Konco-konco ku

Thursday, July 25, 2013

HINA MELAYU!! HINA ISLAM!! APABILA MENTERI JUGA MENUDUH TANPA USUL PERIKSA!!

HEBOH kan pasal beberapa orang pelajar India di SK Pristana Sungai Buloh, Selangor dilihat makan dan minum semasa waktu rehat di dalam satu tempat yang dikatakan tandas oleh blogger pembangkang. Fitnah yang semakin berleluasa di pihak pembangkang sudah tak dapat hendak dibendung lagi. Namun itu langsung tidak menghairankan aku buat setakat ini kerana bukan rakyat Malaysia tak tau blogger pembangkang memang diajar untuk memfitnah segala dasar yang dibuat kerajaan Barisan Nasional.

Mentang-mentang bulan puasa ini tiada pelajar Islam yang makan di dalam bilik berkenaan, maka ada lah seorang individu KELING ini yang mula mencetuskan api perkauman dengan menghantar gambar kepada blogger fitnah pembangkang. Dalam tidak sampai sejam, maka bertebaran gambar tersebut sehingga cacian demi cacian yang dikeluarkan oleh bangsa KELING ini dilihat semakin kurang ajar.

Walaupun berbakul hinaan yang diterima oleh guru besar Melayu/Islam ini sehinggakan disamakan guru tersebut dengan gelaran 'ANJING LIAR', itu memang benar-benar sudah melampau. Editor Makkal Osai yang bagaikan tidak pernah tinggal dan baru menetap di Malaysia dan tidak faham tentang agama Islam mula menghina dengan perkataan yang tiada kena mengena langsung antara agama Islam dan isu 'Kantin Tandas' ini. Sehingga begitu sekali penghinaan yang diterima oleh guru besar tersebut. Kesian.

Hanya kerana seramai 23 orang pelajar KELING yang makan di 'Kantin Tandas' tersebut mulalah mereka semua hendak meroyan dan menyalahkan guru-guru yang majoritinya Melayu. Mulalah mereka yang sememangnya terbukti RASIS dengan bangsa Melayu menggunakan kesempatan yang ada untuk menghina secara terang tanpa dikenakan apa-apa tindakan. Sedangkan pada hari kejadian juga, Guru Besar SK Seri Pristana telah ditahan oleh PDRM untuk menjalankan soal siasat berkenaan isu ini. Jadi, apa tindakan yang dikenakan kepada si pemfitnah dan penghina agama Islam? TIADA.

Rasanya sudah ramai yang tahu tentang pendedahan ini yang didedahkan oleh Mazidul di SINI. Dan banyak lagi blog-blog yang telah memainkan isu ini. Aku tak nak bercerita panjang sebab kalau cerita banyak-banyak pun benda yang sama juga. 

Cuma kat sini aku nak luahkan tentang bangsa lain yang sudah keterlaluan dalam penghinaan terhadap Melayu dan Islam. Mereka sudah mula menganggap yang Melayu ini adalah kuli dan balaci kepada mereka. Maka dengan senang hati sahaja mereka menunjukkan sikap RASIS mereka terhadap Melayu. Adakah Malaysia ini memang sudah benar-benar menjadi 1 MALAYSIA?? Tanya sama Najib.....

Sebenarnya aku tertarik untuk ulas artikel yang dinyatakan oleh Celah Gelegar yang mana selepas tersebarnya cerita 'Kantin Tandas' ini, maka semua menteri sudah mula tunjuk hero. Yang jelas kelihatan adalah Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan yang juga Timb. Menteri Pendidikan, yang mana pada PRU13 yang lepas kemenangan beliau adalah ihsan orang Melayu.

Mula-mula kenyataan yang terkeluar dari mulut beliau berkenaan isu ini adalah ;
“Perkara ini tidak harus berlaku. Saya kecewa. Kementerian memandang serius perkara ini dan meminta BPSH membuat siasatan serta-merta dan katakan pada kita mengapa tindakan tidak boleh diambil terhadap pegawai yang membuat keputusan ini (makan di bilik persalinan),”
Adakah kalian perasan ayat-ayat RASIS dari timbalan menteri ini? Perkataan ini muncul secara tiba-tiba selepas isu berkenaan 'Kantin Tandas' ini muncul. Bagaikan beliau meletakkan kesalahan yang serius ke atas pegawai yang terlibat yakni Guru Besar sekolah terbabit yang juga Melayu/Islam. RASIS? Memang sudah ternyata melalui ayat tersebut, timbalan menteri ini adalah seorang yang ultra RASIS dan tidak menjaga hati bangsa Melayu yang selama ini membantunya.

Bagaikan dosa besar kerana dibiar bangsa KELING nya makan dan minum di dalam bilik persalinan. Sedangkan gambar anak Melayu makan dan minum di dalam bilik yang sama tidak pula ditanya. Sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan mohon mana-mana menteri atau timb. menteri lakukan penyiasatan terlebih dahulu. Akibat dari statement RASIS P. Kamalanathan, Editor Makkal Osai mula membuat kenyataan yang ULTRA RASIS hingga mengheret agama Islam, Allah S.W.T, dan Muhammad S.A.W. Apa sebenarnya yang sudah jadi dengan Malaysia ini yang ditadbir oleh Perdana Menteri Melay dan Islam? Benarlah ROH ISLAM sudah tiada lagi di dalam pentadbiran Barisan Nasional.

