Konco-konco ku

Monday, July 21, 2014

PARASIT DI JABATAN PERDANA MENTERI SEMAKIN BERANI

BERIKUTAN gambar ini telah tersebar secara meluas di seantero alam maya, aku cuma nak bertanya kepada pembesar kerajaan Malaysia khususnya yang bermastautin di dalam Jabatan Perdana Menteri iaitu jabatan utama negara, apakah tindakan kepada pemilik kenderaan ini?

Kalau ikut firasat pembangkang memang tak salah. Yela, katanya ulamaklah, katanya ilmuan agamalah, katanya hanya pengagong Nik Aziz lah, katanya bukan politiklah.

Tapi sedar ke tak korang ni yang Nik Aziz memang berasal dari parti politik. Agak-agak kalau di tak jadi MB Kelantan ada tak orang kenal? Ada tak orang yang nak pergi sekolah pondok dia belajar? Ada tak yang jadi pengikut dia kalau di bukan Mursyidul HAMPAS.

Bila ada ramai yang 'backup' baik punya kepada staff JPM ini aku pun mula la teringat cerita kat tempat aku sendiri. 

Di Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB), adalah dulu beberapa orang kuat UMNO dalam tu bekerja seperti biasa. Tiada berpolitik pun di tempat kerja. Takde sticker UMNO atau Najib Razak pun kat kereta. Malah tak ramai juga yang tahu mereka ini adalah Ketua UMNO Cawangan.

Tahun 2008, PR memerintah Selangor. Semua kakitangan kerajaan negeri dibuat pemutihan. Mereka diberikan kata dua, sama ada nak terus bekerja dan STOP POLITIK UMNO atau HANTAR SURAT LETAK JAWATAN.

Jadi, ramailah yang letak jawatan sama ada sebagai Ketua UMNO Cawangan, AJK UMNO Bahagian dan lebih tragik masuk parti dalam PR.

Sedangkan semasa PR belum menang di Selangor, bersepah juga kakitangan MDSB yang berpolitik di dalam pejabat. Ramainya dari PAS sebab PKR tak pernah hidup kat sana. Penyokong PAS dalam pejabat kerajaan ni kalau ada isu sikit mulalah nak salahkan UMNO, itu tak betul, ini tak betul al-maklumlah ahli majlis orang BN, kena pulak ikut arahan sebab kuli je.

Selepas PR menang, yang kuli ni pulak berlagak macam bos. Itu tak betul, ini tak betul terus mengadu kat ahli majlis. Sampai bekas-bekas orang UMNO ni tak senang duduk. Kejap kena tukar jabatan, kejap kena tambah tugasan. 

Jadi, tak salah kiranya kalau kerajaan BN sekarang ini yang berkuasa dalam pemerintahan kerajaan bertindak serupa demikian. Ini juga untuk menjaga kerahsiaan yang kerap berlaku kebocoran.

Pembangkang ni mana reti simpan rahsia, agak-agak yang boleh menguntungkan mereka, mereka akan dedahkan habis walau dah tandatangan surat sumpah simpan rahsia. Yela, katanya bukan Najib yang bagi rezeki. Kalau tumbang kerajaan Najib sekarang pun, mereka masih lagi kerja malah dengan lebih selesa sebab geng mereka yang perintah.

Agak-agak BN ni dah bosan jadi kerajaan kot.

16 comments:

  1. Macam biasa, PM Najib akan menghargai dan memberi penghormatan kepada sesiapa yang menentang kerajaan BN. Seperti Wardina, Azwan Ali dan ramai lagi. Mereka si penentaang kerajaan akan dipopularkan di tv. Yang malangnya di zaman pemerintahan PM Najib ialah mereka yang jiwanya terlalu cintakan UMNO.

    ReplyDelete
  2. yg jenis tak sedor diri macam ni banyak dalam kerajaan. dia ingat jawatan dia hak mutlak dia. kalau katA layak ramai lagi layak. kalau kata hak. orang umno lain lagi berhak.

    ReplyDelete
  3. Tak payah ikut cara PR.Kerajaan PR hanya berasaskan perjuangan utk Anwar Ibrahim.Mereka sendiri tak berapa percaya dan yakin terhadap pemimpin sendiri.Maka banyak persepsi negatif muncul dan dilempar macai2 mereka terhadap pemimpin sendiri.Akibatnya kebanyakan pengasas original PKR dah meninggalkan PKR.Sekarang PKR dipimpin mereka yg "second class" spt Rafizi.Lihat saja PKR dah kian hancur.Selangor akan tumbang sejurus MBnya digugurkan PKR sendiri.

