Konco-konco ku

Thursday, February 21, 2013

FATWA TERBARU NIK AZIZ!! PENERIMA BR1M SEMUA BINATANG MACAM AYAM & LEMBU!!

PENERIMA BR1M SEMUA BINATANG! Orang yang terima Bantuan Rakyat 1Malaysia ni bagaikan AYAM dan LEMBU yang datang berkerumun apabila ditaburkan dengan makanan kegemaran binatang tersebut. Pemberian wang ringgit (BR1M) juga salah disisi hukum Islam kerana Islam tak menggalakkan pemberian wang tetapi ilmu.

Itulah antara FATWA TERBARU Nik Aziz yang dipuja oleh puak PAS.

Apa nak buat kalau dah Tok Guru sendiri yang kata para pengikutnya serupa AYAM dan LEMBU.

Apa nak kata kalau yang terima BR1M ni ramainya adalah dari puak pakatan sendiri.

Ini bermakna Nik Aziz adalah KETUA BINATANG kepada semua puak pakatan yang menerima BR1M.

Setuju??

18 comments:

  1. Tuan, kalaulah otak tu macam lembu dan ayam maka percakapan pun sama lah macam tu jugak. Kenapa cemburu ker rakyat menerima kekayaan hasil kebijaksanaan DS Najib memakmurkan ekonomi negara? Rakyat FELDA dapat tanah dah hasil rezeki melimpah tetapi rakyat kelantan kena TIPU dengan Nik Aziz jual tanah rakyat kepada cina DAP. Itulah bezanya dua orang pemimpin dimana seorang membela nasib rakyat mengikut acuan ISLAM dan seorang lagi bertopengkan ISLAM hingga rakyat sendiri tiada peluang untuk mencari rezeki di negeri kelantan. Lagi pun baru balik dari UMRAH, dah mula cakap benda tidak elok. nak tanyalah sikit hasil pergi umrah tu HALAL ker atau dari sumber H....m?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acuan Islam... isteri xpayah pakai tudung, xpayah solat, boleh berpeluk dgn lelaki lain..

      Bertopengkan Islam apabila anda solat 5 waktu, mengamalkan sunah nabi...

      Delete
    2. Ckp pasal Isle, Hudud, tp hina Nabi Muhammad, jual nama Allah, sembah DAP, jilat komunis.. tkpakai tudung, dosa Allah ampun, tp syirik, pakai tdung smpai ke lutuh pun Allah tktrima!! bertudung, berkopiah pkul 3 pg brdua2 dgn bini laki org pn tkpe?.. masuk PAS je dosa lupus? Aku cintakan Islam, aku benci syaitan bertopeng serban jubah penyeleweng agama PAS.!!

      Delete
  2. hahahaha apa lagi puok-puok PAS yang terima BRIM pulangkan balik cepat kalau tak mahu jadi haiwan atau lembu....heheheheNIk Aziz ade bela lembu yang pandai berbelanja gamaknye.....heheheh

    ReplyDelete
  3. Aku Sayang Tun MahathirFebruary 21, 2013 at 6:04 PM

    Amat setuju dgn 5.45 PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sayang Allah dan Rasul, ibubapa aku, agama aku

      Delete
  4. HA..HA..HAAA ..... BO LA WEI, BO LA WEI, BO LA WEI, BOOOOOO LA WEI

    ReplyDelete
  5. Yang nik aziz mengaku bagi duit utk ahli dia buat 'bersih' tu...? So..they are also like animals!@# . Pok nik...jgn sedap cakap je..terpalit kat muka sendiri. Makin hari makin aku tak percayakan kau lagi.

    ReplyDelete
  6. Yang pok nik mengaku bagi duit pada pata penunjuk perasaan tu bermakna meteka pun tahap binatang lah ye! And wat does that make you, pok nik? Ketua binatang? Tolong laa.. cakap tu berfikir la skit. Makin lama aku makin tak suka ngan nik nih.

    ReplyDelete
  7. Yg dikata binatang ternak itu, bahkan lebih sesat lagi adalah golongan alghafiluun, ikut saje ke mana dikerah dan dibawa tanpa fikir benar atau salah. ternakan ini pula dulu dulu, dijaga oleh anjing pengembala ! Rujuk tafsir surah Al A'raaf 175, 176, 177, 178, 179.

