Konco-konco ku

Thursday, September 5, 2013

BANJIR DI SELANGOR!! BALA ATAU UJIAN TUHAN KEPADA KERAJAAN KHALID GAGAP??

SEJAK dua menjak ini Lembah Klang khususnya di Selangor kerap kali hujan. Mungkin sudah masuk musim tengkujuh namun rasanya masih awal tetapi itulah yang terjadi semasa ini. Hujan lebat yang turun hampir setiap hari membantutkan aktiviti harian rakyat Selangor. Sehinggakan setiap kawasan pasti ada berlaku banjir hingga menyusahkan orang ramai.

Cuma nak bertanya kepada Khalid Gagap selaku orang yang bertanggungjawab dalam pentadbiran negeri. Dalam suasana hujan lebat yang mengakibatkan banjir ini apa tindakan kerajaan negeri? Senyap? Gagap?

Sengaja aku nak perhatikan dua tiga hari ini apa tindakan yang bakal diambil oleh Khalid untuk membantu rakyat dalam bencana kali ini. Tapi hampa, setelah lama menunggu tiada satu kenyataan pun yang dibuat oleh Khalid Gagap untuk menangani masalah rakyat seperti gambar di atas.

Banjir teruk berlaku di Meru ini memang menyusahkan orang ramai yang hendak keluar dan balik kerja. Sehingga ke hari ini jalan tersebut masih bertakung air. Jalan juga rosak dengan bonggol-bonggol dan lopak-lopak besar. Apa gerak kerja Khalid untuk mengatasinya? Gagap lagi.....

Dulu semasa zaman pemerintahan BN, asal banjir dikatakan tuhan nak hukum kerajaan BN dengan banjir supaya dosa-dosa terhadap rakyat terhapus. Itu kata pemimpin PAS lah sebab zaman tu PKR tak lahir lagi. Nah! Sekarang puak pakatan nak cakap apa pulak? Banjir ni kiranya nak cuci dosa kerajaan negeri Selangor yang sedia ada la ek? Ke puak pakatan nak spin lagi kata rahmat dari tuhan...

Jangan jadi hipokrit dengan mempermainkan kerja tuhan. Dr. Rani tahu rasanya hukum dia apa.

Jadi, banjir di Meru ini BALA atau UJIAN tuhan????

7 comments:

  1. Terima kasih pada semua pengundi PR...anda bijaaaak bijaaak !

    ReplyDelete
  2. Tahniahlah Khalid gagap

    ReplyDelete
  3. Duit jual aset2 PKNS dah habis kot

    ReplyDelete
  4. Air paip tak da air hujan banjir kan ada.

    ReplyDelete
  5. aku nak tengok apa respond para ahlul BAHALOL pas dlm masalah ini.....PAS BAHALOL !!!!!

    ReplyDelete
  6. Yang kena banjir rakyat. Dia orang tak kena banjir. Apa ada hal. Hujan lebat siang malam pun, tido nyenyak. Pilihanraya pun dah menang, apa lagi nak kecoh, diam diam dah le.

    ReplyDelete
  7. Banjir---Banyak Air Hujan...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...