Konco-konco ku

Saturday, July 6, 2013

MIMPI NGERI UMAT ISLAM JADI NYATA!! SELANGOR TOLAK PERMOHONAN BAZAR RAMADHAN!!

MIMPI ngeri bagi umat Islam semasa dalam bulan penuh barakah akan datang akhirnya menjadi nyata. Majlis Perbandaran Kajang di bawah kerajaan negeri Selangor yang ditadbir oleh pakatan haram dan bertuankan DAP MENOLAK permohonan Persatuan Penduduk Taman Langat Jaya untuk membuka bazar ramadhan sempena bulan puasa akan datang ini.

Tak lain dan tak bukan ini adalah salah satu cara pemimpin DAP yang begitu terkilan dengan tindakan Ketua Menteri Melaka baru-baru ini yang telah membuka semula jalan Jonker Walk untuk mengelakkan kesesakan lalulintas dan bakal mengakibatkan peniaga-peniaga dari kaum Cinabeng ini rugi. 

Tony Pua, Ahli Parlimen PJU yang juga salah seorang orang belakang tabir pentadbiran Khalid Gagap juga sudah berniat untuk menutup bazar ramadhan di Penang, namun sungguh tak disangka DAP mengambil langkah drastik dengan menolak permohonan bazar ramadhan pula di Selangor.

Inilah perkara yang amat ditakuti oleh umat Islam. Rezeki bulan puasa mereka disekat. Puak DAP tidak senang dengan perniagaan orang Islam di Malaysia lalu sanggup melakukan apa sahaja yang penting umat Islam tidak dapat memonopoli perniagaan di Malaysia. Mana suara umat Islam dari PAS??

Sedih apabila tanah yang dipijak memang milik bangsa Cinabeng ini. Malaysia seperti sudah bukan lagi milik Tanah Melayu. Negara ini umpama Tanah Besar China yang mana pendatang sebenar adalah Melayu itu sendiri yang terlalu bermurah hati memberi kerakyataan kepada bangsa yang lupa diri ini.

Namun segala-galanya telah terjadi. Nasi sudah menjadi bubur. Pentadbiran Khalid Gagap yang konon menjaga hak kepentingan orang Melayu hanya sekadar wayang yang digembar-gemburkan. Manakala dibelakang dan yang merencanakan segala strategi untuk menjatuhkan umat Islam adalah Cinabeng dari puak DAP. Mereka memang sakit hati apabila Melayu itu maju.

Sempena bulan Ramadhan al-Mubarak ini marilah kita umat Islam mulakan nafas baru. Boikot barangan Cinabeng. Kita berpuasa dari makan dan minum, tidak berat rasanya jika kita turut boleh berpuasa dari membeli barangan dari Cinabeng. 

Allah tak akan mengubah nasib sesuatu bangsa melainkan bangsa itu mengubahnya sendiri.

23 comments:

  1. larangan nih di semua negeri selangor ke atau di taman langat sahaja?penduduk taman langat xkn nk senyap jer kot..ke men wayang jer..

    ReplyDelete
  2. rasa nya nie di tmn langat saja..tk merangkumi seluruh selangor..apa2 hal kita tgk rabu dpn..kalu satu selangor tk de bazaar ramadhan apa akn terjadi wallahualam...

    ReplyDelete
  3. Dari satu segi kita kalah..jangka masa panjang belum tau lagi..nak boikot produk cina kena konsisten..mmg la bazar ramadhan sumber rezeki tambahan org islam..tapi dari sudut lain org kita ni suka beli belah brrlebih2an dlm bulan ramadhan ni..kalau takde bazar ni pun tak mati rssanya..puasa tetap puasa..raya tetap raya..apa masalahnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya ialah kenapa org melayu di selangor begitu bodo sekali dalam memilih kerajaan masa PRU yg lepas???? tak boleh baca ke strategi cina kafir HARBI....AKU ULANG BALIK,,,CINA KAFIR HARBI ko paham tak apa maksud KAFIR HARBI ni??? mereka ni la yg sekarang berada di sebalik kerajaan Selangor.....PEPAT DI LUAR RENCONG DI DALAM....KO PAHAM TAK ????sekarang kan da payah....umat islam nak cari sedikit lebihan rezeki di bulan Puasa pun dah mula di halang.....memang la puasa tetap puasa, raya tetap raya,,,,itu tak ada masalah bro!!!!

      Delete
    2. Bravo and to the point. Mana ADUN PAS Selangor???? Menang 15 kerusi dan bersorak rioh tanda "kemenangan... namun menang tak bertaring.

      Apa apa pun tahniah keatas semua penduduk Islam Selangor diatas kebijaksanaan memilih kerajaan....

      Mintak mintak mereka yang taksub anti Melayu/BN berfikir sedalam dalam nya arah tuju dengan kepimpinan sekarang yang berteraskan DAP....

      Delete
    3. xpela...yg pasti tempat aku dah wujud satu pasar utk asnaf.....

