Konco-konco ku

Saturday, September 14, 2013

TERKINI!! AHLI PARLIMEN DAP CHERAS HALAU PENIAGA MELAYU DI DOWNTOWN CHERAS!!

SIAPA yang tak tahu tentang Down Town Cheras ni. Anak muda yang tinggal di Lembah Klang semestinya sudah fasih benar tentang apa yang ada di kawasan penjaja yang dahulunya 100% dikuasai oleh Melayu. Dari peniaganya sehinggakan ke tukang sapu sampah, semuanya Melayu. 

Namun itu 10 tahun dahulu apabila Cina sudah nampak potensi pasar orang Melayu ini. Lebih-lebih lagi ditempat strategik yang mana dikelilingi kawasan perumah dan juga kolej serta hospital.

Namun sayang... Baru-baru ini, rasanya tidak sampai seminggu lagi para penjaja yang berniaga air botol, steambot di tepi-tepi jalan telah dihalau oleh DBKL atas arahan dari Ahli Parlimen DAP nya. Akibat sikap cemburu dan tidak mahu lihat Melayu berniaga, anak muda yang baru berjinak berniaga telah dihalaunya dengan alasan tidak punyai LESEN PERNIAGAAN dari DBKL.

Terkejut?? Ucapkan tahniah. Tepuklah tangan masing-masing kerana siapa lagi yang memangkah calon RASIS DAP ini untuk mentadbir parlimen ini jika bukan anak Melayu sendiri yang kononnya hidup susah di bawah BN. Sekarang rasakan bagaimana hidup di bawah DAP pula.

DAP TAK AKAN BENARKAN MELAYU LEBIH MAJU DARI CINA

7 comments:

  1. Tak apa Pak sheikh Non Ajuburi& pok niky boleh kowtim dengan Dapig

    ReplyDelete
  2. PADAN MUKA....DIA INGAT BANGSAT CINA MENIAGA ADA LESEN KE....JUAL DVD TAK KENA SITA...JUAL MAKANAN KENA SITA....PADAN MUKA PENGUNDI CHERAS....LU PILIH LU TANGGUNG LA...

    ReplyDelete
  3. raismazzadam,

    Jangan kita gembira dengan kesusahan dan bala yang menimpa orang2 yang melayu dan sememang nya rata2 muslim. Biar mereka sedar pilihan mereka tidak tepat.

    Kalau kita ambil pendiriran begini bekas banduan dan penagih yang cuba kembali ke pangkal jalan pun akan terus terhina dengan pendirian seperti ini, kita hentam mereka "padan muka cari nahas, rasakan lah". Yang hardcore tu tak tahu lah, tapi yang cuba2 dan terperangkap....?

    So sama je pengundi Cheras ni perlu anbil iktibar dan belajar dari membuat pilihan yang salah dan perbetulkan nya.

    Saya pun marah tapi masa ni melayu-muslim mesti bersatu dalam memerangi ancaman dari PKR-DAP.

    Harapan saya PAS yang bergabung dengan UMNO dibawah naungan BN maka status melayu-muslim-bumiputera tidak akan tergugat lagi. Andai ini menjadi kenyataan, cina dan india akan tahu dimana bumi mereka berpijak.

    Ikhlas.

    OM - Melayu Luar Negara

    ReplyDelete
  4. Budi baik dibalas baik. Kembali kepangkal jalan ,dap akan talkinkan melayu mati. Tahniah melayu penyokong Dap, padan muka hang lah.

    ReplyDelete
  5. Melayu Cheras nak test bom buatan sendiri, tekan picu terbunuh diri sendiri. Harap sedar next PRU, buatlah pilihan tepat.

    ReplyDelete
  6. kat setiawangsa pun sama,tadi pagi DBKL sita semua barang,arahan wakil Rakyat yg baru kut.

    ReplyDelete
  7. ada ke pengundi melayu yg undi DAP kat Cheras ni? Kalau ada pun segelintir jer rasanya.. rata-rata orang melayu yg duduk kat cheras akan mengundi ditempat lain kerana buat mcmana pun akan dapat kat cina gak.. baik BN Atau DAP... Cheras (KL) ni berapa persen la sangat orang melayunya jika dibandingkan dengan orang cina.. rasanya orang yang keluarkan issu ni main hentam ikut apa yang dia nak tulis dan bukan dari anak cheras.. sekian

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...