Konco-konco ku

Monday, September 30, 2013

#BBCD 13 RAHSIA BESAR CINABENG RASIS TERHADAP BANGSA MELAYU!!! WAJIB SEBARKAN!!

1.Melayu bodoh dan malas:
Jikalau anda betul-betul bergaul dengan orang cina sejak dari kecil, anda akan tahu tema dimana masyarakat cina suka menggelar orang Melayu adalah bodoh dan malas. Orang cina boleh berbaik atau berkawan dengan orang Melayu kerana sifat orang Melayu yang mudah didekati dan baik, jadi ia tidak mengapa. Tetapi bila orang Melayu menjalankan perniagaan, masyarakat cina pasti menganggap orang Melayu tidak punya apa apa kebolehan berniaga. Masyarakat cina sering mengetawakan orang Melayu tentang bagaimana cara mereka membuat kerja. Masyarakat cina ketawa untuk menunjukkan mereka lebih tahu semua perkara dan untuk mengisi diri mereka dengan rasa dengan keunggulan. Orang cina sering memberitahu diri mereka dan juga pada rakan-rakan bahawa:

"kami bagus, kami bijak, apabila kita besar nanti, kami orang cina akan terbang ke bulan dan orang Melayu masih lagi menanam padi.hahaha"

2.Orang barat juga bodoh dan malas:
Kemudian jika kita pergi negara negara barat, kita akan bertemu orang cina dari pelbagai negara contohnya cina dari China, Hong Kong, Singapura, Taiwan, Malaysia dan kali tema mereka tetap masih sama. Kali ini mereka menggantikan tema malas dan bodoh bukan kepada Melayu, tetapi kepada penduduk tempatan dinegara yang mereka tinggal, iaitu negara barat.Setiap orang cina pasti bertanya soalan yang sama, jika negara Barat sangat hebat, mengapa perkakas mereka gunakan adalah dari China. Orang cina melihat banyak pelajar terbaik di universiti negara barat adalah dari kalangan dari bangsa mereka juga. Mereka juga bertanya, mengapa terlalu banyak orang kulit putih menganggur? Kami terkejut dengan melihat mengapa kerajaan barat banyak menghabiskan duit pada perbelanjaan sosial pada penduduk negara barat? Orang-orang cina merasakan ini membazir dan tindakan bodoh. Kerana mereka secara asasnya adalah sangat kedekut dan berkira setiap sen. 

3.Cina pentingkan diri:
Ramai pengulas politik Malaysia seperti Ridhuan Tee, Khoo kay Kim menggesa bertahun tahun dari dahulu lagi untuk memahami orang Melayu supaya pelbagai kaum di Malaysia boleh melibatkan diri dan bekerja bersama-sama untuk kebaikan bersama. Tetapi apa yang banyak pengulas gagal untuk melihat dan sampaikan adalah pehaman orang cina yang tidak mahu memahami orang Melayu dan tinggalkan budaya mereka sebagai golongan minoriti didalam Malaysia ini. Persefahaman antara kaum mesti datang dari semua pihak bukan hanya dari orang Melayu sahaja. Tanpa usaha yang serius untuk memahami dan mendekatkan diri dengan golongan majoriti di Malaysia, ia akhirnya akan menembak kaki anda sendiri.

4.Cina pandang remeh pada Melayu:
Orang Cina sebenarnya memandang remeh tentang kedudukan Islam dan kedudukan hak istimewa orang Melayu. Mereka sebenarnya tidak ambil peduli tentang status Islam di dalam perlembagaan di peringkat negara. Mereka juga tidak melibatkan diri dengan perayaan orang Melayu, malah meminggirkannya lagi. Cuma orang cina ini akan datang kebiasaanya pada rumah terbuka sahaja kerana makanan adalah percuma dan mereka mahu 'tapau' dibawak balik dalam kuantiti 'tapau' yang sangat banyak.

