Konco-konco ku

Saturday, January 5, 2013

WALAU ZAIRIL BERJAYA KE CEC DAP NAMUN MELAYU MASIH TIADA WAKIL!!

HARAP para pembaca dan pendengar berita yang disiarkan oleh media-media elektrik dan elektronik tidak terpedaya dengan segala pembohongan yang dibuat. Semalam TV3 menyiarkan yang Zairil Khir Johari telah terpilih menganggotai Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP kerana kesilapan teknikal yang baru disedari.

Oleh kerana kesilapan teknikal terbabit, Pengarah Pilihanraya DAP terpaksa meletakkan jawatan untuk membersihkan nama DAP yang sedikit tercemar dalam insiden ini. Persoalan yang kerap bermain difikiran aku sejak semalam adalah, kenapa baru sekarang? Sudah lebih 2 minggu persidangan DAP di Pulau Pinang berakhir tapi kenapa baru sekarang timbul isu kesilapan teknikal? Di mana kredibiliti DAP dalam menjalankan pilihanraya dan berani pula meminta tuntutan pilihanraya bersih dan adil?

Yang sebenarnya, CEC DAP masih tiada calon Melayu di dalamnya walaupun Zairil yang berlagak umpama Melayu telah menang dengan kesilapan teknikal. Zairil hanyalah anak angkat kepada Khir Johari dan darah keturunan beliau adalah Cina. Mana mungkin seorang anak muda Cina yang hanya berkeluarga angkatkan seorang tokoh Melayu diangkat menjadi pembela Melayu dalam DAP? 

Apa yang dia boleh buat tentang hak dan kehendak ahli Melayu dalam DAP? Jangan jadi bodohlah. Ternyata yang DAP itu rasis dan tidak menghiraukan sedikit pun tentang peranan Melayu dalam parti itu.

Lagi satu yang aku nampak adalah Guan Eng cuba mengalihkan isu yang boleh menjatuhkan reputasi teruk terhadap DAP iaitu berkenaan kes Nga dan Ngeh yang memiliki syarikat pembalakan yang diambil dari Kelantan. Memang ada yang tak kena pasal kontrak pembalakan yang diberikan oleh Nik Aziz kepada pemimpin DAP Perak ini. Harap jangan jauh terpesong.

Teruskan membongkar bersama sehingga Nga dan Ngeh terlingkup sekaligus berjaya membuktikan yang DAP bukanlah sebuah parti bersih yang digembar-gemburkan. Guan Eng cuba menutup bangkai gajah dengan daun pisang. Kes Nga dan Ngeh lebih besar dari kesilapan teknikal dalam CEC DAP.

Jangan tersilap congak nanti kita yang rugi. Jangan terlalu bongkar kenapa Zairil berjaya naik atas kesilapan teknikal kerana mereka cuba lari dari isu besar yang boleh menjatuhkan mereka. Fikirkan.

9 comments:

  1. DAP mengaplikasikan teori "face saving" dan "damage control" selepas menyedari ketiadaan wakil "Melayu" dalam parti itu selepas pemilihan CEC DAP Dis lalu. Setalah dikutuk dari berbagai pihak, mereka terpaksa "mengkambinghitamkan" pengarah pilihanraya DAP untuk menebus maruah DAP dikaca mata orang Melayu. Apa? DAP ingat orang Melayu BODOH KE hingga tidak boleh membaca "strategi politik" DAP itu ibarat "Biar Rugi Setitik Jangan
    Sebelangga". Orang Melayu jangan mudah TERNGANGA!!! dengan tipu helah "serigala politik" Malaysia itu. Kita sepatutnya bersyukur kpd Allah kerana telah memberi satu lagi petunjuk tentang sikap dan tektik DAP yg hendak "memujuk" hati Melayu. Ini semua berkat DOA puak PAS hendak menghancurkan pihak lawan, sekarang apa dah jadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye orng2 Melayu jangan mudah ternganga dengan tipu helah dan putar belit parti yang racist ini,biarkan anak cina yang dibela olih Melayu tu keseorangan bersama mereka.kerana walau pun ada 100 Melayu dalam parti itu ianya tetap parti racist,contoh yang paling hebat.....13 May.

      Delete
  2. UBAH DAP STYLE!

    Kalau kalah boleh ubah keputusan

    Time for Bersih 4.0?

    ReplyDelete
  3. Benamkan shj dap dlm pru13..dap takde jasa apapun pada melayu..apa yg melayu nak harapkn parti picisan pap singapura ni? semua hak melayu depa nak ambil sbb tamak kuasa, tamak nak monopoli ekonomi, tamak nak tanah rezab melayu..semua depa nak..melayu tak nampak lg k? yg jd kakitangan kerajaan yg sokong dap tu, bersedialah anda dikorbankan dgn polisi dap yg nak kurangkn penjawat awam..lps tu jngn menyesal..dlm ekonomi puak2 dap ni tak habis2 nak jatuhkn usahawan melayu berjaya, walhal puak2 depa yg kaut harta di tanah melayu ni.Melayu tolonglah sedar diri dgn semua ni..? bab zairil anak cina ni kecil je.lagi pun sampai bila dia nak menipu identitinya..ramai dah tahu..dia dgn tokong tu tak lama lg kecundang..org melaka dah bg dia kalah takkn org penang pulak nak bg dia menang lg...penang tu bukan hak dinasti lim & karpal punya...tentukn mereka kecundg mcm dlm pru10..siapa kata dinasti ni tak boleh dikalahkan..depa bukan jaga rakyat di kawasan sangat ttpi jaga parti yg lebih..tengok kerja lim kit siang di kawasan ipoh timur..harap mbi je buat kerja..kalau tak ipoh dtakuk lama je..

    ReplyDelete
  4. 500 beb ingatkan 201ke atau 311.mau tipuka

    ReplyDelete
  5. Ha,ha,ha.....siapa yang DAPpigs nak temberang ni and zairil tu is not malay okay.....cina piau. PRU 13 ni kita benamkan DAPpigs dalam lumpur kandang babi mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camana nak benamkan DAPigs kalau masih ramai lagi ahlul tolol yang nak mengundi diaorang ni..

      Delete
  6. Pilihanraya Parti tak boleh nak handle, ada hati nak tuduh Pilihanraya Malaysia tak bersih. Belum lagi suruh kira berapa ramai yang kerap berdemonstrasi. 10 yang datang dalam laporan 1 juta yg hadir. Lawak tahun baru DAP.

    ReplyDelete
  7. Setelah 2 kes bsr melibatkan dap ni iaitu isu tanah di kelantan dan isu pemilihan cec, mmg jelas malaysia bakal musnah di tgn puak2 cauvinist racist ni. Namun, amat malang sekali sbb masih ramai pemuja mereka terutama ahlol bahlol parti yg kononnya perjuangkan islam tp nyata memecah belahkan umat.

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...