Konco-konco ku

Monday, July 1, 2013

KETUA MENTERI MELAKA AKAN TERUSKAN KEPUTUSAN BUKA JALAN JONKER WALK!! #BBC #BCL

Kerajaan negeri tidak akan berganjak dengan keputusan membuka jalan di sekitar Jonker Walk untuk laluan kenderaan sebagai alternatif mengurangkan kesesakan lalu lintas di Banda Hilir.

Ketua Menteri, Datuk Idris Haron berkata, sejak lima tahun lalu, kerajaan negeri menerima lebih 1,000 rungutan orang ramai termasuk pelancong yang kecewa kerana terkandas akibat kesesakan lalu lintas.

"Saya tidak akan berganjak selagi hasil kajian tidak menunjukkan penutupan jalan di sekitar Jonker Walk bukan punca kepada kesesakan lalu lintas yang berlaku sebelum ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian berkelompok Mesyuarat Tahunan Cawangan Umno, Wanita, Pemuda dan Puteri Bahagian Tangga Batu 2013 di Dewan Japerun Sungai Udang, di sini semalam.

Menurutnya, kerajaan negeri memandang serius kepentingan orang ramai terutama pengguna jalan raya yang terpaksa menempuh kesesakan lalu-lintas, khususnya pada hujung minggu.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Warisan, Pembangunan Pantai dan Pulau-pulau negeri, Datuk Ghazale Mohamad sebelum ini memberitahu, kerajaan negeri akan mengambil tindakan undang-undang sebagai langkah terakhir sekiranya ada peniaga yang masih berdegil tidak memberikan ruang kepada kerajaan negeri membuat kajian.

Ghazale berkata, kajian tersebut dilakukan untuk tempoh empat minggu bagi mengenal pasti sama ada Jonker Walk dan jalan di sekitarnya menjadi punca kepada kesesakan lalu-lintas di Banda Hilir. - AP

14 comments:

  1. buka je jonker walk tu selama 4 minggu. buat kajian menyeluruh. pedulik lah dgn karut marut nazri aziz yg membebel jd mulut dap. sejak dulu nazri memang kerja dia suka tikam rakan sendiri. kalau setakat ketua menteri melaka, apalah sgt bagi nazri. tun mahathirpun pernah dibubuhnya.....

    ReplyDelete
  2. Ojo wedik karo cinokopet...wes wes lah!

    ReplyDelete
  3. Kopetetan hamben thino ora athos

    ReplyDelete
  4. aku sokong cakap usin....

    ReplyDelete
  5. Semuga tindakan tegas KM melaka akan menjadi contoh kepada orang melayu lain terutama najib razak jangan mudah berkompromi dengan bangsa cina penghianat negara.

    ReplyDelete
  6. Tu yg pelik tuh...kat penang tmpt Melayu berniaga kene tutup pon Nazri senyap jer tapi bila tmpt cina kene cuit sikit jer Nazri yg lebih melompat....

    Padaha bkn nya JW di tutup cuma jalan Jonker tuh di buka utk laluan kenderaan...mengong tol menteri penjilatan cina neh...

    Bravo KM Melaka...selama ini tok Ali dah trlalu bg muka kat cinabeng tuh...trlalu saangggaattttt.....

    ReplyDelete
  7. Rakyat sangat memerlukan pemimpin yg TEGAS. Apa yg dirancangkan mestilah diteruskan. Kebaikan untuk SEMUA rakyat mejadi idaman, namun kebaikan 'majority' mesti mengatasi untuk kelihatan adil dan suara 'pendesak' jangan dititikberatkan. Nak buat 'ujian kesesakan lalu-lintas', buatlah dan teruskan keputusan yg diperolehi atau sebaliknya. Tadbirlah dengan TEGAS!

    ReplyDelete
  8. Aku rela jadi pemerhati dijonker walk tanpa gaji untuk memastikan undang2 dipatuhi. Takut apa ngan cinabeng dia orang makan nasi aku pun makan nasi.sapa nak ikut bersama aku. ? Kalu ada telor lah...

    ReplyDelete
  9. Tahniah KM Melaka..teruskn ketegasan anda dgn membuka jalan di Jonker walk..peduli kn si menteri botak tuh...yg penting skg mendengar keluhan rakyat melaka ttg kesesakkan lalu lintas...melayu kena tindas kt penang tkde pulak ek menteri botak tuh backup??nie nk tunjuk hero plak dia pada bangsa cina, sedar la diri tuh ko menang kt padang renggas pn sbb undian melayu...ptuiii

    ReplyDelete
  10. Padulikan Menteri Perlancongan!...KM Melaka lebih tahu situasi di negeri nya sendiri. Peniaga yg menentang kajian ini wajib diambil tindakan! Padulikan Cinabeng2 tu, dia nk saman Kerajaan Melaka..biorkan. Yg nak mampos di tengah2 JW tu pun biorkan!..Undang2 tetap undang2!

    ReplyDelete
  11. sudah sampai masanya melayu pun meniru perangai cina,semakin berani pemimpin cina menekan kaum melayu semakin padulah sokongan kaumnya pada pemimpin itu.bukan masanya lagi bertolak ansur,melayu pun dah mula muak dengan pemimpin melayu yg sering mengalah pd cina,

    ReplyDelete
  12. Sebagai rakyat Melaka kita sokong penuh keputusan YAB KM Melaka.

    ReplyDelete
  13. Pegi mamposla menteri pelacuran tu...KM MELAKA KASI TUNJUK AMUKAN HANG JEBAT... kat penang LGE BOLEH TUTUP IKUT SUKA HATI KEPALA BUTUH LKS JE...NAZRI SIAL TAK BERSUARA...WOI CELAKA PEMIMPIN BN KLU BERANI JGN TUNJUK DENGAN KAWANLA...KITA KASI HUMBAN PUAK PEMBANGKANG LA...BODOH PUNYA NAZRI...WOI NAZRI JANGAN JADI TROJAN HORSE LA...BAIK KAU BERAMBUS...

    ReplyDelete
  14. aku jugak anak melaka yg merantau di negeri org....sudah sampai masanya kerajaan melaka buat apa yg patut demi kepentingan rakyat...org luar seperti nazri usahlah masuk campur rumahtangga org lain..jagalah padang rengas tu baik2 supaya pru 14 dipilih lagi hahaha!!! jangan2 terlalu byk makan barangan airtangan cina x hairanlah beliau menyokong bangsa sepet tu...bila susah, nak undi baru kenal bangsa sendiri!!!

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...