5.Cina pandang remah pada Islam:
Orang cina ini sebenarnya sudah biasa diterapkan rasis dalam jiwa dan minda mereka. Sebab itu sebenarnya mereka tidak sedar dengan kelakuan perkauman melampau mereka ini. Mereka fikir mereka adalah lebih baik daripada semua orang, lebih lebih lagi mereka selalu ingat bahawa diri mereka lebih bagus dari orang Melayu dan juga orang Islam. Ideologi ini sebenarnya telah membangkit kemaharan umum orang Melayu dan orang Islam. Bagi orang Melayu diMalaysia, Islam adalah di tingkat yang tertinggi dan orang Melayu sanggup mati demi agama mereka. Tetapi orang Cina secara terang terang tidak pernah menunjukkan rasa hormat kepada orang Melayu dan agama Islam. Bagi orang cina, agama hanyalah satu benda yang asing dari kehidupan.

6.Kemahuan orang cina:
Tindakan utama bagi orang Cina adalah kekayaan ekonomi. Semua orang tahu ini. Kekayaan = kuasa dan keselamatan. Setiap ibu bapa Cina memerlukan kekayaan untuk diberi kepada anak-anak mereka. Masyarakat cina ini secara umum mereka tidak mahu hanya menjalani kehidupan yang selesa atau sederhana, mereka sentiasa mahukan kekayaaan yang tiada batasan. Oleh sebab itu, orang cina menafsirkan darjat seseorang itu berdasarkan kekayaannya. Dalam fikiran dan minda mereka, seseorang yang bagus perlulah kaya, tidak ada orang yang kaya melainkan dia bagus. Ini menampakkan semua orang kaya adalah orang yang bagus. Ideologi ini akhirnya disampai, disebar serta diterapkan didalam masyakat orang cina secara keseluruhannya, lebih lebih lagi orang cina di Malaysia.

7.Kesan pada orang cina:
Kehausan orang cina untuk menjadi kaya ini telah menjadikan orang cina kurang akhlak. Inilah punca mengapa orang cina selalu dilabelkan 'kalau tak tipu,bukan cina' 'cina meniaga, suka menipu; Ya dan ini adalah perkara benar. Ketamakkan untuk menjadi kaya sehingga membuatkan mereka boleh menjadi sangat fleksibel. Lihat sahajalah orang cina biasanya boleh berkahwin dengan sesiapa sahaja, mana mana kaum sahaja asalkan dia kaya. 

8.Anti-Umno adalah propaganda:
Dan sebenarnya, orang orang cina yang anti-UMNO ini, sering mengatakan bahawa UMNO adalah jahat, UMNO kaki rasuah tetapi dalam masa yang sama mereka tidak boleh bersembunyi daripada fakta bahawa orang Cinalah peneraju asal dalam menjadikan orang Melayu di Malaysia ini menerima rasuah. Orang orang cinalah sebenarnya memulakan rasuah ini dan sekarang mereka melaung laungkan kerana orang cina mahu kita terjerat dengan permainan duit ini. 

9.Orang cina pentingkan diri:
Orang Cina biasanya tidak peduli jika orang lain turut berjuang sama. Ia adalah realiti ekonomi dimana bagi mereka keperluan orang kaya untuk mengeksploitasi golongan miskin adalah benda yang normal. Dan masyarakat cina biasanya akan menyalahkan golongan miskin dengan alasan mereka bodoh dan malas, sedangkan orang cina lah satu satunya kaum paling sedikit mengulurkan bantuan untuk menolong kaum lain. Mereka hanya akan menjaga bangsa mereka sendiri sahaja.

10.Pendidikan orang cina:
Pendidikan adalah satu keutamaan kepada orang Cina bukan kerana untuk meningkatkan taraf masyarakat tetapi sebenarnya untuk memastikan bagaimana mereka boleh menjadi kaya. Disebabkan itulah anda boleh melihat mengapa masyarakat cina berpusu pusu mengambil jurusan perniagaan, perakaunan, pemasaran dan banyak jurusan di universiti yang boleh membuat kekayaan dengan cara pantas. 

