Konco-konco ku

Tuesday, January 29, 2013

TERKINI!! MAT SABU ANTARA NAMA YANG BAKAL GANTI NASHA DALAM MAJLIS SYURA!!

SEMENJAK pemecatan Ustaz Nasharuddin Mat Isa dari Majlis Syura PAS, maka berduyun-duyun lah parasit-parasit dalam PAS yang telah memasang angan-angan dan cita-cita untuk menduduki kerusi yang telah dikosongkan dalam Majlis Syura PAS.

Perkara ini diakui sendiri oleh seorang pemimpin PAS pusat semasa bersembang bersama seorang sahabat aku semalam. Antara nama-nama yang disebut paling mendapat perhatian dari Ketua Majlis Syura PAS, Harun Taib adalah Mohamed Sabu atau Mat Sabu.

Mat Sabu dikhabarkan bersungguh-sungguh melobi dirinya sendiri untuk bersama-sama kepimpinan lain dalam Majlis Syura dan juga disokong oleh Khalid Samad dan Dr. Dzulkefli Ahmad. Memandangkan Mat Sabu adalah Timbalan Presiden PAS, maka beliau dikatakan orang yang paling layak menduduki kerusi tersebut menggantikan Nasharudin yang telah pun dipecat oleh Nik Aziz.

Nampaknya strategi Anwar untuk mengawal PAS dari dalam telah hampir berjaya jika Mat Sabu diletakkan dalam jawatankuasa ini. Tidak dinafikan yang kepakaran Anwar adalah menghancurkan sesebuah organisasi dari dalam dengan meletakkan proksi-proksi beliau dan seterusnya merangka strategi untuk mengawal dengan menggunakan kuasa yang beliau ada sekarang ini.

Kita tunggu dan lihat sahaja apa keputusan Majlis Syura, dan siapa yang akan dilantik bagi menggantikan Bekas Timbalan Presiden PAS itu. Jika benar cerita ini, maka PAS berjaya dikawal oleh Anwar dan tuannya DAP.

11 comments:

  1. Mat Sapu...??? Ulama kah dia..?? Ilmu agama cukupkah..?? Ohhh....dah dpt status Ustaz kott..?? Ustaz segera...!!! mcm Ustaz Bob Keluang Man & Ustazah Ebby AbTodi....

    ReplyDelete
  2. sapa sebut nama aku nih?



    mah ooo mah!

    ReplyDelete
  3. kenapa tak lantik sekali karpal serta anwar masuk majlis syura

    ReplyDelete
  4. Majlis Syura sepatutnya menjadi tempat perbincangan org2 yg berilmu tinggi. Mat Sabu, UITM pun sangkut. Ape kes. Yg die boleh bgi...ilmu politik syiah...sbb sungguh2 jdikn tokoh2 syiah sbg idola dia. Mudah ckp, bila Mat Sabu dh dpt masuk Majlis Syura....cpt lagi la PAS hancur.

    ReplyDelete
  5. nuar mana boleh... karpell le... amacam?

    ReplyDelete
  6. Majlis syura???? kah kah kah - cerita lama yang tak kan dilupakan - "Harap Pagar Pagar Makan Padi"-

    ReplyDelete
  7. sebelum tu tny mat sabu, dah mandi ke belum??? bukan dia kata sayang nak mandi sebab air cipap mah masih terasa melekit kat pipi abg mat hehehe... jijiksss punya hanjeng syiah !!! muka sebijik babi hutan !

    ReplyDelete
  8. Mat sapu? Ula mah.......

    ReplyDelete
  9. Elok le tu calon terbaik Mat Sabu atau Mohamad Sabu atau Mat Sapu. Nama tak sama tapi orangnya sama...kah..kah..kah....kah..kah..kah....kah..kah..kah..jangan harap aku nak bagi undi untuk PAS di PRU-13
    Ulamak diterajang keluar dan tinggal Ular...dalam semak kah..kah..kah....
    kah..kah..kah....
    kah..kah..kah..


    ReplyDelete
  10. Ulama keluaq Pas artis masok Pas...kikikikikik!!

    ReplyDelete
  11. Anuar boneka yahudi...

    ReplyDelete

comment please.....