Konco-konco ku

Tuesday, July 23, 2013

HINA ISLAM!! EMPAT PEMUDA MELAYU BAKAL DIHUKUM MATI ATAU PENJARA SEUMUR HIDUP!!

SEDIH, kecewa, terkilan apabila empat orang pemuda Melayu yang menculik dan memberi pengajaran kepada si penghina agama Islam bakal dijatuhkan hukuman gantung sampai mati ataupun penjara seumur hidup. Berat sungguh hukuman yang diterima meskipun mereka ini sakit hati dengan penghinaan yang diberi oleh golongan bangsat Cinabeng ini.

Inilah rupanya bumi Malaysia. Penuh 'KEADILAN'. Apabila si pelaku hina Islam dibiarkan begitu sahaja terlepas. Bayar peguam beribu ringgit dengan spin mengatakan culik kerana mahu wang tebusan RM3000.

RM3000 sahaja??? Murahnya harga budak Cinabeng bernama Mun Tatt ni....

Tapi tengok dari riak wajah setiap pemuda Melayu yang dibawa ke mahkamah, menunjukkan yang mereka sedikit pun tidak merasa gentar dengan hukuman yang bakal mereka terima. Mereka tidak menunjukkan perasaan takut yang mereka buat kesalahan.

Apakah tiada pembelaan ke atas 4 anak muda ini? Di mana semangat Melayu yang kita laungkan?

Adakah hanya sekadar 'berdehem' di dalam hati sahaja?

Ketika agama Islam dihina dengan sebegitu teruk. Ketika empat orang pemuda Melayu bakal menerima hukuman berat. Di mana pejuang-pejuang Islam yang dahulunya berkumpul sambil memegang lilin di luar penjara Sungai Buloh? Di mana suara-suara anak muda lainnya yang konon membela Islam?

Pelik. Semuanya sunyi sepi. 

Betullah. Seorang sahabat aku dari Indonesia pernah berkata. Malaysia ini bukan lagi milik Melayu Nusantara walaupun bertuankan Melayu. Semangat Melayu sudah hilang, kelam kerana duit yang ditabur oleh puak Cinabeng ini. Fikirkanlah.


13 comments:

  1. Kalau Melayu pertahankan Melayu inilah nasibnya... 1Malaysia lah katakan... PM Najib punya idea la ni...

    ReplyDelete
  2. Tak ada kena mengena dengan idea 1 Malaysia daripada mengutuk idea tu baik pakat sign petition untuk ringankan hukuman budak berempat tu. Mereka membela Islam !

    ReplyDelete
  3. hai, dah kena tuduh nak tebusan 3000 pakat nak diam je ke? tak pakai peguam? kalau si sial cinabeng boleh spin cerita, pasukan peguam utk tertuduh melayu tak boleh buktikan spin si penuduh? mudah cerita, kalau melayu 4 orang itu didapati bersalah dan kena gantung atau penjara seumur hidup, memang telah dirancang oleh melayu2 bangsat juga. percayalah, bersepah sikitol ada kt malaysia ni. haram jadah!!!

    ReplyDelete
  4. kalau aku seorang peguam.aku akan tolong mereka ber4 tanpa meminta kos guaman free jk,lagi pun mereka buat untuk agama,biar kaum cina,india tahu yg ISLAM itu bukan agama untuk di persendakan.mana golongan VVIP melayu kenapa senyap jk bila berlaku kes mcm ni,,

    ReplyDelete
  5. kalau cina yg kena, cinabeng dah mula pasang lilin.

    ReplyDelete
  6. Salam Jawa ber6. Kalau boleh buka akaun di mana-mana bank dan mula kan pengumpulan dana dari semua Melayu Islam di Malaysia untuk membayar kos guaman mereka berempat. Bantu peguam yang ada, tambah lagi peguam. Kalau dah buka akaun iklan kan dan bagitau semua, kita boleh sumbangkan wang seikhlasnya.

    ReplyDelete
  7. buleh bg sumber dok yg menyatakan hukuman gantung sampai mati atau penjara seumur hidup nih.. 10q

    ReplyDelete
  8. Ngamla dgn org melayu yg suka perpecahan disebabkn politik...

    ReplyDelete
  9. Zulkifli Nordin tak kan senyap aje kut.Begitu juga dgn Ibrshin Ali,begitu juga yang lain2.ini le masa kita tunjukan MALAY POWER

    ReplyDelete
  10. Dalam masa skrg ni ketika umat Islam di caci maki oleh kaum kafir, sekurang2nya adalah juga 4 anak muda yang IMAN mereka tak payah kita pertikaikan...jauh lebih mulia dan tinggi dari IMAN para pemimpin PAS mahupun UMNO. Kita melayu semua patut berbangga dgn sikap anak2 muda ini yang sanggup berdepan dgn hukuman digantung sampai mati, demi mempertahankan KESUCIAN AGAMA ISLAM !!! Untuk keempat anak2 muda tersebut, janganlah berasa takut atau gentar dgn hukuman duniawi yg sementara ini, sedangkan ganjaran kebaikan di akhirat utk anda semua berlipat kali ganda dari sisi Allah. Inilah pejuang2 anak muda Islam yg kita hauskan selama ini, mampu bertindak di masa semua pemimpin2 Islam begitu bacul dan takut terhadap kaum kuffar. SYABAS wahai pejuang2 Islam sejati...4 anak muda di hukum, nescaya akan lahir 4 JUTA ANAK MUDA ISLAM YG BANGUN MENERUSKAN PERJUANGAN SUCI MEMPERTAHANKAN AGAMA ISLAM DARI DIHINA OLEH KAUM KAFIR DI BUMI MALAYSIA INI !!!

    ReplyDelete
  11. Aku berharap seluruh umat Islam bangun menentang sebarang hukuman terhadap keempat-empat anak muda Islam tersebut. Ini bukan soal kita nak lawan kerajaan UMNO/BN mahupun PR, tetapi ini utk keadilan dalam mempertahankan kesucian agama Islam....AYUH KITA SEMUA TURUN NANTI..bukan 100 ribu...tetapi 10juta melayu akan hadir di KL untuk pertahankan kesucian Islam !!!

    ReplyDelete
  12. xade ke ngo2 nk buat piket depan balai di mana pejuang2 ini dilokapkan?...aku nk joint...kalo tok aji pas selamba jek maki polis kite ape ade takot...jom laa

    ReplyDelete
  13. ini baru pejuangan islam,syabas anak muda..allah akn sentiasa dekat dan membantu kamu..bukan kerana parti politik yh korg perjuangkn..kerana kamu pertahankan kemulian islam..

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...