      Delete
  4. Kita kasi LANGGAR aje la...UNDANG2 NEGARA PUN BINATANG PR LANGGAR INI KAN PBT CAKAP...KITA KASI LANGGAR...INI DAP NAK TUNJUK KUASA...INI BULAN UTK UMAT ISLAM...INI NEGARA KITA...INI TRADISI KITA...INI PUNCA REZEKI HALAL KITA...APASAL KITA TAKUT....JONKER WALK DGN PETALING STREET HARAM RELEKS JE ON...LU PBT JGN BERANI DGN BANGSA LU AJE...BANGSA CINA LU KASI ON SBB LU PBT DAH TAPAU DUIT HARAM CINA TU....GUA BG AMARAN SAMA LU PBT...LU LANGSI GUA LAGI LANGSI...INI DARAH HANG JEBAT LA...

    ReplyDelete
  5. Nak buat macam mana ,mereka telah diberi kuasa,sukahati dia oranglah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak mau kasi tempat kita kotor sebab ini pasar ramadan. Tiap-tiap hari mau ada kasi bersih juga nanti lalat dan tikus merebak. Umat Islam apa tau pengotor semua lepas berniaga balik rumah saja.

      Delete
    2. oi cina babi.gerai cina semua tu bersih sangat ker?

      Delete
  6. Kalau lah Melayu merasakan tanah Malaysia ini tanah asal Melayu , kenapa perlu dapat kebenaran dari Cina , buat sahaj dan kita tengok kesan nya , paling tidak cuma akan jadi negara Mesir.

    Yang sedihnya , puak Pekida dan lain lain NGI melayu , buat apa, jangan cakap tak serupa bikin , berani melalak dalam suratkabat lama sahaja , tunjukkan jantan melayu ..

    ReplyDelete
  7. Melayu PAS oii..tengok lah apa yang dilakukan oleh DAP Di Melaka, baru Ketua Menteri berdehem hendak menutup Jonker Walk, Cina DAP telah meracau malah melayu PAS pun turut meracau sama…tetapi lihatlah pula apa tindakan DAP dikajang berkenaan dengan melarang diadakan Bazar Ramadahan..bukan sahaja permohonan bagi pasar ramadahan ditolak tapi…amaran keras dalam bentuk banner diadakan berserta jumlah denda yang bakal dikenakan. Ini tidak termasuk tindakan sitaan akan diambil terhadap melayu yang degil…LIHAT LAAAHH..WAHAI MELAYU PAS OIIII….DIMANA DARAH MELAYU KALIAN..ADAKAH DENGAN DIBAGI MINUM AIR KENCING ANJING OLEH CINA DAP KALIAN SUDAH TAK PUNYA SUARA DAN TELURRR..JANGAN TUNJUK BERANI KEPADA KAUM SEBANGSA DAN SEAGAMA JE..EMM..NAZRI AZIZ APA PULAK CERITA NYA TAK NAK BERSUARA KE...

    ReplyDelete
  8. tu la melayu Selangor undi pakatan menang sorak kampong tergadai pada kapir dap.

    ReplyDelete
  9. Sokong sangat dengan ketiadaan Bazaar Ramadhan...kita berpuasa bukan untuk berpesta makanan ataupun juadah atau juga pakaian....berbuka puasalah dengan seadanya !
    Ulun benci Bazaar Ramadhan.....kenapa tiada Bazaar Syawal, Muharram, Safar dll...

    ReplyDelete
  10. Tak kisah pun. Sekarang di Selangor yang hendak berniaga rata-rata ahli dan penyokong PAS & PKR. Mereka lah yang akan rugi dan biar lah mereka melalak kat pemimpin masing-masing. Dan kalau tak ada bazaar Ramadan bagus jugak kerana orang islam melayu boleh simpan duit dari berbelanja.

    ReplyDelete
  11. Melayu yg sokong pakatan kat Selangor xbole berungut sbb itu pilihan mrk...lenkali pangkahla PAS krn inilah kerajaan Islam cara PAS yg tunduk thdp khalifah tarak sunat punyer....

    ReplyDelete
  12. baguslah tak ader bazaar ramadan..kita puasa utk jadi macam org miskin...bukan nak berpesta makanan...

    ReplyDelete
  13. DAPigs tutp bazar ramadhan.. kasi tutuplah pasar-pasar cina di negeri kerajaan memerintah. Kuat kuasakan undang-undang. Adil dan saksama. Kalau DAPigs boleh buat umno yang mewakili kaum melayu ni nak tengok sahaja? Ada telor ke menteri-menteri yang berkenaan? Kalau Umno tak buat sesuatu pasal perkara ni.. aku comform PRU 14 kau akan hilang satu undi.. bukan 1 undi sahaja.. satu kampung kau akan hilang undi untuk UMNO., Itu janji aku..

    ReplyDelete
  14. apa apa pun....tahniah ler pada semua melayu PAS & PKR yg tolong membantu para kafir harbi ni menang dlm PRU lepas...sekarang ambik la habuan korang ....sorang sikit yer!!!

    ReplyDelete
  15. Difahamkan org PAS yg ramai berniaga..elok sgt si haramkan pasar ramadan, Biar pencacai PAS tahu ..15 kerusi meka menang tp hampasss..semua nak kuasa sendiri, tebalkan poket sendiri..padan muka kau orang..Gerai gerai haram melayu tu rlok di robohkan..sebahagian besar sokong PR...

    ReplyDelete
  16. Karnival?????bazaar ???????either their seriously illiterate or have no brain wat so ever?...lepas tu meroyan tak tentu hala?...lawak tul...

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...