Konco-konco ku

Tuesday, February 12, 2013

GEMPAR!! PENDUDUK MARAH NG SUEE LIM BINA BILLBOARD ATAS TANAH RIZAB SURAU!!


NG SUEE LIM atau Celeng Sekinchan semakin hari semakin melampau dengan segala tindakannya yang tidak menitikberatkan sensitiviti penduduk tempatan di Sekinchan. Seperti sedia maklum, pakatan Selangor sudah begitu terkenal dengan pemasangan billboard disepanjang jalan yang menunjukkan YB kawasan tersebut. Tidak terkecuali di DUN Sekinchan.

Semalam, satu piket kecil telah diadakan oleh beberapa orang penduduk kampung Tali Air 7, Sungai Leman dibawah bidang kuasa ADUN Sekinchan Ng Suee Lim. Penduduk membantah pembinaan sebuah billboard di atas tanah rizab surau di situ.

Penduduk di sana sebenarnya sudah cukup bersabar dengan permainan politik haprak Celeng Sekinchan ini kerana hanya pandai berjanji tetapi tak pernah nak ditepati. Segala permasalahan yang dirujuk kepada Celeng Sekinchan disuruhnya pergi berjumpa Ahli Parlimen Sungai Besar, YB Datuk Hjh. Noriah Kasnon.

Beberapa orang penduduk memberitahu kepada wakil admin JawaBernam di sana bahawa billboard yang dibina di atas tanah rizab surau terbabit tidak pernah dibincangkan bersama ahli jawatankuasa surau tersebut. Entah bila pemasangan billboard tersebut, sedar-sedar esok paginya (Ahad) telah ada terpacak muka besar Ng Suee Lim.

Piket tersebut adalah bertujuan untuk membantah pembinaan billboard dihadapan surau tersebut. Jika tiada pihak yang hendak menurunkan billboard tersebut, penduduk tempatan sudah bersepakat akan memotong dan menurunkan sendiri billboard tersebut dari situ.

3 comments:

  1. Elok lah Dol....Engko yang nak pemimpin yang ko pilih tu, Engko tanggunglah akibatnya. Sama lah kat negeri mana2 lain yang bangga sangat sebelum ni. Memang layak lah penyokong yang bebal terima akibat dari kebebalan ko orang....Apa lagi yang korang ada nak gadai...gadailah... bangsa, agama, kalimah Allah go ahead...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hrp penduduk2 kat situ ambil iktibar dr peristiwa ni...jgn lg buat silap dlm PRU13 ni. Bersama2 la kita pilih kerajaan BN yg ditunjangi UMNO demi masa depan Agama, Bangsa dan Negara yg kita cintai ini.

      Delete
  2. Ni apa cerita, tetiba pampangkan wajah kat billboard. Kalau nak pampang muka pun, biarlah setelah berjasa. Kalau tak, mendatangkan meluat ada le..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...