Konco-konco ku

Thursday, February 28, 2013

TERKINI!! JAMBATAN PAKATAN MENUJU PUTRAJAYA RUNTUH!!

SAYANG seribu kali sayang. Jambatan baru yang bakal menghubungkan Puchong/Cyberjaya ke Putrajaya nampaknya telah runtuh akibat kecuaian kontraktornya. Jambatan yang merupakan dibawah bidang kuasa Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ini dikhabarkan telah runtuh pagi tadi.

Adakah ini juga salah UMNO? Adakah ini juga salah Najib?

Nampak sangat yang PKNS dibawah kerajaan pakatan Selangor tidak buat kerja dengan betul. Macam mana jambatan yang sudah siap 100% boleh runtuh sedangkan tiada satu kenderaan pun yang pernah melalui jalan tersebut.

Petanda awal dah nampak. Jambatan yang dibina oleh kerajaan pakatan ke Putrajaya telah runtuh menyembah bumi. Apa maknanya? Fikirkanlah...

8 comments:

  1. Aku x nak pikir, ni semua salah UMNO BN lah, Dari A-Z semua org UMNO, UMNO salah yea yea,... woii, org Pakatan Rakyat ni semua baik2 tau, taraf ahli sorga laaaaa. kakakakaka

    ReplyDelete

  2. salaam

    jambatan yang runtuh tidaklah membawa apa2 petanda keburukan

    tetapi

    jambatan runtuh ketika masih belum beroperasi...menandakan :

    kualiti pembinaan kurang baik

    kualiti bahan2 yang digunakan kurang baik

    kajian dan perancang kurang mutu

    sekiranya bnyk belanja dikeluarkan...tentu ada poket yg berisi dgn duit2 haram dan rasuah

    RASUAH!

    RASUAH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... PKNS la bapak segala rasuah dalam pembinaan jambatan tu... soil test mesti tak lepas, tapi rasuah dari PKNS semua tu boleh beres... akhirnya jambatan runtuh dan merugikan duit rakyat...

      Delete
  3. Putrajaya telah ditubuhkan pada tahun 1995. Dan dikenali sebagai wilayah Persekutuan pada tahun 1999. Kalau refer kedua-dua tahun tu, ianya adalah dibawah Pemerintahan BN. PR ambik alih selangor pada 2008. Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekian nenek kau. Jambatan tu start propose 2007. Start bina 2008. Dalam proposal sepatutnya OK tapi bila dah tengah bina korang nak jimat la...rasuah la..pakai barang murah. Runtuhla bodoh. Nak tawan Putrjaya konon. Kalau PAKATAN KUNING sombong bodo ni ambik Putrajaya, mampus la orang duduk dalam bangunan kerajaan nanti sebab runtuh semuanya. Dahla tak pertahankan nama Allah. Memang korang ni laknatullah.

      Delete
  4. projek ni bawah selia dan tadbir siapa? Nanti ludah kena balik ke muka BN, seperti cerita Batu Caves dll.

    ReplyDelete
  5. Haram Undi PakatanApril 17, 2013 at 12:27 PM

    Apa selia-selia. Spenda pun setahun sekali baru basuh. Pakai sampai labuh. Itu pun tak boleh nak selia. Kalau dah kemaruk sangat nak perintah negeri, tanggung dan jawablah sendiri.

    Tak perlulah nak merry go round.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...