11.Permainan orang cina:
Orang orang cina yang merantau di negara orang tidak sesekali akan memohon maaf atau meminta izin kerana mereka berasal dari luar, malah mereka sebenarnya terus berfikir bagaimana cara untuk mengaut hasil kekayaan ditempat mereka berhijrah itu, lebih lebih lagi dalam sektor awam untuk mendapatkan tender tender kerajaan. Dari sinilah bermula bibit bibit langkah mereka merasuah pegawai. Selepas mereka berjaya merasuah dan mendapat hasil, jika apa apa terjadi, orang cina inilah yang akan menunding jari mengapa pegawai itu menerima rasuah.Masyarkat sentiasa berteriak dengan dasar-dasar kerajaan Malaysia yang mengutamakan Melayu dalam pengambilan sektor awam, tetapi sebenarnya mereka tidak pernah membuat permohonan untuk bekerja di sektor awan. Mereka tahu bahawa bekerja makan gaji disektor awam tidak akan membuat mereka menjadi kaya. Jadi teriakan yang mereka lakukan hanya untuk menyakiti hati orang Melayu dan untuk memuaskan diri sendiri sahaja.

12.Sikap sebenar orang cina:
Ini adalah realiti tentang masyarakat cina di Malaysia. Amat susah sekali untuk mendapatkan orang cina yang baik hati, ianya akan dapat jika orang cina itu dibesarkan dalam komuniti orang Melayu, barulah mereka orang cina dapat belajar hormat-menghormati satu sama lain tanpa tikam belakang.Tetapi sebagai sebuah masyarakat, orang Cina secara umum sememangnya kelihatan mementingkan diri sendiri, tidak bermoral , mempunyai perkauman yang tinggi dan tamak yang tiada batasan.

13.Masa depan orang cina:
Orang cina juga telah menunjukkan belang mereka baru baru ini untuk menjatuhkan kerajaan Melayu, dimana 97% populasi rakyat seluruh cina telah pun berpihak pada DAP. dan baki 3% itu adalah MCA. MCA juga kini tidak ada suara didalam kabinet kerajaan selamat 5 tahun, kerana kerajaan tidak nampak fungi untuk memberi apa apa jawatan kepada penyokong 3% ini. Tidak ada gunanya lagi untuk mengambil hati, memujuk golongan 3% ini. Ramai orang Melayu percaya bahawa pada PRU14 akan datang, masyarkat cina 100% akan memihak kepada DAP. Orang Melayu kini yang sudah tidak boleh sabar dengan kerenah dan permainan orang Melayu, akhirnya telah menampakkan sedikit kesedaran, terutama parti PAS yang mula mendapat tekanan akibat permainan DAP yang chauvinis serta mengguris hati orang PAS. Admin rasa generasi akan datang mungkin tidak ada harapan untuk orang Melayu berbaik dengan orang cina, kerana orang Melayu telah patah hati dan tidak percaya kepada masyarakat cina di Malaysia ini lagi. 

16 comments:

  1. Tepat sekali...Islam ditegakkan, Melayu dibantu, bumiputera ditolong. 70% penduduk Malaysia adalah Melayu-Islam dan Bumiputera. Jadi kenapa kita perlu menjilat cinabeng-cinabeng pendatang lagi?

    Boikot Barang Cina, runtuhkan ekonomi mereka biar mereka keluar dari Malaysia ini. Kami tak perlu chauvinist rasis pendatang asing lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berani buat....melayu lahnat.... Pukimak taik anjing

      Delete
  2. pemerhatian yang baik.langkah seterusnya mencari fomula yang hebat untuk mengatasi mereka.

    formula yang terhebat ialah orang melayu perlu mengamalkan cara hidup islam sehebat mungkin.

    banyak amalan dan kepercayaan masyarakat cina menyongsang dari agama islam. pertembungan cara hidup islam dan cara hidup kafir ini boleh menghancurkan nya.

