Konco-konco ku

Wednesday, February 6, 2013

GEMPAR!! PENDAKWAH AGAMA YAHUDI BERGERAK BEBAS DI MALAYSIA!!

Mitzvah tank ialah gelaran yang diberikan kepada kenderaan yang digunakan penganut Yahudi Ortodoks Chabad-Lubavitch Hasidism bagi menyebarkan dakwah mereka. Ianya mula dilihat di New York sekitar 1974.  

Dua hari lepas kami terjumpa sebuah Mitzvah Tank di Kepong Kuala Lumpur. Adakah ini memang sebuah Mitzvah Tank sebenar atau kes orang yang meletakkan sticker tapi tak tahu makna disebalik Mitzvah Tank?

6 comments:

  1. lu sudah jumpa apsal tak tanya, salah ker kalau tanya so jangan buat cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bodoh ke apa anon 4:27..

      Delete
    2. Kalau ditanya, nanti perasanlah dia orang dah kene cam. Ekori je dan intip. Kalau dah sah betul barulah belasah sampai mampos... Takbir! takbir! taklbir!!
      -kerusiroda

      Delete
  2. tak salah aku kete ni sedang dijual kat mudah kira2 tahun lepas mmg sama kereta iswara ni... orang tak tau kot tu sticker apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia rasa glamer dan gagah, sbb Mitzvah tank tu bunyinya mcm Abram's Tank.

      Delete
  3. Yahudi tak boleh disebar pada orang sebab ia mengikut keturuan bukan melalui dakwah..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...