Konco-konco ku

Sunday, January 13, 2013

APABILA MELAYU JADI WAKIL DAP DALAM #KL112...

INILAH kerjasama atau pun 'tahaluf siyasi' antara parti dalam pakatan. Berbeza dengan kehadiran beribu-ribu rakyat yang menjadi penyokong kuat pakatan dalam Bersih 3.0 yang lepas, kali ini kehadiran peserta dari bangsa Cina dan India amat kurang. Adakah mereka sudah muak dengan pakatan?

Mungkin ya atau mungkin tidak. Mungkin ya kerana telah banyak perkara yang memalukan mereka sebagai penyokong pakatan tetapi satu apa pun yang dijanjikan tak pernah ditunaikan. Seperti mana manifesto dalam pakatan di Selangor, hanya segelintir sahaja yang ditunaikan dan banyak lagi janji dalam pilihanraya yang lepas dipandang sepi.

Mungkin tidak kerana golongan Cina dan India ini mahu mempergunakan Melayu dalam pakatan sebagai wakil mereka. Mereka tidak sanggup untuk mempertaruhkan nyawa mereka semata-mata mahu menjatuhkan kerajaan yang tidak akan memberi impak apa pun kepada hidup mereka.

Jadi, untuk mewakili ahli DAP yang majoritinya Cina dan India, maka adalah beberapa orang Melayu dalam pakatan yang terlalu sayangkan bangsa lain lebih dari bangsa sendiri. Di atas inilah muka-muka Melayu yang diperbodohkan oleh tuan-tuan mereka dalam DAP.

Apa kata anda?

5 comments:

  1. mereka tak pernah bergaul, bekerja dan berjiran dgn ca ya nun alif! bekerja bawah mereka saje cukup memualkan

    ReplyDelete
  2. Jelas menjadi anjing, lembu dan Kaldai DAP. Siapa bijak? DAP lah. Melayu jadi bahalul.

    Pilih mana satu tapi anjing paling sesuai

    Di bawah PR perkataan 'Melayu' akan jadi 'Melahu'. Iaitu Melahu di tanah air sendiri.

    ReplyDelete
  3. cina-2 kebanyakkannya datang kemajlis bersama PM di Pahang... tu yang kurang kat himpunan shamsidar ni.

    ReplyDelete
  4. Apa dah jadi dgn orang melayu ni.Kerajaan melayu yg tentang pun melayu.Mana sifat2 murni orang melayu.Gunakan saluran tertentu buat tuntutan,bukan berdemo.Berdemo ni sifat tamak berkuasa.Tak ada kuasa hendak berkuasa.Tak dapat kuasa meroyan,diheretnya kuda2 kayu melayu dijadikan tunggangannya.Itu pun tak boleh berfikir ke orang2 melayu.

    Nti jadi macam orang melayu Singapura baru padan muka,bersuara pun tak boleh,terkelup kotel.Pergi shopping komplek cebok berak pakai kertas,apa hendak jadi.Kesucian islam diketepikan.Reti ke cebuk berak pakai kertas,kalau begitu kehendak mereka2 yg bergambar dgn lambang DAP fikir2lah.

    ReplyDelete
  5. MELAYU CELENG SANGGUP JADI APA SEKALIPON.
    JADI JALANG POLITIK

    JADI SUNDAL POLITIK

    JADI PELACUR POLITIK

    MELAYU CELENG ADA TUAN PRESIDEN KAYU
    MELAYU CELENG ADA MURSIDUL SAMPAH

    MELAYU CELENG ADA ULARMAK BISU
    MELAYU CELENG ADA KIBLAT GEREJA, KIBLAT KUIL, KIBLAT TOKKONG. TENGUK JERLAH DIPADANG YG SAMA MELAYU CELENG SEMBAHYANG PON KIBLAT MACAM-MACAMA.

    MELAYU CELENG RAMAI MANUSIA PEKAK, BISU DAN BUTA TAK DAPAT BEZA KEMAKMURAN DAN KERAHMATAN, 90% PERHIMPUNAN PROTES KERAJAAN MELAYU CELENG.

    ReplyDelete

comment please.....