    ReplyDelete
  3. Saya setuju dengan pemerhatian dan rumusan ini terhadap bangsa Cina. Sebenarnya, apa yang mereka kerjakan sekarang ini akhirnya akan merugikan mereka sendiri. Bangsa mereka akhirnya akan dikenali sebagai bangsa yang mempunyai moral dan budaya yang lemah. Mereka seringkali dimomokkan mengenai budaya cina yang berusia 2 ribu tahun.Mereka berbangga dengan ilusi yang hanya merugikan mereka. Tahukah mereka budaya melayu ( Nusantara) lebih tua daripada mereka. Kita lebih beruntung sebenarnya kerana kita mempuyai jatidiri dan moral dan budaya ketimuran yang lebih tinggi. Kita tidak perlu sesiapa mengiktiraf keunggulan budaya kita samada dari media barat atau mana2 sekalipun. Tetapi dengan moral yang tinggi dan budaya yang kaya dengan budibahasa kita ini akhirnya akan berjaya juga dengan kuasa tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budaya nusantara budaya melayu ke? Bodoh itu budaya dtg dari india....mmg melayu bodoh....pergi baca buku sejarah dunia.....erti baca tak?

      Delete
  4. Mereka ni haramjadah. Tak tahu halal dan haram.Mereka makhlok yg paling ku benci dewasa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina tak tahu halal dan haram.....sebab melayu itulah haram....byk sgt tak dpt elak

      Delete
  5. Cina kuat rasuah, baling batu sembunyi tangan.
    Cina suka tipu melayu, nilai barangan atau perkhidmatan RM1 jadi RM5.
    Syarikat2 perumahan cina tipu pembeli melayu, harga rumah lebih mahal untuk pembeli melayu dan lokasi tak sepadan harga.
    Cina suka memperlekehkan anak2 muda melayu
    mak bapak cina ajar anak2 cina sikap pentingkan bangsa cina
    orang2 cina tak sedar diri dan tak kenang budi dimana kemewahan dikecapi adalah hasil sokongan org melayu kepada perniagaan dan politik org cina
    orang2 melayu juga tak sedar diri mereka telah di pergunakan dan diperbodohkan oleh orang cina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu kuat terima rasuah....tak mau kerja pemalas....reflek diri sendiri sebelum ckp org

      Delete
  6. putuskan hubungan melaysia dengan china senang sikit, atau lancar perang dengan china

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jilat punggung je la cukup....tak yah lebih lebih

      Delete
  7. Malaysia sekarang banyak hutang dengan negara China.. projek projek besar kerajaan pun dah bagi pada syarikat syarikat dari China dan bukan cina malaysia dan bukan bumiputra malaysia..daripafa nak menunding jari , baik lakukan sesuatu yang bermanfaat..orang cina bukan tak percaya kepada tuhan tetapi tuhan tak boleh kenyangkan perut kalau kita sendiri tak kerja.

    ReplyDelete
  8. Melayu hebat keyborad warrior je....hahaha nak perang dengan china....cukup sampai jilat jari je la melayu....jgn sampai jilat punggung....

    ReplyDelete
  9. Nak boikot barangan cina......kalau berani boikotla......melayu mahkluk bodoh.... Tak erti asal sendiri......ni bukan negara kamu.....ni negara orang asli.....tak erti asal....lancau

    ReplyDelete
  10. Halau orang Cina dari Malaysia, balik ke tempat asal mereka....baru aman negara ini.....Orang Cina = Orang Yahudi, semua kaki penipu, tamak haloba,sombong bongkak, tinggal kat bumi Melayu tapi tak ada rasa hormat kepada tuan rumah....

    ReplyDelete
  11. Mohon share... maklumat yg sgt2 berguna

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...