Bangsa lain buatlah apa-apa sekali pun, pasti akan dipertahankan oleh pemimpin Melayu. Apabila bangsa Melayu berbuat apa-apa terhadap bangsa lain, maka, akan dihukumnya si pelaku Melayu dengan seberat-berat hukuman. 

Fikirkanlah apa tindakan kita. 

Adakah MELAYU itu RASIS???

11 comments:

  1. Bangsa keling ni mmg nak mampos...Woii Mohan keling, hang sedaq cket diri hang tu, jgn dok lbh2 sgt..Kalau hang rasa nak kna sembelih hang buat la lagi..bangsa makan biawak ni mmg melampau..pariaaaaaaaaaaaaaa anak harammmm...

    ReplyDelete
  2. Mereka dah mula setelah mendapat sedikit kuasa...

    ReplyDelete
  3. Tanya sama Najib lah...
    Beratus tahun kita dijajah, itu pasal mengakili hotak pemimpin2 malayu kita nih lemah seperti pondan.
    Nih kalu zaman TDM, penyebar fitnad dah sedia dlm lokap sungai buloh! Sebenrnya, malang kita bertuankan Melayu berhotak bangsatwan Inggeris!

    ReplyDelete
  4. kang kita cakap lebih2 kang kita pulak kena, kita kan duduk di guatemala, bangsa kelas ke-3 nama je melayu, puih

    ReplyDelete
  5. Dari peristiwa ini boleh di simpulkan hubungan kaum di Malaysia ini penuh dengan prejudis.Seandainya pemimpin yng ada tidak menanganinya dgn bijak
    Malaysia akan membayar harga yng tinggi utk mereka sedar.

    Kepada editor Makkal Osai berhati2 dgn lidah anda.Biarpun diketahui keturunan orang2 india yng datang ke Malaysia adalah keturunan paria dlm kasta paling hina ttp di Malaysia orng india di terima sebagai sebahagian rakyat Malaysia yng hebat.Mengaitkan Agama islam dgn apa yng berlaku di sekolah Kebangsaan Pristina seolah2 di kepala anda tiada otak lagi.

    Nah sekarang berita itu tidak benar...sepatutnya anda tahu apa yng perlu di lakukan!
    Saya percaya anda bukan seorang paria ttp rakyat Malaysia.


    ReplyDelete
  6. menteri pendidikan, menteri belia dan sukan pun sama..bg statement tanpa asal usul periksa..yg menteri belia dan sukan tu yg paling menyibuk skali

    ReplyDelete
  7. PM Najib buat apa? Senang ambil tindakan sendiri lah . Semua Non Muslim ni patut di ajar...kaw-kaw....
    Mari kawan2 semua kita buat seseatu supaya mereka akan senyap !

    ReplyDelete
  8. apabila melayu bersuara di katakan rasis....tapi bila keling paria ni bersuara tak pula di katakan rasis..dah lah bersuara tanpa usul periksa main sergah je...

    ReplyDelete
  9. bila PM, rakan2 & pakatan nak buat akta baru...ermmmm

    akta yg memperuntukkan hukuman MATI utk org Melayu/Islam yg hina bangsa & agama lain

    sementara utk bangsa & agama lain yg hina org Melayu/Islam wajib diberi pengiktirafan meluahkan kreativiti & wajib dibantu dr segi kewangan utk mengeluarkan lg kreativiti penghinaan melalui filem/drama

    tak sabar rasanya nak dgr akta ni dibahaskan & diterima oleh semua YB.....YB2 semua tak perlu nak sorok2 la....kalau BENCI sgt dgn Melayu & Islam katakan je...kami dah biasa & kami faham itu bukan RASIS tapi hak & kreativiti anda.....saya bangga jd org Melayu Islam & duduk di Malaysia......negara lain ada?...jeles la korang...muahahahaha

    ReplyDelete
  10. Sekarang ni MELAYU kena tangkas bersauara tentang apa saja isu yang berkenaan bangasa kita. Peduli apa tentang Cina babi atau Keling biawak, bawak turun dari estet.....

    Kena ajar mereka betul betul. Najib tidak akan berbuat sesuatu pro Melayu jadi kita semua kena desak...bermula dengan biasiswa Persekutuan yang hak Melayu dimana telah dibuka kepada Cina babi dan Keling biawak nii...DAN next GE jangan undi selain Melayu....kalau ada Melayu PAS/PKR/DAP..kita rosakkan undi atau undi MELAYU bebas.....hidup Melayu di PERSEKUTUAN TANAH MELAYU

    ReplyDelete
  11. haaaa isu hangat ada sisi lain yg perllu dilihat oleh org Melayu & India...MELAYU & INDIA je tau....aku ulang, MELAYU & INDIA shj.....kalau betul2 nak tau.....

    jom luangkan sedikit masa baca artikel menarik dr AIDC ttg perancangan Cina DAP nak melaga2kan Melayu dgn India di Malaysia....sila baca di sini

    http://www.anwaraidc.com/?p=37409

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...