    ReplyDelete
  4. tahniah para pengundi Pakatan Haram di Selangor...anda telah membayar dengan harga yang tinggi untuk mendapatkan permerintah pujaan anda..

    ReplyDelete
  5. Kalau nk menipu pun agak2 r. org umno diberi kata dua masuk PR..agak2 la woi...yg selalu dgr org PR yg kne tukar 24 jam berlambak la...lau nk menulis pn xpayah r smpai nk merapu bgai...

    ReplyDelete
  6. Tempat kerja saya ada seorang Melayu kondem kerajaan aje semua tak betul , jilat Cina beri markah tinggi nak pangkat, kerja tak seberapa pangkat mahu, semua haram pasal apa ambil gaji daripada kerajaan , kerja kerajaan lagi , laki bini kerja kerajaan.Orah macam mahu buang bukan bagi pangkat.

    ReplyDelete
  7. kerajaan mana yang sekat demokrasi...dari dulu sampai sekarang Umno tolak demokrasi.Rakyat berhak memilih siapa yang suka.Masa pemerintah PR tiada orang Umno di tukar atau dibehentikan.Time Umno berkuasa ramai orang PR dibentikan kerja dan ditukarkan cuma xda dalam berita ja kes ni banyak dibawa ke mahkamah.Cakap pakai otak n fakta.A

    ReplyDelete
  8. Mereka yang tak sokong umno patut di tukarkan aje ke jawatan kerajaan negeri pembangkang...Kelantan ,Penang,Selangor...mereka parasit pukimak dan cegah penyakit lebih baik dari mengubati.

    ReplyDelete
  9. Sulaiman Hj Kassim Ipoh PerakJuly 21, 2014 at 4:26 PM

    PAS= Parti Ajaran Sesat. Lekat sticker Pork Nick kat keta nak tunjuk dia pejuang Islam konon.Hello brader....Pork Nick sudah sesatkan korang faham tak. Bekerjasama ngan kapir harbi dan puak2 LGBT. Jual kalimah Allah utk undi dan sokong Syiah. Gadaikan perjuangan Negara Islam utk Negara Kebajikan. Senang2 kafirkan UMNO tetapi memberi gelaran Khalifah kpd Lim Guan Eng!!! Orang berjihad dikatan haram dan bukan ahli lagi. PAS= Parti Ajaran Sesat +dan menyesatkan!!! Selamat Tinggal PAS.

    ReplyDelete
  10. Sedih kan kat org melayu ni....

    Puja pemimpin yg hanya jual maki hamun...

    Retorik belaka....

    X dpt bezakan mana intan mana kaca..... sbb tu angkat peliwat jd ketua...

    Tak mustahil lah Allah swt duga dgn hilangkan 2 jumbo jet...

    Semua gara2 kebodohan org msia sendiri....

    ReplyDelete
  11. biasanya yg bersifat perkauman dan pengkhianat ni org2 Kelantan....

    ReplyDelete
  12. Salam. Bagi satu je nk kurangkan parasit dlm kerajaan ni adalah dengan mengurangkan atau menghapuskan pengambilan pekerja kerajaan dri negeri kelantan. Sebabnya mereka ini berpotensi menjadi gunting dlm lipatan atau sabotaj progrm2 kerajaan. Contohnya kita lihat guru, kenapa perlu ambil guru dri kelantan ramai? Bila kena mengajar di tempat lain selain dri kelantan, dia sedih n kata kerajaan kejam. Aku tgk kalau pi pjbt kerajaan di putrajaya ramai org kelantan, dri peringkt tertinggi smpai peringkat terendah. Satu lgi aku tgk pengambilan pelajar di sek berasrama penuh dan ipta. Org mana ramai? Kelantan... mereka ini biasanya xbercmpur dgn org negeri lain, kuat assabiyahnya. Ada kes di putrajaya, di bahagian penempatan perumahan, rakan saya bertanyakan status penempatannya, disambut dingin keraninya org kelantan. Kebetulan isterinya org kelantan, dia try isteri dia pula tanya, apa jadinya? Isterinya dilayan dengan baik dan senang mendapat rumah. Inilah org kelantan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 200% setuju. Sikap dan minda org kelantan terasing dpd org dr negeri2 lain.

      Delete
  13. Orang ni kerja cincai, penting diri sendiri. Menunjukkan TIADA integriti. Kerja dalam keadaan berdosa. Berpura-pura dan senang mensabotaj prpgram kerajaan.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...