    ReplyDelete
  8. Kata pi u mrah balik kata orang ya allah ampunkan hamba mmu tersebut berikan umur yg sedikit untuk beliau memohon ampun da maaf kpdmu dan sekelian kaum muslimin dan muslimat atas ketelanjurannya amin

    ReplyDelete
  9. tok sah nak banyak cakap pok nik subuh lagi ayam dan lembu2 pas dah bersedia mau angkat itu brm punya wang bikin malu aja citt

    ReplyDelete
  10. ape bukti TGNA keluarkan knyataan tu? sila bg link @ lampirkan petikan kata2 beliau.. kalau setakat taip mcm tu je.. macai je yang minat mmbacanye.. tq.

    ReplyDelete
  11. Ko baca kat harakah je mmgvle x jumpa, cuba baca tempat lain plak sekali sekala

    ReplyDelete
  12. to anon 9:10

    ko kte ad statement kat tempat lain n suh bace kat tmpat lain? ak cabar ko bagi link tmpat lain tu n ak cabar ko jugak bagi bukti video.....ape mcm...ak dah bce kt tmpat lain yang ko kte ad tu.......seme statement same......ni dye statement yang kononyer nik aziz kte penerima brim macam haiwan

    "Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’

    Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

    Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi.
    Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami"

    ni ke statement yg ko kte ad tmpat lain tu...berapa banyak tmpat lain yg ko ad ? statement n artikel ni yg ad...sme semua......based on artikel n statemnt atas, semua tu cuma ulasan penulis artikel...yang statement dri nik aziz cuma bermula dari beliau menambah......artikel ntah dari mana amik n post kat semua blog...klu
    stakat copy n past dari utusex meloya (kot...hihihi)akbar paling banyak kalah dalam saman pencacai umno jer yg paling kuat menyalak bagai anjing tersepit n cacing kepanasan...(marah ke?peribahasa org tue lme2 kte tuk spesis macam korang, nak siar dalam tv3 k? siar lah...nak buat masuk utusex k? ad ak kesah)
    lu pikiq la sendiri...

    based on article ntah dari mane n sape tulis tu...tak de sepotong ayat pun yg menunjukkan nik aziz kate penerima brim macam haiwan.....perkataan sama seperti yang dalam braket tu ke??? tu penulis artikle ni yg tulis, dye lah yag kate penerima brim macam haiwan...tak tahu lah if mse nik aziz bgi statement..tgah2 cakap de buke braket buat dgan tgan dye n kate sama seperti then tutup braket
    dengan tangan skali lagi..........

    korang pernah belajar peribahasa mase kat skolah dlu kn kan kan...knpa tak bgtaw cikgu yang mengajar peribahasa tu tak baik sama kan manusia dengan haiwan
    dan kenapa tak suh menteri pelajaran hapuskan silibus peribahasa yang yg ad peribahasa.....

    yg penting ak cabar ko bagi statement kt tmpat lain mcm ko kte tu n ad bukti video lagi bagus......

    ReplyDelete
  13. Ish pada2 la ckp org haiwan,org bagi duit ambil rezeki tuh...pandai ckp bintang ish...erti kata rezeki jangan di tolak...paham2 la apa aku kata. cao

    ReplyDelete
  14. senang cite camni lah..mmg tu peribahasa..ibarat kan sahaja..xjd isu besar kalau xd angin masakan pokok bergoyang...kami tahu knyataan asalnye dn kami bukan rakyat yg bodoh dlm mmpercayai buta tuli knytaan media..namun begitu, kami juga tahu ape yg terselindung disebalik kata kata itu..andai ikhlasnya ilmu yg nak disampaikan..jgn menindas atas ehsan yg org lain cuba sampaikan..malah perbetulkan hubungan dengan Allah itu tidak menjadikan hubungan sesama manusia terutamanya saudara seislam itu semakin renggang..xsalah menghulurkan bantuan.dan xslh untuk menerimanya..kalau x diberi kata songlap duit..diberi kata sogok..senang cite smpai bile nk mncari yg sudut negatifnye..susah sgat ke nk bersatu hati. msg2 pn xsempurna inikan pula nk menghukum dan menilai org lain.

    ReplyDelete
  15. Islam itu indah, tetapi keindahannya banyak disalah tafsirkan, kenapa kita suka mengumpat kalau ia pun betul, kenapa kita memfitnah walaupun ia berlaku depan mata kita, fikir-fikirlah

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...