Konco-konco ku

Thursday, February 28, 2013

ROYALTI MINYAK KELANTAN TIADA DALAM MANIFESTO RAKYAT!! #ManifestoBukanJanji

KESIAN aku tengok puak-puak Royalti yang kehulur-hilir bawa sepanduk, bawa banner untuk tuntut royalti minyak Kelantan yang terang-terang bukan dibawah kawasan negeri Kelantan. Tanpa kira siang malam mereka melaungkan hak royalti kononnya milik mereka. Tapi....

Baru-baru ini semasa dalam Konvensyen Pakatan Haram Rakyat di SACC Mall, Shah Alam, pimpinan tertinggi pakatan telah mengeluarkan satu lagi buku jingga atau buku manifesto bukan janji dihadapan jutaan ahlinya yang hadir. Buku yang terkandung di dalamnya seribu satu manifesto bukan janji untuk mereka merampas Putrajaya dari BN.

Sayang seribu kali sayang. Tuntutan royalti Kelantan tidak tersenarai pun dalam buku tersebut. Hanyalah manifesto yang sedap mata memandang dan sedap telinga mendengar. Bak orang kata, gula-gula rakyat supaya rakyat terus tertipu.

Maka, datanglah seorang wakil puak royalti mengadap Si Peliwat Anwar bagi mempersoalkan di mana tuntutan royalti minyak untuk rakyat Kelantan? Kecewa betul puak ni semua apabila tuntutan yang dilaungkan siang malam kepada BN tiada dalam buku manifesto tersebut. Anwar barangkali terlupa.

Kesian. Belum lagi buat kerajaan dah ditipu pemimpin sendiri. Anwar tahu yang royalti minyak Kelantan tak akan diperolehi walau dengan apa cara sekalipun. Walaupun pakatan memerintah Malaysia sekali. Kerana Anwar pun tak nak rugi sebab PAS Kelantan hanya sampah bagi dia.

Tak caya? Cuba tanya Nik Aziz!!

1 comment:

  1. ketua peliwat tu tkdo dlm senarai 'PM menanti', camno nak layan? PAS hantam Nuar, DAP hantam PAS. samolah mcm JAMBI-melaka-acheh. last2 kono jajah. kojo nk ngisi poghut, merempat la kao jang!

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...