Konco-konco ku

Tuesday, September 3, 2013

AKU TAK MARAH HARGA MINYAK NAIK 20SEN!! AKU MARAH DENGAN PENGKHIANAT DALAM JABATAN!!

MUNGKIN ramai yang sudah mula salah anggap dengan aku. Nampak gaya penulisan aku sekarang dah macam menyalahkan kerajaan kerana kenaikan 20 sen harga minyak RON95 dan Diesel berkuatkuasa hari ini iaitu bermula jam 12.01 pagi tadi.

Aku sedikit pun tidak marah kalau Najib nak naik kan. Memang ada implikasi yang aku akan terangkan namun aku agak kecewa apabila berita ini telah diketahui dulu oleh pembangkang yang memainkan isu ini sejak petang semalam. Maknanya memang ada pengkhianat dalam jabatan kerajaan sekarang. 

Macam mana aku tak marah? Kita beriya menidakkan isu kenaikan harga minyak ini dari sebelum PRU lagi. Pakatan telah bermain sentimen BN menang, minyak naik, harga barang naik. Semalam tak salah aku akhbar Utusan, Kosmo malah Bernama juga mengatakan yang desas-desus petrol naik hanya sekadar khabar angin. Tup tup...lewat petang PM Najib umum pulak dengan media yang minyak petrol dan diesel naik.

Apa lagi kita nak counter? Mana pegawai media Najib yang tidak menyebarkan isu ini awal-awal supaya kita punyai modal untuk counter balik. Berikan infomasi yang tepat. Kami bukan hendak dilayan umpama raja, kami hanya mahukan maklumat yang lengkap serta keputusan semasa Najib.

Yang lebih menghairankan, kenapa Najib yang mengumumkan kenaikan harga minyak ini bukan Menteri KPDNKK yang sepatutnya menggalas tanggungjawab ini? Kami sayang Najib. Dah banyak menteri yang buat tahi tapi masih juga terpalit pada Najib. Kami pun tahu Najib tak bersalah tapi berilah mekanisme yang sesuai sebelum pengumuman semalam. Beri sebab-sebab musabab kenapa kerajaan perlu menaikkan harga minyak.

Kami pun tahu tentang konflik di Syria dan harga minyak dunia melambung tinggi. Cubalah beri kami kesempatan untuk membantu PM Najib kita. Kesian. Banyak betul pengkhianat disekeliling Najib sekarang ini sehinggakan dalam setiap keputusan bagaikan ada yang mempengaruhi beliau.

Tak boleh nak nafikan juga tentang harga minyak naik ni, maka akan bersepahlah harga barang-barang yang lain akan naik. Menteri KPDNKK hanya setakat beri amaran sahaja kepada peniaga supaya tidak naikkan barang namun adakah semua peniaga akan ikut cakap kerajaan?

Ingat Cinabeng yang majoriti adalah peniaga akan kekalkan harga tersebut walau effectnya tidak dirasai? Orang berniaga, mana ada siapa yang nak rugi. Selagi boleh dijual dengan harga tinggi, selagi boleh dapat untung berlipat kali ganda, selagi itulah harga akan terus dimainkan oleh para peniaga terutama dari kaum Cinabeng ni.

Tak percaya? Mohonlah para menteri turun beli sendiri barang-barang.....

3 comments:

  1. betul ...tu betul....Najib and the gang ingat malaysia nie mak bapak dia punya....aku pun x leh nak jawab apa2 ...tgk jadi bahan gelak puak PR aje... dgn jabatan sendiri pun naik main sorok2..

    ReplyDelete
  2. SESIAPA YANG MAKAN GAJI DENGAN KERAJAAN SEKARANG, KALAU KERJA TIDAK IKHLAS HANYA AMBIL GAJI BULAN, SAYA CABAR MEREKA-MEREKA INI LETAK JAWATAN DENGAN KERAJAAN BN DAN MINTA KERJA DENGAN PAKATAN RAKYAT. BUAT APA KERJA DENGAN KERAJAAN BN TAPI MENYOKONG PR.

    ReplyDelete
  3. kenaikkan harga dan pengurangan subsidi ni sbb minyak kita selalu diseludup ke negara2 jiran. sekrg harga dan lebih kurang sama barulah ngam. tiada seludup2 lagi.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...