Konco-konco ku

Sunday, January 13, 2013

#KL112 PEMUDA TERLAJAK DESAK NAJIB TURUNKAN HARGA HANTARAN KAHWIN!!

SEWEL ke apa mangkuk ayun sorang ni? Nak kahwin pun minta tolong kerajaan ke? Aduyai... 

Ada otak yang sikit pakai lah. Janganlah tak pakai langsung. Kalau nak kahwin tu pergi kerja, kumpul duit banyak-banyak baru boleh masuk minang. Ini tak, asyik kehulur-kehilir ikut ceramah, ikut demo, ikut bontot lepas tu masuk tabung PAS konon derma jihad memang duit ko habis lah. Berjuang apa namanya tu kalau diri sendiri tak terurus?

Jangan semua nak salahkan kerajaan. Fikirlah sikit macam mana orang lain boleh hidup senang. Mereka tak pernah nak memberontak sebab mereka habiskan masa dengan bekerja cari rezeki, bukan nya 24jam salahkan kerajaan.

Kat Selangor kata nak sponsor pengantin baru pun sampai sekarang senyap. Yang berjanji kerajaan negeri pakatan Selangor, tapi tetap nak salahkan kerajaan barisan Malaysia. Apa kes?

Cerdik lah sikit bro....

6 comments:

  1. Inilah sajala spesis yg pas ada. Kah..kah..kah

    ReplyDelete
  2. hantaran kahwin terpulang kepada keluarga gadis.. aku kahwin zaman minyak mahal (pak lah) rm5000 je..standart budah U di kelantan.. dan buat majlis kesyukuran je di pihak isteri.

    ReplyDelete
  3. Da lah muka tak hansome, bebal pulak..Hantar kawin bukan urusan kerajaan. Nak kawin free ikut mcm boss kau minta dato Edkay sponser amoi china...Kawin free..Bodoh, bebal, bigong, otak udang, otak letak kat lutut atau celak kelengkang, kayu apa, taraf bebak, tolol..

    ReplyDelete
  4. anon 5:38 PM
    banyaknya tak terpikul olehnya,kah...kah...kahhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. Xyah kawen ler...g main bontot cm bos ko nuar...mane pki hantaran ni sume..yg pki pn kondom sbb takut kena aids..bodoh sungguh!!!!

    ReplyDelete
  6. mamat yg pegang poster tu..boleh mintak 'kawin free' dgn ostajah xpress tu...takkan pok nik tak nak uruskan..kata nak buat negara kebajikan..atau 'bekas2' hangpa punya ketua kan ramai..sapu jer lah yg mana satu! tapi yg jambu2 hang jgn kacau tau..tapi awat hang nak salahkan orang lain jika hang tak dapat nak sediakan hantaran? alahhh..mintak jer kat H/hadi atau Pok nik..atau minta kat yg pelopor LGBT tu ..lagi dia suka!!??

    ReplyDelete

comment please.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...