday, July 6, 2018

INSAFLAH SAFIEY ILYAS

Safiey Ilias tayang bontot dalam video tanpa seurat benang kelmarin, semalam Safiey tayang video pre-wedding bersama bakal suaminya.

Bukan saya sorang je sakit hati dengan apa yang Safiey buat, ramai orang sakit hati. Sebab semua orang tahu Safiey adalah seorang lelaki, menggunakan agama untuk kepentingan peribadi dan sekarang Safiey pijak-pijak agama Islam atas kemahuan nafsunya nak jadi perempuan dan kononnya nak jadi isteri sempurna, sedangkan Safiey adalah seorang lelaki.

Si lelaki yang melamar jadi tunang dan nak jadi suami mithali kepada Safiey tu pun satu Malaysia sudah tahu kepelikannya. Safiey itu bukan perempuan, walau apa pun kaedah rawatan, pengubahsuaian dan transformasi yang dijalankan. Safiey boleh jadi suami, tak boleh jadi isteri. Safiey sendiri mengaku dia boleh sentuh lelaki tunangnya itu sebelum nikah tanpa lapik apa pun sebab dia dan tunangnya adalah dua orang lelaki.

Saya jadi nak marah melihat orang kita yang memuji-muji kecantikan Safiey, menulis komen positif memberi semangat supaya pernikahan itu diberi kebahagiaan daripada Allah dan menyokong-nyokong tindakannya nak keluarkan produk terbaru supaya lebih maju dalam dunia bisnes. Peminat-peminat perempuan panggil Sis Safiey. Whaaaaaat???

Adakah kita tak sedar segala apa yang dilakukan oleh Safiey dari segi dirinya sendiri menukar diri dari lelaki menjadi 'perempuan jadian' adalah salah?

Adakah kita tak sedar segala apa yang dilakukan oleh Safiey yang merupakan seorang lelaki menikahi seorang lelaki adalah salah?

Adakah kita tak sedar segala apa yang dilakukan oleh Safiey menunggang-terbalikkan hukum agama Islam untuk kepentingan wang keduniaan adalah salah?

Adakah kita tak sedar segala apa sokongan yang kita berikan supaya Safiey kekal dan terus-menerus melakukan dosa secara terang-terangan adalah salah?

Normalisasi sedang berlaku;

a) Lelaki berpakaian perempuan sudah dianggap biasa. Ramai watak penting seperti The Faiz Roslan, contohnya, yang mengaku lelaki tetapi berpakaian perempuan. Pakai mekap tak payah ceritalah, memang berlambak. Dulu-dulu mereka menyorok sahaja, sekarang ini menjadi public figures.

b) Proses pem-pondan-an semakin di-highlight sebagai perkara yang boleh dibuat, senang, murah, seronok. Lihat sahaja bagaimana mereka ini mempromosikan rawatan-rawatan untuk merubah lelaki menjadi pondan. Safiey pun pernah tunjuk video memilih silikon nak masukkan ke badannya supaya jadi buah dada, kan? Tengok Riz Ulala tonjolkan bentuk badan perempuan yang dimilikinya, berbangga punya bentuk badan menggiurkan melebihi perempuan asli?

Mereka kata dengan menjadi pondan, mereka berjaya jadi manusia yang kaya-raya - menggunakan duit untuk tarik orang jadi penyokong mereka. Kau rasa?

c) Pakai pakaian ala-ala perempuan dan muka bermekap bagai tayang video tunjuk badan tanpa pakaian - tengok bagaimana The Faiz Roslan tayang badan tanpa baju dengan alasan dia itu lelaki dan bukan aurat, tetapi gaya gediknya adalah gaya perempuan. Safiey pula menayangkan bahagian punggung tanpa tutup dengan kain sebab nak tunjuk bentuk badannya asli. Jangan kata tak apa, sebab bahagian bontot tu adalah aurat bagi lelaki dan aurat bagi perempuan.  This is sexual grooming, tahu?

Takkan nak tunggu Safiey tayang buah dada dia dalam video, bukan aurat kan? Dia kan lelaki, takkan nak tunggu dia beri alasan buah dada dia bukan aurat walaupun bentuk buah dada perempuan?

d) Buat video aksi mesra-mesra romantik bagai dalam pre-wedding photoshoot sedangkan si lelaki adalah lelaki dan si perempuan itu juga adalah lelaki. Nak tiru masyarakat Barat yang tak ikut landasan agama? Masyarakat kita pula memberi komen cantiknya Safiey, sadonya si lelaki bakal suami...

e) Hubungan seksual sejantina dan sejenis - serius nak nikah, pasangan nikah mana yang tak buat hubungan seks? Boleh bayangkan jika benar mereka nikah, apa hubungan seksual yang mereka buat? Nak tunggu nikah betul-betul dulu baru nak hentikan ke?

