Konco-konco ku

Wednesday, February 20, 2013

FUZIAH KAPIR!! SOKONG KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN DALAM BIBLE KRISTIAN!!

GAME apa lagi yang pemimpin pakatan ni nak main pun aku tak faham tapi yang jelas aku dapat tengok masing-masing nak jadi glamour dengan terpaksa bermulut lancang dan mempertahankan rakan pakatan DAP mereka.

Akibat takut kehilangan kerusi masing-masing, para pemimpin pakatan terpaksa menyokong desakan Guan Eng dalam perutusan Krismasnya tahun lepas untuk membenarkan kalimah Allah digunapakai dalam agama Kristian di Malaysia.

Katanya kalimah Allah bukanlah hak eksekutif orang Islam. Katanya agama lain pun ada hak untuk menggunakan kalimah Allah kerana ia tidak menjejaskan apa-apa pun dalam agama Islam sendiri.

Inilah yang ditakuti oleh para ulama' PAS. Apabila ada orang Melayu sendiri yang menyokong penggunaan kalimah Allah dalam Kristian, maka PAS terpaksa mendiamkan diri kerana takut tidak tersenarai dalam penguasaan Putrajaya.

Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan yang dahulunya kuat menentang pembinaan kilang lynas di Gebeng, Kuantan kali ini mula memecahkan suasana dengan kenyataan panas supaya membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh Kristian.

Kenapa perlu dihebahkan lagi perkara ini? Bukankah golongan gereja kristian juga sudah mengatakan yang mereka tidak akan menggunakan kalimah Allah dalam urusan agama mereka. Ini memperlihatkan yang sebenarnya memainkan isu ini adalah orang politik bukan orang agama.

Mileage politik apa yang Fuziah ni dapat kalau sendiri menentang agama sendiri? Kenapa perlu menyokong kafir harbi Guan Eng demi memenangkan penggunaan kalimah Allah tersebut?

Haron Din sendiri telah menyelar pemimpin politik pakatan supaya menghentikan isu kalimah Allah ini dan Majlis Syura PAS juga telah bersepakat untuk tidak membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kristian dan agama lain di Malaysia.

Apa sebenarnya motif Fuziah Thoron??

11 comments:

  1. Isu kalimah isu aqidah, serahkan kpd yg arif lg berauthority. Yg kurang berilmu bercakap mengenainya ditakuti merosakkan aqidah sendiri !

    ReplyDelete
  2. Astagfirullah hal azim... boleh dia kata perkataan Allah telah digunakan SEBELUM kedatangan Islam?

    Agama apa yang dia fikir yg dibawa oleh Nabi Adam alaihissalam? Nabi Adam tu manusia pertama Fuziah ooiii! Nabi Adam dan nabi-nabi lain sehinggalah kepada Nabi Muhammad SAW semuanya HANYA mengajar agama Islam!

    Memang bahasa-bahasa yang digunakan berbeza mengikut peredaran zaman.. tapi nama Tuhan sejak Nabi Adam tetap Allah dan agama tetap Islam.

    Hanya kerana awak nak maintain area Kuantan yg ramai kafir tu, jagalah akidah anda...tolonglah! Ingatlah kepada mak bapak yg dah melahirkan awak ke dunia ni.. sedih mereka kalau anak mereka jatuh syirik.. fikirlah sebelum bercakap.

    ReplyDelete
  3. Barangkali dia lupa dengan kitab Taurat, Zabur, Injil (asli) dan Al-Quran yang semuanya bermaksudkan Allah itu satu. Bertaubatlah. Mainan politik hanya duniawi semata-mata tapi jika iktiqad dah lari dan menyekutukan Allah s.w.t. bersedialah di Padang Mashyar. Agama bukan berdasarkan akal fikiran semata-mata. Tanya dia satu soalan, adakah syurga dan neraka itu wujud?

    ReplyDelete
  4. Puziah lampir dh kena radiasi Lynas..sbb tu otak dia xbetul..

    ReplyDelete
  5. pas jadi songsang bersama2 pkr dan dap... ini ke parti yg memperjuangkan islam wahai ustaz haron din...

    ReplyDelete
  6. dah tersebar,habislah nik aziz !!!! http://badutrakyat.blogspot.com/2013/02/eksklusif-video-terbaru-yang-bakal.html

    ReplyDelete
  7. hal2 macam ni sepatutnya tidak timbul,semestinya bersatu, tapi dek kerana pemimpin2 melayu PR & PAS yg haprak,barua DAP,keldai, bahalul, mangkok hayun, kaum2 lain minta macam2..inilah dia dajal2 kecil..

    ReplyDelete
  8. pemimpin2 melayu dalam pas dan pkr tu bukan dajal2 kecil tapi mereka adalah dajal2 besar dan penjahanam bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  9. Sedih, bila keputusan Majlis Syura yang dibarisi oleh para ulama diperlekehkan oleh orang Islam sendiri... kalau masih nak mengundi manusia mcm Fuziah Salleh, satu kesilapan besar!!!!!!

    ReplyDelete
  10. fauziah sudah tempah jadi sami lepas pru13 nanti, dia bukan bolih buat apa kerja pon. inilah masa dia promosi diri nanti senang lahanat ahlul pas dan pkr menyembah fauziah.

    ReplyDelete
  11. Penggunaan dalam percakapan tiada masalah, Abu Jahal yg Kafir tu gunakan Kalimah Allah jugak, Firaun pon sama. cuma yang dilarang & ditentang sama sekali ialah penggunaan Kalimah itu dalam kitab2 mereka (Budha, bible, dll.) PAS tidak pernah bersetuju / membuat kenyataan membenarkan penggunaan kalimah "Allah" dlm bible. yg aku jelas, kerajaan meluluskan penggunaan kalimah Allah dlm kitab Bible di sabah & serawak tahu 90'an dulu. yg tu mmg ada bukti sahih, dan PAS sendiri menentang supaya tidak diluluskan.
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151313878047592&set=a.362132992591.165321.358919387591&type=1&theater

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...