Konco-konco ku

Wednesday, February 27, 2013

PAKATAN HARAM PENDOKONG INSTITUSI GEREJA??


Beberapa blog hari ini mempersoalkan beberapa simbol yang diletakkan pada muka depan buku manifesto pakatan pembangkang yang dilancarkan semasa konvensyen yang diadakan di Shah Alam, Isnin lalu.

Simbol-simbol tersebut didapati merujuk kepada pluralisme dan kebebasan dalam beragama yang diperjuang oleh pakatan di negara ini.

Menurut blog AIDC (www.anwaraidc.com), terdapat 41 lambang yang disusun pada muka depan buku berkenaan meliputi simbol gereja, orang menadah tangan berdoa dan simbol tapak tangan.

Selain simbol tapak tangan yang diulangi dua kali, terdapat satu simbol salib yang merupakan simbol agama Kristian.

"Tidak terdapat simbol masjid atau kubah yang boleh dikenal pasti sebagai simbol Islam, namun terdapat dua simbol Islam, namun terdapat dua simbol sedang berdoa iaitu amalan yang biasa dilakukan oleh penganut agama samawi, termasuk Islam dan Kristian," kata blog itu hari ini.-Utusan.

P/S: Manifesto Pakatan Rakyat - Bukan Setakat Tiada Hudud Malah Masjid pun Tak Ada?

Apalah nak jadi dengan Pas agaknya....

Walaupun kerajaan Kelantan tak bina masjid di Kelantan (cuma bina tiga buah) tetpi kerana kerajaan pusat di bawah BN membinanya di Kelantan, ianya tidak dirasakan sangat oleh rakyaat Kelantan.

Apa agaknya akan berlaku jika kerajaan pusat ditunjangi PR agaknya, dah lah kerajaan negeri tak bina masjid.... Manifesto kerajaan pusat (PKR) pun tak ada gambar masjid.... Agak2 diorang tu nak ke buat masjid?? -Tok Guru.

3 comments:

  1. PAS akan keluar pakatan...

    Insya allah...kiat tunggu dan lihat

    Sebab dah tak tahan hari hari kena kencing dgn DAp dan PKR

    ReplyDelete
  2. Penjelasan nye sangat mudah, yang pasti PR akan mendapat sokongan penuh kaum kafir.

    UBN??? ....

    ReplyDelete
  3. ini semua perabih duit jer ni
    dulu buat buku manifesto buku jingga
    skrang keluar manifesto baru plak

    yg untung?
    tukang cetak tu....

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...