Konco-konco ku

Monday, July 7, 2014

13 MAY: SIAPA YANG MAHU MULAKAN DAHULU?

Memang cilaka ini paria DAP. Diungkit, diulang 13 Mei semata-mata mahu mencabar orang Melayu. Sejak dulu lagi memang inilah kerja DAP tiap masa nak melaga-lagakan rakyat Malaysia.

Nak sangat tengok 13 Mei lagi sekali gamaknya.

Kali ini, Timbalan Ketua Menteri Penang mula mencabar Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin tentang 13 Mei.

Katanya DAP tak takut dengan 13 Mei. Yang pengecut adalah MIC, MCA, dan Gerakan yang bersekongkol dengan UMNO.

Melayu dikatakan hanya pandai bercakap walhal penakut untuk betul-betul angkat parang. Cakap je lebat katanya tapi habuk tak dak!

Difikir balik, ade betul apa yang diperkatakan. Mana Pekida? Perkasa? Pertiga? Dan lain-lain pertubuhan NGO Melayu yang kononnya menjaga Melayu dan kedaulatan agama Islam?

Krik... krik... krikkk....

Senyap sunyi tanpa ada sebarang tindakan.

Fikirkanlah.


Posted via Blogaway

8 comments:

  1. jom pakat ramai2 kempen dan puji lim kit siang....kalau x tak kerana dia yang memulakan 13mei...tak mungkin dasar ekonomi baru di ujudkan...bg puak2 cina tau dia lah penyebab deb diujudkan

    ReplyDelete
  2. Inilah hasil dari liberalisme Najib. undang2 sudah tidak dipedulikan lagi. Mungkin ini yang najib mahu supaya dia boleh berkuasa selama-lamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tuh shyok sendiri. dia asyik mencari populariti diluar negara dan tak ambek pusing apa yang berlaku didalam negara. dia asyik mempromosikan jenama jer.

      Delete
  3. Najib kalau tanding dgn Nuar brahim atau Kim Guan Eng atau Mat Sabu Najib sure bakik pejkan pakai sekuar dalam aja..Dia ckp kat tv org ranai tukar channel..Dulu paklah kini dia..Tunggu pru14 tu aja nak jadikan dia ketua pembangkang..bini dia boleh pakai bakini dufuk chow kit

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut takut nasib dia macam Tengku dulu. bapak najib kan ambil alih lepas 13 Mei?

      Delete
  4. Kenapa P.Ramasamy terlalu berani mencabar Mahyuddin supaya mengujudkan 13Mei sekarang? Sebab;-

    1. LGE sudah bagi lampu hijau suruh jolok sarang tebuan (Melayu).dengan mengadakan Press conference secara terbuka.dengan mencabar Mahyuddin. Dia diperkudakn olih LGE.

    2.LGE sudah berjaya mematahkan Melayu (UMNO) dengan tidak mendakwa
    N.Rayer kerana memaki UMNO,di P.Pinang tempoh hari. Dia rasa dia dah menang.dan menjangka Najib tak akan berani buka mulut.

    3. P Ramasamy sudah amat yakin kali ini dia sudah bersedia menghadapi peperangan dengan Melayu .Sebab dia mempunyai dana dan senjata yang cukup di P.Pinang kerana dia adala penyokong kuat penganas LITTE, Sri lanka di Malaysia.

    4. Dia berkemungkinan telah mendapat sokongan dari berpuluh2 gangster India P.Pinang , untuk memulakan huruhara di negara ini.


    5. Orang2 Cina P.Pinang akan berdiri teguh dibelakang nya bagi mereliasasikan mimpi mereka untuk menghapuskan Melayu dari bumi P.Pinang.

    Olih itu renung2kan lah wahai orang2 Melayu tentang apa yang sudah terpahat dalam sanubari si P.Ramasamy ini.

    ReplyDelete
  5. Wahai orang melayu semua,inilah saja tanahair kita ,marilah sama sama kita menjaganya dari di ambil oleh orang yg tak bertanggungjawab

    ReplyDelete
  6. Kalau si pariah tu beria2 nak menjual apa salahnya kalau kita sanggup untuk membeli.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...