Konco-konco ku

Sunday, July 20, 2014

YANG RASIS ITU MELAYU-ISLAM, YANG HAK ITU BANGSA ASING

SEPERTI biasa hampir setiap kali datang bulan Ramadan pasti ada bangsa lain, agama lain yang cuba memporak perandakan bulan mulia ini dengan insiden-insiden yang 'tak dirancang'.

Jika bulan puasa tahun lepas kita dikecohkan dengan insiden buka puasa dengan daging babi yang dipopularkan oleh pasangan sex Alvin-Vivian. Tahun ini kita dikecohkan dengan pakaian yang mempunyai ayat al-Quran di badan seorang pelancong dari Korea.

Malaysia diuji berkali-kali.

Ekoran daripada penyebaran gambar seorang wanita memakai pakaian bertulis ayat Al-Quran dipercayai di Ampang, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam twitternya malam tadi pihak PDRM akan menyiasat secara terperinci berkenaan perkara ini.

Mengikut maklumat awal PDRM, wanita tersebut adalah pelancong dari Korea dan baju yang dipakainya dibeli dari India.

Sejak petang semalam gambar seorang wanita telah menjadi tumpuan umum pengguna media sosial di Malaysia yang jelas tidak sensitif kerana baju yang dipakai memaparkan salah satu daripada ayat suci al-Quran yang dipercayai surah al-Fatihah. - SelangorPress.com

8 comments:

  1. Poongggahh... lepas satu bala datang lagi satu bala lain

    Mai nengok sini satno.. http://goo.gl/dGja4M

    ReplyDelete
  2. SALAHKAH SEORANG PELANCONG PAKAI BAJU BERCORAK SEDEMIKIAN RUPA. DIA TAK DEDAH ITU DAN INI.
    KENAPA PULAK SEKARANG INI SEMUA PIHAK TERLEBIH RAJIN?

    ReplyDelete
  3. Mungkin BABI dari Malaysia sudah merancang semua ini untuk menimbulkan RUSUHAN kaum..

    Siasat betina ni..Adakah beliau tak tahu atau sengaja berbuat demikian melalui pertubuhan Kristian di MALAYSIA..

    Sebelum Melancong MUSTAHIL, babi ini tak membuat kajian..

    Demikian JUGA dgn Anus July 20, 2014 at 6:39 PM babi diatas ini..

    Mengapa anda MENYALAHKAn orang Islam yang bertindak..Bukan sepatutnya BABI tersebut patust disiasat?

    ReplyDelete
  4. KPN ...bagus lah..cina buat kena siasat dulu
    .melayu terus tangkap..memang malang orang melayu

    ReplyDelete
  5. Disini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk ( tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Pegeot Kiki dilanggar oleh kereta toyota uncle Sim, beliau teros keluar dalam keadaan amat kecewa sebelom bergegas mendptkan uncle sim yg masih berada di dlm kereta. Kire2 seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bgi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hnya menurunkan cermin dan berkata " sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yg tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not rm50 dan paksa kiki ambil.

    Akibat berasa tercabar dgn tindakan uncle yg tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan kiki bukanlah hendak mencederakan uncle sim. Sebaliknye mahu uncle sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yg terkejut dgn tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

    Dan berlakulah tindakan yg tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yg sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

    Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yg berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan utk merogol beliau yg pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji uncle sim.

    ReplyDelete
  6. Jgn. AG pi lepas pula si BETINAPELACOR ni - mcm. KEBIASAAN dia! Harapnya YAB PM kita gantikan saja AG-LIBERAL tu - yg. disyaki DALANG-DUA-MUKA; asyik menyebelahi MUSUH ISLAM!

    BETINA KAPIRDAJAL ni patut diHALAUbalik Korea lepas diPENJARA!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  7. Anon 9.18pm - SETUJU sama sekali!

    BUMIPUTERA Islam/Melayu termasuk pemimpin Islam/Melayu kita memang sampai boleh asyik diancam utk. diBUNUH/diHINA/diGERTAK bahkan sampai dilanggar dlm. kemalangan BUAS termasuk disyaki oleh pemilik/pemandu lori/bas si GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL – tapi mana pula suara KPN dlm. hal ini; tapi psl. nak Kiki tu, bukan main lagi mahu diSIASAT/diTANGKAP begitu cepat -sedagkan dia adalah MANGSA yg. diLANGGAR si Cina tu; yg. seolah dah tak jadi hal pula pd. polis! Bukan main licik lagi si Cina RASIS dan PERASUAH ni - si PELANGGAR Islam/Melayu pula dianggap hero!

    Dan lihat si Geng Kongsi Gelap KAPIRDAJAL ni yg. patut dah MAMPOS kerana punya banyak rekod jenayah BUAS - dibiaq BEBAS sampai terus buat jenayah; apa nak jadilah NEGARA ISLAM ni (lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140715/je_02/Polis-tahan-Geng-36-edar-dadah , Polis tahan Geng 36 edar dadah)! Sedangkan umat Islam/Melayu kita kalau demonstrasi termasuk yg. KECIL, lawan MUSUH ISLAM, cepat pula ditangkap dan didakwa!

    Aku doakan ALLAH SWT hukum pemimpin Islam/Melayu yg. biaqkan umat Islam/Melayu diTINDAS sebegini kejam, walau di NEGARA ISLAM sendiri!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  8. hehehehehehe komen komen bodoh,aku suko

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...