This is very sick, and sickening.

f) Dia heret muka mak ayah sekali... Yang ni saya tak mahu komen panjang, sebab isu melibatkan keluarga. Saya rasa malu mak ayah si lelaki ini support pernikahan lelaki ini dan Safiey.

g) Dosa dibiarkan berterusan... Tak apalah, itu dosa dia.. Tak apalah, nanti dia taubatlah... Tak apalah, luar je buat dosa mungkin dalam hati dia selalu berzikir ingat Allah... Tak apalah, tak apalah, biarlah.... Normalisasi, apabila dosa dianggap biasa. Semua ini merosakkan keharmonian masyarakat.

Dan banyak lagi.

Kita sebagai sebuah masyarakat yang sedar semua ini adalah SALAH dan bercelaru, kita patut buat sesuatu.

JAKIM? Tak perlu tuding jari kepada JAKIM atau institusi agama. KITA SEBAGAI MASYARAKAT boleh bertindak.

Apa yang KITA kena buat?

1) UNFOLLOW Safiey di media sosial seperti Instagram, Facebook dan seumpamanya secara beramai-ramai SEKARANG. Hentikan memberi komen atau like (termasuk 'angry' atau 'sad'). Stop doing anything to make HIM be seen. Berhenti follow, jangan like, jangan komen. Tak perlu komen nak beri nasihat dan sebagainya. Just stop.

2) BOIKOT BISNES Safiey. Jangan beli produknya, jangan promosikan. Rezeki itu daripada Allah, kita boikot supaya dia faham masyarakat tak suka dia buat perangai sebegini. Biar dia tahu masyarakat punya kuasa untuk jatuhkan dia. Biar dia rasa masyarakat boikot dia. Produknya termasuk Perlashine dan Perlaking.

3) BENCI DALAM HATI kita, sekurang-kurangnya kena letak kebencian pada perbuatannya. Perbuatan Safiey ini bukan sikap manusia yang kita boleh teruskan bersangka baik, tetapi sudah melampaui batas. Apa yang dia buat telah memijak-mijak agama kita, dia henyakkan sampai lunyai. Orang yang beri nasihat kepadanya pula yang dikecam-kecam.

4) PANTAU anak-anak muda kita supaya tidak terikut-ikut dengan cara golongan sebegini. Pastikan anak-anak muda tidak merasakan kepondanan dan pernikahan lelaki-lelaki ini normal dan biasa. Jangan bagi anak-anak muda kita support golongan sebegini.

Kita hormat dan sayang dia sebagai manusia dan muslim (muslim kategori apa, saya tak tahu) tetapi kita perlu buat sesuatu untuk menghentikan segala kemaksiatan, keburukan dan kepelikan yang dia sedang buat? Sebab dia bukan buat untuk diri dia sahaja, tetapi dia sedang AJAK ORANG LAIN buat perkara yang sama. Ini sangat salah!

Jangan kata 'dosa dia biarlah dia tanggung' - dosa yang mereka sedang buat adalah terang-terangan yang berjuta orang tahu, nampak dan tidak hentikan. Tak pelik kalau Allah turunkan bala, KITA SEMUA KENA BALA BELAKA. Na'uzubillah min zalik - moga Allah jauhkan bala kepada kita. Moga Allah jauhkan.

Telah banyak cara lembut dan nasihat yang dibuat, sekarang sudah tiba masa kita guna cara yang lebih tegas sebelum terlambat. Tegas, bukan kasar, iaitu UNFOLLOW DAN BOIKOT!!!

Kita tak mampu nak jumpa dia, nak nasihat dia lembut-lembut sampai dia dengar, jadi sekarang kita UNFOLLOW DAN BOIKOT!!!

Share, share dan share.

Kalau sampai tahap nak report supaya akaunnya suspended pun, silakan atas kapasiti masing-masing.

Satu benda kena highlight di sini, pernikahan hanya berlaku antara seorang lelaki dan seorang perempuan. Lelaki kahwin perempuan dan perempuan kahwin lelaki. Bukan selain daripada itu. Apa pun alasannya, lelaki tak boleh kahwin dengan lelaki. Kita orang Islam, kan? Biar jelas hal ini.

UNFOLLOW Safiey Illias DAN BOIKOT!!! #UnfollowSafieyIlias #BoikotSafieyIlias

Dr Syahr Musafir
Pn Rahimah AR
05/07/2018 #KisahMasyarakat #JihadDrSyahr


No comments:

Post a Comment

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...